Meilläkin on pieniä sammakko-nuorukaisia loikkinut pitkin kukkapenkkejä. Ovat kerta kaikkiaan suloisia. Vanhempansa ja muut isommat veikat majailee kahdessa lammessa tuossa lähellä, hiljaisena kesä-iltana kurnutus kuuluu meidän ovelle asti.
Kaikki Suomen sammakot (kutuineen, huom!) on muuten rauhoitettuja, kuin myös sisiliskot, vaskitsat, ranta- ja kangaskäärmeet. Kyy ei ole rauhoitettu, mutta kyllä minäkin ensisijaisesti kuskaisin luikeron muille maille ja miettisin miten teen pihastani vähemmän kyy-ystävällisen, kuin että alkaisin niitä lahtaamaan. Jos tappamiseen päätykin, niin sekin on tehtävä asianmukaisesti!
Terveisiä mökiltä lähettelee sammakkoprinsessa kruunuineen!
Tämä parka uuvahti metrin päähän rantavedestä!
Tämä otus on riisunut pieneksi käyneen takkinsa meidän saunan kivimuuriin:(, voinette arvata,että tuoli siirtyi vauhdilla kolmen metrin päähän!
Tehokas takki, laita kasvimaalle/marjapensaaseen pelätiksi:)
Hyi helekatti, olin äsken perperi pitkällä nykkimässä rikkiksiä suihkiksen vieressä olevasta kukkapenkistä, sit huomasin että joku hiivatti vilahti sielä maahumalan seassa ja samalla rääkäsin niin että raiku koko Koskenkylä, sielä oli sammakon pirulainen ja se hyppäs suihkikseen, no siinä oli työmaa että sain sen sieltä pois koska minen uskalla niihin koskia, no pyykkipalju oli lähimpänä, sain sen ujutettua siihen ja sillä nostin sen pois, siitä se sit hyppäs ominavuin pois ja hätistelin sen tuonne mettän laitaan ettei pojat sitä syö .
Tässä se tähystää pyykkipaljun reunalla että mihin sitä lähtis
Mulla ois jääny kitkemishommat, pyykkipaljut ja koko suihkulähde loppukesäksi!
No se voi olla mullakin että kukkapenkki saa mun puolesta kasvaa rikkistä loppukesän, mitä säikyttelevät niin että syän käy kurkussa
On se vaan kaunis
Kauniit, lempeät silmät ja ihanat varpaat. Olisi surullista, jos tuotakin joku pussaisi ja se muuttuisi jonninjoutavaksi prinssiksi
Ennen mä sen prinssin ottasin ku sammakon mut eihän se onnistu ku ei tuota uskalla pussata ja hyi jos se antas kielarin takas, eikös nuilla ole semmonen pitkä kieli
Entäpä sitten suukon saaminen koiralta, joka on juuri riepotellut suussaan sammakkoa… Meillä pieni koiruus on saanut uuden harrastuksen: sammakoiden pyydystämisen ja niillä leikkimisen! Aargh…
No koiransuukko ny on ihana, tääläkin pojat tappaa päästäisiä suullaan ja kyllä mä poikia suukotan mutten suoraan päästäistä
Tämmönen säikäytti ihan kunnolla kasvimaallani. Kun nostin punaisen vadin valkoisen astian päältä pois, löytyi sieltä muutakin kuin hanskat ja sakset. Luikero oli mennyt astiaan ilmeisesti sadetta pitelemään.
Jätin otuksen rauhaan ja hetken päästä kun menin katsomaan, se oli luikerrellut hanskan sisään.
Nykyään saa kerta toisensa jälkeen psyykata itsensä kasvimaalle mennessään, sillä tuolla kuvassa olevalla on myös kaveri ja ne yhdessä säikyttelevät puutarhuparkaa milloin missäkin päin kasvimaata.
Anemone, voisiko tuo olla vaskitsa ?
Jos on niin se on vaaraton kaveri kuten sisiliskokin. Meillä on sisiliskoja paljon ja aina vähän hätkäyttää kun sellainen livahtaa karkuun käden tai jalan edestä, kun on myös kyitä eikä etukäteen tiedä mikä siinä liikkuu. Mutta siis mukavia pikku kavereita sekä sisiliskot että vaskitsat
Vaskitsahan se, vaaraton veijari. Ei kärmes vaan jalaton lisko
Tuossa on kans meleko yökki kaveri, miks tommosia pittää olla, ois kaikki elukat semmosia söpöjä
Vaskitsahan se on ja Jaden sammakkokuvasta tuli ensimmäseksi mieleen: NAM, NAM, vaikka juuri nousin ruokapöydästä. .
Söpöys on katsojan silmässä! nimim. Saku-fani