Saniainen / Kaikki, Yleistä

Kiitos Kassikäpp postista....ovat kiinnostavat lajit tarjolla ja sivuilla vierähtää tunti jos toinenkin. Mukavaa jos jo syssyllä aloitetaan.

jaa, että kastmiskannu....hih.., "kaksi kärpästä yhdellä iskulla", kielitaito sekä saniaiskokemus karttuu ...

Tää on ihan epistä. Vaik en mä olis kyl halunnukkaa ärtynyt

*lähtee suunnittelemaan 10 neliön pikku varjopenkkiään kakkosvyöhykkeellä niskojaan nakellen eikä puhu enää kelleen*

(hm, tietty vaarana et sit kaikki on oikein tyytyväisiä jollei sano enää ikkää mitääntäh?)

Sain vinkkiä tänne, kun olen omassa innostuksessa aloitellut myös testausta eri paikoista Virosta tänä kesänä tuoduilla lajikkeilla (n 10 kpl). Pääseekö Kassikäpp täydennysluokalle testiryhmään, voisin laittaa sinulle listan lajikkeista, joita jo hankin ensin kommentoitavaksi?? Vyöhyke 1b siis meillä.

Valitsemmeko me itse, mitä lajikkeita haluamme kokeilla vai saammeko jonkinmoisen lähettäjän valinta -paketin? Jos ne eivät ihan sikana maksa, voisi tietysti kokeilla vähän kaikenlaista.

Lumeroos, oma valinta, hinnoista tulee vielä tarkennus.

EE, laitan privaa.

EE saipi viestiä ja vasta riemastui. Laittelen lisää kuvia päivännäöllä hankinnoistani, mutta tässä kiitoskuva kun pääsin mukaan (tämän kesän uusin varjon kohopenkki, jossa mm muutamia saniaisia kivikossa ja pari ramondaa)

Justjust =D

Heksukka laittaa privaan sp-osoitteen, niin tulee mukaan eikä murjota;D Muita ei enää oteta, vaikka lahjoisitte!

Olisi hyvä, jos saisin tilauslistat tämän viikon aikana…

Tilauslista meilattu!

EE:llä nätti kuva..hienon lyhdyn olet löytänyt!

Miäkin lähetin aika pitkän listani Kassille - katsotaan mitäkö hän siihen kommentoi. Täytyy myös pian suunnitella vielä yksi kohopenkki testiryhmälle

Lyhty on balilainen ja löytyi sattumalta Hietsun kirppiksen läheltä CinCin nimisestä liikkeestä (www.cincin.fi). Pitää ehkä ottaa se talveksi suojaan ettei ihan heti lahoa.

EE, eihän se montaa metriä ollut, vajaa kaksi? ;DD

Ei, Kassi, kyllä se lyhty on aika paljon matalampi, noin 40 cm. allapäin

Jepjep ;D

Ainakaan tutkimusmateriaali ei lopu kesken…=D

Voi se loppua, jos ne kaikki kuoleeno-jaa. Muutama varsinkin on kuin henkäys...

Voi mitkä kurvit, viehkeä metsupuutarhakujanne syntyy tuosta!

Mulla on muuten ensimmäisen kuvan keskimmäisen kanssa hyvin samanlainen varjon penkissä. Omissa muistiinpanoissani se kulkee nimellä Athyrium f.f. ´Frizelliae´ - olisikohan noin?

Voi jietuna, EE! Nyt mie ymmärrän, miksi sie nuita saniaisia haalasit. Sullahan on niille aivan ihastuttavat olosuhteet!

Joo, Sailasi, kyllä minä aika nolona seisoin siellä Länsisatamassa sen hamsterikuormani ja saniaisteni allapäin kanssa odottamassa josko mies vielä tämän kerran minut kotiin noutaisi.... kyllä se sitten lopulta tuli, vaikka antoi minun siinä vähän kärvistelläkkin kolme varttia tai jotain semmoista. Onneksi oli aurinkoinen sää odotella ja olen aika tottunut, että minulle muutenkin nauretaan ettei tämmöinen oikeastaan edes enää haittaa. kieli ulkoa

Hieno on Eetenineevan penkki, kyllä sinne kelpaa saniasiten asettua.

Joko tulee kohta kuvia grotosta ja siitä turvehommelijutusta?? :slight_smile:

Tässä pukkaa inventaaria. Piti ottaa uusiksi koko hoito, kun en päässyt enää muokkaamaan viestejä (olikin hyvä kun tuli nyt listattua ja kuvattua koko popula). Nämä pienet taajamapihat ei ole kyllä paras eikä oikea ympäristö saniaisvalikoimalle , mutta kun ei ole sitä isoa puronvarren metsäpuutarhatonttia tai raunioitunutta suku-grottoa (Englannissa myös paljon upeita ''fernery'' systeemejä sekä kasvihuoneen muodossa, että ulkotiloissa, guulaamalla löytyy hemaisevia paikkoja joskus eläkepäivillä visiteerata)

Vasemmalta ylhäältä lukien: Adiantum pedatum [''Minzi'' tms A.Kährin käsialalla, selvityksessä], Polystichum setiferum ''Dahlem'', Woodsia ilvensis, Asplenium sp. trichomanes, Athyrium felix-femina ''Frizelliae'', Athyrium otophorum ''Red Beauty'', Polystichum braunii, Adiantum pedatum, Gymnocarpium dryoteris ''Plumosum''.