Sammakko, konna, lisko, käärme

kenkinä ja laukkuna paras.

ja sekin vanha hokema, että muurahaiset ja käärmeet eivät asu samalla alueella, on sellaisenaan hölönpölyä.

Käsitys on varmaan tullut siitä, että murkut tykkäävät kuivasta ja käärmeet kosteasta. Meillä on hiekkamaa, mutta metsää ympärillä. Molempia löytyy.

Mutta sen kyllä allekirjoitan, etteivät käärmeet tykkää jatkuvasta maan “tärinästä”. Ahkera nurmikonleikkuu rämisevällä koneella on pitänyt huolen, että meidän käärmeet viihtyvät vain kasvimaalla ja siinä on heti metsä reunana ja ajettava nurtsi kauempana. Paitsi se yks pöljä, joka änkesi mun kasvihuoneeseen viime kesänä ilman lupaa.

Kaksi ensimmäistä kyytä on toivottavasti elukoiden helvetissä :smiley:

Meillä on kasvihuoneessa maan päällä muovi, sen päällä kuormalavat ja kasvit kasvatetaan astioissa. Kun eilen siirsin yhtä ämpäriä, sen alla oli vaskitsa. Se oli kiertynyt kerälle lautojen väliin muovin päälle. Kannoin sen ulos ja ulkorakennuksen alle, oli oikein nätti. Myös sisilisko kipitti lattialla ja katosi johonkin.

Mie ohjeistin mösjöötä kattamaan perunat lehtikompostilla ja kerkesihän se sen tekemään ilman mun apua mun nokosilla ollessa.

Sanoi sitten vain , että onneksi et ollut mukana ,yhdessä kottarissa oli ollut vaskitsa joka pääsi luikahtamaan pottulaatikkoon ja toinenkin melkein penkkiin , oli vaan äkkiä luikahtanut takaisin sinne takaisin.

Se "komposti " on pelkkää lehtimassaa johon huussikin tyhjennetään , oli ollut niin lämmintä , että rukkasekin läpi melkein poltti!

Niin , arvannette , tämä rouva ei siitä vaskitsalootasta nosta perunan perunaa :slight_smile:

Kyllä päätyy Irsan etanat, madot ja toukat vaskitsan ruokalistalle. Minusta se on kyllä symppis, kuin kuparikoru. Sammakoita olen iltaisin mökillä ihaillut, kastelen heidän olinpaikkansa ja täytän kalliopoterot vedellä. Sammakot saalistaa hämärissä ja linnut kylpee.

Ei se vaskitsa siellä pottulaatikossa välttämättä enää ole :slight_smile: Liikkuuhan nekin.

Veljenpojan kanssa lapioitiin haketta jota on pressun päällä. Kurkattiin pressun alle ja tällainen siellä lymyili:

Kaunis rantakäärme.

Niin meistäkin. Ensin kerkes säikähtää, että oliko sillä keltaiset posket, kun luikahti piiloon. Sitten todettiin, että on ja kamerat haettiin. Jatkettiin lapiointia kasan toiselta puolelta.

Rantakäärmettä en ole elävänä nähnytkään.

Kasvihuoneesta kannoin ulos jo toisen vaskitsan. Aika rauhallisesti se kiemurteli käsivarsien päällä. Olisihan se muuten voinut jäädä kasvihuoneeseen, mutta siellä se olisi ollut liian helppo saalis kissoille. Kaunis otus.

Rantakäärme oleskelee meidänkin puutarhassa, ollaan nyt muutaman kerran nähty sen luikertelevan meidän etupihalla minne paistaa aurinko melkein koko päivän :slight_smile: Yksi aamu kun tulin kasvihuoneelta se lökötteli keskellä pihaa ja kun huomasi minut niin luikerteli kesäkurpitsanlehtien alle piiloon. Me ollaan yritetty saada siitä valokuvia mutta aika huonolla menestyksellä, se ehtii aina piiloutumaan ennen kuin kamera räpsähtää :wink:

Äsken siirtelin taimiruukkuja ja alkoi hirmuinen kiljuminen.

Olin ilmeisesti herättänyt sammakon päikkäreiltä ja pitkin vetävin askelin hän siirtyi purkkien alle piiloon koko ajan kirkuen (kiroillen)

Jonkin ajan kuluttua vahingossa kolautin sitä ruukkua jonka alle oli mennyt, niin taas sama juttu. Harvinaisen myrtsin näköinen ilme naamalla.

Itse meinasin saada sydärin kun en ensiksi tiennyt mikä siellä oikein huusi.

Sammakon ääni on kuin vinkulelun päälle astuisi, ei sitä kestä kuunnella. Kurpan viesti on lohdullinen, olen luullut sammakon huutavan tuskissaan ja vahingossa astuneeni sen päälle. Huutaakin siis karkoitushuutoa, paatunutkin peto pakenee moista. Syyshämärissä joskus olen päikkäripaikkaa kolauttanut liian läheltä.

No huh! Onneksi en ole sammakon huutoa kuullut. Säikähdin kyllä kunnolla kun iso sammakko hyppäsi kukkapenkistä ihan käden vierestä !

Joku voisi lähettää mulle Turku-Kaarinasta Mölysammakkoja, tänne kaakkoon. Lounaassa on Turunluona, karkuunpäästetty populaatio.

Alkuperäinen kirjoittaja: David2

Sammako asiantuntijat, Mikä sammakko?

Rupikonna?

Ekana kerkeävä nainen voi antaa tuolle Rupikonnalle suudelman. Siitä tulee kaunis prinssi 

Alkuperäinen kirjoittaja: David2

No on raukka rujon näköinen, eipä vaan taida itse sitä surra