Samettikukka, Tagetes

Nähdään siellä :+1:.

Pulasta puheenollen, eilen kaupan kassalla multasäkkeineni ollessa kaupantäti viritti juttua että teenkö mullanvaihtoja vai meinaanko jotain kasvattaa. Johon minä että kasvatan taimia ja niitä on jo hirvee määrä. Ja jatkoin kysymyksellä että tiedätkö sellaisen paikan kuin Pula?

Hän mietti ja totesi ettei tiedä. No minä jatkoin että se on tuttu paikka keväisin innokkaille puutarhureille, itsekin sinne aina joudun. Vähän vinkiksi virnuilinkin. Ei päästy samalle aallonpituudelle.

Jätin kassalle myyjän joka todennäköisesti aatteli että tossa oli taas joku tyyppi joka kuvittelee kaikkien olevan kiinnostuneita hänen matkusteluistaan.

5 tykkäystä

Hyvä veto :joy::joy:

2 tykkäystä

Koulin äsken pienen tomaattien muovirasiallisen rohtosamettikukan taimia (ihan mattona). Nyt on kuulkaa millä mällätä :roll_eyes:

3 tykkäystä

Tännepäin oot tulossa :hugs:

2 tykkäystä

Nuppuja näkyvissä.

5 tykkäystä

Äitienpäivänä lienee eka kukka auki.

7 tykkäystä

Mulla lähtenyt tosi hyvin taimet tulemaan. Kokeilin laittaa esin tällaiseen Keittiöpuutarha 8W Garland-lampulla minipuutarhaan. Tottuvatkohan liian hyvään…? Jokohan voi ulos siirtää?

3 tykkäystä

Missä päin suomea olet? En kyllä vielä laittaisi ulos mitään, edes etelä-Suomessa. Vielä on öisin kylmää. Orvokit pärjää, muiden kanssa odottaisin vielä.

2 tykkäystä

Kiitos! Yritän malttia :grimacing:

1 tykkäys

Kyllä niitä pakkasöitä on vielä kesäkuun puoleenväliin saakka. Jos jotain laittaa ulos niin peitettävä on.

9 tykkäystä

Mikä lajike on näin kaunis? Onko Burning embers?

En yhtään tiedä. Tulee iso puska.

Tässä viimesyksyinen Burning embers. Kasvaa korkeaksi ja leveäksi. Yksinkertainen punainen kukka.

3 tykkäystä

Tuolta näyttää :blush:

Laitoin ensimmäistä kertaa myös tuota Burning Embersiä.

Onko tuossa monta taimea vai ei kai yhdestä voi noin isoa tulla? Tuollainen iso pensas olisi myös hakusessa.

Täällä oli aikoinaan ahkerasti mukana eräs jonka avatar oli Tagetes. Aina sitä jää miettimään mitä heille, jotka ovat poistuneet kuuluu.

Minun kuvassa on kolme taimea mutta jo yhdestäkin tulee iso pensas.

1 tykkäys

Mä rakastin Burning Embersin väriä, yhtenä kesänä kasvatin. Todellakin samettinen, aivan upea ! Nyt laitoin täksi kesäksi isosamettikukka Kilimanjaro Whitea. Se on upea valkoinen, kuin neilikka. Piti laittaa kasvamaan koska sammareiden siemenet ei pysy itävinä kovin pitkään, ja nää oli kerätty jo kaks vuotta sitten. Nyt kun mietin niin Burning Embers ja Kilimanjaro White olis yhdessä täydellisen tyrmäävä parivaljakko. Hitsit, onkohan mulla vielä niitä Burning Embersin siemeniä, vois kokeilla jos itävät :+1:

2 tykkäystä

Kiitos vinkistä. Tuo yhdistelmä kuulostaa kyllä hyvältä :heart: