Tänään postinhakukävelyllä huomasin pienen pienen tarhakäärmeen poikasen tiellä. Pituutta veijarilla oli n. 25cm ja kauniit isot keltaiset täplät poskissa. Meinasin käteen ottaa, niin sähähti pelokkaasti ja meni ihan rullalle. Siis kertakaikkisen söpö olio!
MInun pensasaidan alla asustelee herra sammakkoherra(voi olla rouvakin).
Ekana tuli mieleen, voiko sitä jotenkin ruokkia:D
Viime kesänä pelastin ison, kämmenenkokoisen sammakon keskeltä parkkipaikaka ja kannoin ojan rantaan. Liekö sama nyt majoittunut pihalleni:D
Kuunari, pussaa sitä niin katsotaan tuleeko siitä rinssi =)
näinpä siinä täytyy tehdä. Tuo länsinaapurinkin prinssi kelpaisi oikein hyvin:D
Eikös hän olekin vain söpö
Ja tässä pari pientä sammakkoa tuli jalalle huilaamaan uimareissulta
Ton kokosena net on söpöjä mut ei enää isona, sillon niihin ei tohi ees koskia
Aivan ihania!
Onpas söpösiä!!
Elä pussaa, jos se vaikka toimii. tuo sammakko on helpompi,on itsenäisempikin.
Ania: “Elä pussaa, jos se vaikka toimii. tuo sammakko on helpompi,on itsenäisempikin.”
reps…osui ja upposi…
Ehdin eilen kastella tämän purkin ennen kun älysin että siinä on jotain siihen kuulumatonta.
Kyllä tää helle alkaa sekoittaa päätä, en muistanut mikä tämä on, piti selata eläimet läpi, sammakko
kuulosti tutulta.
Enkä ole varma kasvaako purkissa kukkia vai rikkaruohoja.
No sammakko varmastikin tykkäsi kylvystä näillä helteillä
Aika hyvin maastoutunut Saku,odottaa päiväsuihkua;D. Mä säikähdin ihan hirveesti viikonloppuna,vaskitsa oli yhtäkkiä melkein vieressä, hyvä kun tallannut päälle…hyi hel…tti!
Tuli mieleen tuosta, kun vuosikymmeniä sitten äiti haki kaivosta vettä ja rupesi kahvin keittoon. Kun sitten rupesi laittamaan kauhalla kahvipannuun vettä, pääsi hirveä huuto. Kauhassa röhötti iso sammakko.
Mummollani oli kanssa kaivo,melkein laidaton,siis lähde ilmeisesti.No,asiaan…pikkutyttönä hän käski mua hakemaan vettä,olin ihan jähmeessä kun siellä uiskenteli sammakko,mie kauhuissani kertomaan mummolle,että ei voi sitä vettä ottaa! Mummo vaan totesi,että ei haittaa, sammakot puhdistaa vettä:D
Tästäpä tuli mieleen papan tarina. Hänellä oli kulkemista vaativa työ ja yhdestä maatalossa näille työmiehille luvattiin piimää hellejuomaksi. Emäntä nosti tonkan kaivosta ja kas kummaa kun sammakko oli siellä piimän joukossa, oli kuulemma siellä sekoittamassa, ettei tule kokkareita. Hiukan siinä miehet miettivät, mutta joivat kuitenkin. Miettivät näköjään vielä kuusikymmentä vuotta myöhemminkin, että mahtoiko emäntä sittenkin vain pelastaa mainettaan.
oon kuullu myös juttua että joskus ammoisina aikoina sammakkoa pidettiin piimätonkassa.
Voi sammakko parka! Minun taimipurkeissa, kosteassa ja viileässä mullassa käydään myöskin jäähyllä
Sammakko on etanan pyydysträjänä oiva veikko, siksi illalla kannan kastelukannullisen vettä sammakonpaikkaan: humalasalon ja vuorenkilpien juurelle. Mistä siitä vaikka on ranta vieressä, kyllä prinssejä pitää palvella, isoja koneita sammakoita siellä iltahämärissä loikkiikin.