Näyttää ihan neulotulle lelulle.
Saalistaminen voikin olla aika outoa, kumpi pää vie kumpaa. Eli jos lähettyville tulee kaksi saaliseläintä niin kumman perään säntää?
Ei taida tuosta kasvaa sellaista monipäistä lohikäärmettä? Eikä se varmaan kasvata uutta päätä katkaistun tilalle? Tarinan aineksia siitä kyllä voisi saada.
Pars käärme on kuollut käärme! nim.merkki: jompikumpi omii väärän reviirin
Meillä on ilmeisesti nykyisin ihan pysyvä sisiliskopopulaatio huvimajan lähettyvillä. Sen perustuksien alarinteessä on kivetty penkereentapainen jonka rakosissa liskot viihtyvät ja välillä tulevat ulos ottamaan aurinkoa. Nooran laajennettu liikuntareviiri on täytynyt suunnitella sen mukaan ettei taluttimen naru yllä liskojen lempialueelle asti, ettei vaan kävisi äkillistä kannanverotusta.
Mitenkähän saisi sammakoita karkotettua pihasta? Ne aiheuttaa mussa semmosen primitiivisen pako-kauhu-huutoreaktion että aina saa hävetä. Siinä ei järkipuheet auta että eihän ne mitään tee…
Sammakot syö etanoita? Minä tulen aina iloiseksi kun näen sammakon. Tälläisinä märkinä kesinä etanat luultavasti lisaantyvät vauhdilla.
Mä melkein ennen syön etanan raakana kun edes vilkaisen sammakkoa!
Mut sammakonkoivet on ihan maukkaita.
Täältä vaan metsästämään ruokaa! Naapurin sammakkolammessa oli kutuaikaan semmonen kurnutus että kaupunkilaisempi ois luullu se huristan moottoriveneellä ympyrää parin kymmenen neliön lammessaan…
Tipi, sä oot rakentanut talosi väärään paikkaan, sammakkojen reviirille. Sun kannattais harkita muuttoa Sammakot harvinaistuu koko ajan kun niiden asuinympäristöt asvaltoidaan ja rakennetaan täyteen. Sammakot kaipaa varjoisaa suojaa (kivenkoloja, pensaiden alustoja, avokomposteja), kosteutta ja hyönteisiä ruoaksi. Sekä talvehtimispaikan suhteellisen läheltä.
Jos sun pihallas on vaan asvattia, soraa ja superlyhyt nurmikko eikä mitään koloja niin sammakot jättää sut rauhaan ennenpitkään.
Voi että, minä voisin ottaa ne sammakot…
Kun tulee vanhemmaksi, ei näköjään tule viisaammaksi. Todettu on. Oltiin viikolla muutaman kerran mökillä siivoamassa pihaa, tekemässä halkoja, rapsuttelemassa marjapuskien alusia jne. Muutaman kerran sammakot pääsi yllättämään milloin mistäkin. Huomasin että (oma) ääni kirkastui kerta kerralta ja lopulta mies sanoi että etkö jo tajua että ei niille tarvitse kirkua. Joku voi kuulemma oikeasti luulla että mulla on hätä ja soittaa hätäkeskukseen ja sitten tulee pii-paa pihaan. No, ymmärränhän minä mutten voi pidätellä kun sellainen limainen klöntti hypähtää varpaiden viereen.
Siis tiedän mutten osaa soveltaa. En voi ymmärtää että jossain pelkokertoimessa syödään eläviä eläimiä ja joskus raakoja sammakon koipia. Miten ihanaa mökkielämä olisi ilman sammakoita, räkättirastaita ja hyttysiä.
Sammakot ovat ihan kelpo elukoita, meillä vaan ei niitä ole mökillä eikä kotona. Räksyjä ja hyttysiä kyllä riittää
Sammakko ei pure, pistä, räksy eikä edes inise
Kaksi kyytä pääsi hengestään siskon mökin pihassa , hyi helvetti ,mitä lämpimämpi, sitä varmemmin niitä alkaa näkyä ja pitää tarkkaan katella ympärilleen
Viimeksi mökillä kanssa nistiin kärmeen. Touhuttiin grillin ympärillä ja sitten mä lähdin hakeen kahvia sisältä mies tuli vastaan talutti Seitaa pannasta sisälle ja sano nyt saat oikein luvan kanssa tappa käärmeen (ei sano mulle jos näkee kyyn kun tietää että mä tapan sen heti) no minä ammuin takaisin laittaa saappaat jalkaan pistolapio seinältä käteen ja sitten vasta kysyin missä se on. Oli luikertanut ihan siinä alueella missä kuljettiin (jotku vielä sanoo että kyy lähtee pois jos kuulee ihmisen liikkuvan) siinä se oli koivun luona kun tunsi että mä tulen veti itsensä kerälle ja nosti päätään isku valmiiksi mutta nosti viimeisen kerran junttasin lapiolla sitä niin että pää poikki ja puolet käärmeestä meni maan sisään.
Sammakosta sen verran että mie ainakin niistä tykkään eikä muuten sammakko ole limainen.
En syö sammakoita mutta kivoja kavereita ne on tuolla puskissa
Minä oon kyllä syönyt useammin ku kerran kakarana sammakonreisiä valkosipulikastikkeessa ja voin sanoa, että maistuivat ihan…öööö…valsipulikastikkeelle. Että se siitä. Minustakin sammakot ovat suloisia puutarhurin tosiystäviä. Syövät kaikenmaailman öttiäisiä etanat mukaanlukien, mut ihmiselle eivät tee vahinkoa missään muodossa.
Ps. ja taas tuli viesti kahteen kertaan, eli poistettu on täsmälleen sama kuin ylläoleva.
Luonto-ohjelmissa sammakoita on kiva katsoa mutta kun nyppäät heinätupsun kasvimaan reunasta ja sieltä hyppää varjossa lepäillyt sammakko yhtä ällistyneenä kuin tupsunkin nyppijä, taitaa se sammakkokin jotenkin kirkaista. Jos ne tulisi silla moikkaamaan ihan vaan kaikessa rauhassa mutta aina, ihan aina ne hyppää suoraan päälle. En kirkuisi jos suu olisi aina valmiiksi teipattu kiinni kun lähden kitkeskelemään. Se on vaan refleksi. Mitä muuta hyvänsä osaan tuijottaa ja häätää pois, niinkuin hirveä. Sitä piti oikein kännykällä herätellä niin että vaihtelin soittoääniä mutta ei se pöllö tajunnut.