Meillä on paljon kyitä ja tuli niitä joitakin pihasta tapettua silloin kun lapset olivat pieniä. Kerran raskaana ollessani kattaessani kasvimaata oljilla tapoin yhden olkikasan mukana syliini joutuneen kyyn kerrassaan eläimellisellä emon raivolla tajuamatta oikein itsekään, mitä tuli tehtyä ennen kuin se oli jo tehty. En oikein osannut tekoa jälkeenpäinkään katua, koska tajusin, että olin sillä hetkellä ollut yhtälailla eläin kuin se käärmekin ja puolustin emonraivolla syntymätöntä poikastani. Onneksi suurin osa pihalla nähdyistä kyistä ehtii kuitenkin livahtaa johonkin piiloon ennen kuin suhtautumisestaan ehtii edes minkäänlaista päätöstä tekemään. Yhdeksäntoista vuotta ollaan mielestäni melkolailla sovussa kyiden kanssa eletty ja eletään edelleen, vaikka muutama viikko sitten kyy minua ranteeseen puri, kun olin käteni taas perennapuskiin työntänyt. Tämä oli siis ensimmäinen kyynpurema kellekään perheestämme.
Tulin siihen päätelmään, että eihän käärmes luonteelleen mitään voi, niin kun en minäkään, kun edelleenkin olen jatkuvasti kädet puskissa
Alkuperäinen kirjoittaja: a–a----e
Hyi ku perskarvatki nousee pystyyn ku kattoo nuita kuvia
Hahaa! Onnistuin! Kiitos Jade! ;D
Vielä siis, miksi tappaa noin kaunis ja jotenkin salaperäisen lumoava eläin?
Tämä pirulainen terrorisoi mua kokonaisen päivän! Mies vei sen ensin metsään ämpärissä,eikä kestänyt kun hetken ,kun se oli siinä taas! Sitten vietiin kauas rannalle, meni tunti ja se oli jo madellut koiran tuolin alle,…kolmannen kyydittämisen jälkeen viissiin uskoi, että lähtö tulee!
-Mies meni sitten pariksi päiväksi töihin ja mä melkein vaan istuskelin mökin rappusilla kun en uskaltanut mennä minnekkään!
(siinä sitten samalla kuvaa joka kuuluis osioon "tätä en näyttäisi pihaltani",… rapunpielen kaunistuksia!)
Onhan se kaunis Lienee vaskitsa?
Ai kaunisko? Miikos taitaa tahallaan härnätä mua
!
Minustakaan ei näytä ainakaan kyyltä.
Juu, vaskitsahan se!
Eiku oikeesti se on kaunis Ottaisin tuon kaverin tänne koska tahansa. Koskaan en ole tuota täälläpäin nähnyt. Kaiken muun hyvän lisäksi on täysin vaaraton otus
-Laitanko sulle liskopostia?!
Just pari päivää sitten isäntä otti kuvan tuollaisesta. Ihan kiva elukka, ellei joku yllättäen työnnä kiinni naamaan (kuten rakas poikani teki mulle lapsena).
Irsa
Oishan tuo ihana mut ei varmaan tykkäis olla postissa.
Vaskitsat on ihan kivoja ja sitäpaitsi hyötyeläimiä puutarhassa, nehän syö etanoitakin.
Tänään tapasin taas kyyn aamutuimaan. Se loikoili pikkuterassilla auringon paisteessa. Ei kyllä tarttis tulla ihan niin mun reviirille. Päätinkin mennä toisesta ovesta ulos
Sammakkokin osaa velmuilla.
Meillä oli tänään vieras:
Rantakäärme tuli ihmettelemään pihaan.
Meille selvisi tänään, että pihassa on koettu onnellinen perhetapahtuma. Jo jonkin aikaa sitten tosin, mutta silti. Kompostorin laudoituksessa oli aurinkoa ottamassa tummanpuhuva pikkuinen sisilisko! Toisin sanoen ei tarvi enää murehtia, sisiliskosiskomme on löytänyt jostain itselleen ukon.
Näitä kävimme lasten kanssa tänään tervehtimässä.
Sisiliskot ovat olleet vähän näkyvillä kun on niin kuuma, tänään aamulla useampiakin oli lämmittelemässä: varpaat harallaan ja vatsa levitettynä, että tulee oikein paljon pintaa. Hieman varuillaan tämä oli mutta ihan vierelle pääsin katsomaan…