Sammakko, konna, lisko, käärme

Juoni katse…

Ihmettelin kun ei kastelukannusta tullu vettä… No syy selvisi piakkoin

Oi, kun söpö!

Loistava kuva!!!
Ihana sammakon rähjä!

Aivan mahtava kuva tatti. Menikkö itte kannuun ja pyysit isääs ottaa kuvaa? Ei kai vitsi vitsi:D

Mulla on myös oma sammakkoprinssi tai -prinsessa yhdessä kukkapenkissä. Jos ei se ole siinä pikkulammessa uiskentelemassa niin on vieressä olevassa kukkapenkissä. Monesti olen sen kanssa jutellut :slight_smile:

Ja helle aikana piti uusia istutuksia kastella niin tämä kuninkaallinen tuli taas polulle ja oikein nautti jokisateesta, kun ei tarvinnut loikkia muutamaa metriä siihen lampeen, minkä ilmeisesti omakseen on ottanut

haahhah! Loistava sammakkokuva. Ja tuo herra tai rouva sisi on myös suloinen!

Viikon luontokuva sienestäjällä! 

Voi tota kannusammakkoa Ihana kuva

Mökin ympäristössä asustaa rupikonnia. Joku aika sitten niillä oli "kansannousu". Pikkuruppanoita oli satoja, kun vaelsivat rannasta päin kohti metsää. Heti kun satoi vettä, se alkoi, kesti noin tunnin. Näytti kuin olis koko piha liikkunu kun kömpivät ja loikkivat eteenpäin. Tätä tapahtui joka kuuron jälkeen, useita päiviä.Mielenkiintosta seurattavaa, mut oli kyl hankala kulkee kohti huussia…

Eivät olleet koolla pilattuja…

Pitko, oon kerran nähnyt tuon ilmiön. Nousivat joesta rankkasateessa, ei oikein uskaltanut kävellä missään ettei ois tallonut pikkuisia. Niitä meni useamman metrin levyisenä mattona.

Eilen mökillä löysin tukin päältä valtavan sisiliskoporukan, enimmillään liskoja oli kuusi samalla kertaa esillä, ja väreistä pystyi huomaamaan että kaikki liskoista eivät olleet samaan aikaan esillä. Kuvien ottaminen vaati hiljaa liikkumista, ja lukemattomia paarmanpuremia, mutta se oli sen arvoista.

Liskot

Tämä pikkuinen oli koko porukan kuopus. Luonnossa se oli tuskin pidempi kuin kahden pikkusormen nivelen mittainen kaikkiaan.

pikkulisko

Hienot sisiliskokuvat sulla! - Mua vaan pelottaa nuokin koska meillä on mökillä käärmeitäkin joka sorttia ja säikähdän kun häntä kukkapenkissä vilahtaa:(

Kylläpä piti taas kiekassa kovaa ja korkialta. Kiuotin iltasätkällä terassilla ja sammakon pirulainen loikkas kukkaruukun takkaa, syän tuntuu kurkussa vieläki, sammakko riepu säikähti varmaan ihan yhtä palijon :smiley:

Tämän kuvan otin lauantaina.

tämä 2h myöhemmin

aatella jos tuo oiski ollu niin päin, että sammakko syö käärmeksen XD.

En tiedä saiko sitä koskaan syödyksi vai kuoliko molemmat, viimeisen kuvan jälkeen 2h löysin käärmeen viereisestä ruohikosta eikä tilanne ollut muuttunut miksikään.

Voi ahnetta.
Mä menin kovin paljasjalkaisena kasvariin tänään ja pelkäsin varpaitteni puolesta, kun siellä joku suurella äänellä sanoi krrroak useampaan kertaan enkä äänilähdettä löytänyt, mutta arvasin, että yhdessä kolossa sen pitää olla. En muista koskaan kunnolla kuulleeni kurnutusta.

Noista kuvista puuttuu enää sisilisko ja rupikonna. :wink:

Hienot kuvat on puukonsuojuksella. Meillä tänään pitkästä aikaa oli kunnon kyy autotallin oven edessä. Naaras näytti olevan, ruskea ja siksakraitainen, aika pitkä, yli puol metriä kevyesti.

Ihan liian rennosti ja hitaasti luikerteli risukasan alle ja siittä sitte jonnekin, ei löydetty enää vaikka etittiin. Tais tietää, ettei oo mikkään hätä… (ne on kyl uskomattoman taitavia maastoutumaan!).

Karmee kyykesä! Olen tuolla jossain aiemmin jo kertonut edelliset kokemukset, mutta lisäksi pari päivää sitten luikerteli meilläkin kyy “verstaan” kynnyksellä ja eilen kanttarelleja etsiessämme nähtiin jo samalla reissulla kaks lisää! (pari niistä meni hengiltä, kuis ollakkaan;D!)

-Niin, mutta joo. Kyllähän mulle riittäis, että näkee yhden per päivä, mutta eikös siinä taas ollut kanttarellipaikan vartijana tosi iso liero, mulle kihahti kauhun hiki, paita ihan märkänä ja lisäksi mies just viestitti, että on menossa takaisin mökille. Matkaa oli reilu kilometri ja arvatkaapa saiko kuulla kunniansa kun jätti mut sinne yksin:/