Näitä en voi olla ihastelematta
Eka pusikko
Ja toka pusikko
Pitää kerätä siemeniä talteen ensi vuodeksi.
Maizu, liikeniskö sulta tuon ihanan hempeän vaaleankeltaisen siemeniä, jos niitä otat talteen?
Näitä en voi olla ihastelematta
Eka pusikko
Ja toka pusikko
Pitää kerätä siemeniä talteen ensi vuodeksi.
Maizu, liikeniskö sulta tuon ihanan hempeän vaaleankeltaisen siemeniä, jos niitä otat talteen?
Otahan välke siemeniä talteen noista keltaisista sammareistasi. Kauniita ovat! Kerjuulla tietenkin, en muuten kirjoittelisi.
Vanillan eka kukka sukesi.
Samettikukkia ym. terassin edustalla
Nuo vaaleat vanillat ovat sitten kauniita, mutta jäivät nyt kylvämättä kun viime kesänä etanat hävittivät koko komeuden.
Mulla on tänä kesänä tällaista sammaria. Ensi kesänä aion kokeilla vanillaa.
Tuli mieleen kysyä, miten arka loppukesällä tuo Vanilla on? Onko arempi halloille, kuin toiset? Siemen pussukan takana luki: Erittäin hallan arka…
Ei ole sen arempi kuin muutkaan samettikukat. Alkukesän hallat on ne pahemmat. Minä olen käyttänyt hallasuojana katkaistuja muovisia 1,5 litran juomapulloja.
No hyvä tietää… ajattelin, kun muiden sammareiden pusseissa ei mainita mitään, vaikka tiedänkin, ettei kovin varhain kannata ulos istuttaa… Kyllä ne syksyllä vähän viileää kesti…
Ainut ero minusta Vanillassa muihin sammareihin oli se että kukan keskusta mustui tai jotenkin tummui joissakin yksilöissä aika alkuvaiheessa.Kai jatkuva kylmyys ja sade sen aiheutti.Muuten tosi sievä ja miellyttävä väri.
Viimme kesänä sade aiheutti sitä keskustan tummumista.
No, niin, siis olis varmaan viisainta laittaa sellaiseen paikkaan, jossa olisi jotain katosta. Eli ei sade sitten osu suoraan kukkiin. Ei sen puolleen, ei nuo muutkaan oikein sadetta rakastaneet, ainakaan viime kesän mittasuhteissa.
Sammarivauvat
Ahaa… Siinä he ovat, kevään ekat Julkkis-vauvat. Jee… kohta tulee kesä
Iiih! Minä kylvin eilen yhden pussillisen Vanillaa. Ja kun siemeniä oli pussissa vaan kaksitoista, tänään tarttui hyppysiini toinen pussi, kun ihme kyllä sellainen käveli kaupassa vastaan. Joten kylvinpä vielä 25 kappaletta lisää… Kun niitä eilen kylvettyjä suihkuttelin, siellä oli yksi siemen paljastunut mullasta, ja pontevasti se jo työnsi juurta - tai jotain. Jihhuu! Elämänhalua löytyy!
Sain minäkin ajoissa samettikukan siemenet multiin ja vielä itse kerättyjä siemeniä. Kiitos kaikille neuvoista joita kyselin kesällä. Nyt on sirkkalehdet näkyvissä, ehkä saan tänä vuonna samettikukkia jo ennen heinäkuuta : )
Jos joku vielä tarvitsee ryhmäsamettikukka Boleron siemeniä, niin laittaapi kiireesti hölöä.
Ajattelin samettikukkia laittaa vasta huhtikuussa, nehän kasvavat tosi nopeasti.
Mä kylvin viime vuonna vasta huhtikuun lopulla, siirsin toukokuun alussa kasvariin ja kun kesäkuun 15. siirsin ulos, alkoivat heti pukkaamaan kukkaa…
Nyt on tasan viikko samettikukkien kylvöstä. Joko on aika menettää toivo, kun ei näy merkkiäkään itämisestä? Se ei kyllä olisi mikään ihme, kun siemenet olivat vanhoja, vuosia sitten itse keräämiäni… Mutta vieläkö odottelisin?