Oletko, Paulastiina, huomannut merkittäviä eroja ostopaikkojen välillä?
…jään jännittyneenä odottamaan:_)
Ainoa huomioni on se, että halvimmissa siemenpusseissa on joskus turkasen vähän siemeniä, mutta harvoinhan niitä nyt kymmeniä samanlaisia rehuja tarvitaankaan. Ostan tilaisuuden tullen myös parasta ennen -päivänsä ohittaneita siemeniä ja hyvin ovat nekin workkineet.
Mulla on vain yksi kuolanpionin siemen: kysyisinkin nyt , onko tämä pippuri se siemen vai onko sen sisällä jotain pienenpieniä siemeniä?
on se se pippuri:-)
Irsa, on se pippuri se siemen. Haluatko lisää niitä pippureita, minulla olis muutama?
Ja mai-leen sormet oli nopeammat. Minä etsin välillä ne siemenet.
No, on huomattu, että mai-leellä on tosi nopeat sormet! Kiittttos taas teille molemmille, lähetän yskäriä sulle hillasuo, aamulla! ( Mies valloittaa tän järjissään olevan koneen iltaisin ja viikonloppuisin!!)
Hillasuolle lähetin yv:tä!
Homeongelmainen täällä taas. Tällä kertaa muodostuu turveruukkujen ulkopinnoille mustaa hometta. Mitähän tuolle tekisi? En kastele ylenmäärin, pari orvokkiparkaa jo tuossa kuoli kuivuuteen (vaan home ei…) Näyttää homeelle riittävän sama kosteus mitä kasvit tarvitsevat. Tappaisikohan vaikka etikka hometta, ja haittaisiko se kasveja? Niin ja haittaako tämä home kasveja? Minua kyllä haittaa…
Myöhemmissä kylvöissä olenkin jo siirtynyt muoviruukkuihin…
Ruukkujen ulkopuolella ei haittaa. Etikalla saat kyllä tapettua ainakin kasvit
mulla on tämmöisiä siemeniä en muista enään keneltä sain mutta ovat jotain koisoa. thailand yellow eggplant olisko jotain koriste koisoa vai syötäviä ei hajuakaan aattelin pistää tänään nuo neljä siementä ruukkuun
Sinivaleunikot iti, mutta pipot pysyneet päässä kaksi viikkoa. Muutama sai piponsa irti, mutta ei ole kasvanut kolmeen viikkoaan. Olemattomia taimen alkuja.
Keltavaleunikoilla menee surkeemmin, ne ei kunnolla idä ja itäneet kuolevat pipoonsa.
Ikkunalaudalla ovat olleet.
Raili-45: “Thai yellow eggplant”, munakoisolajike, kotoisin Thaimaasta, hedelmät kypsinä keltaiset, noin ankan munan kokoiset. Esikasvatus 8-12vk, pintakylvö, itää hitaasti. Lämpimälle kasvupaikalle ulos tai kasvihuoneeseen. Huolehdi kastelusta ja lannoituksesta.
Ajattelin kokeilla kylvää sidesalaattia. Onko nyt liian aikaista kylvää? Mihin aikaan olette kylväneet?
toinen on kasvihuonekurkku… sille kylvöaika
Ansarinkukka, löydät viestisi nyt täältä. Laitoin sinulle tulemaan myös privaattiviestin, vilkaisepa postiasi
Haluaisin edullisesti kukkia pihatien varteen ja nyt silmiini osui Maatiaisen mainos. Tarkoituksenani olisi laittaa keväällä paikkaan mullat ja sitten viskellä siemenet perään éli esikasvatusta en jaksa liiemmin harrastaa... Täytyykö siis esim. näitä seuraavia kukkasia esikasvattaa ja kylvääntyvätkö ne itsestään ensi vuotta varten? Sormustinkukka, unikko, kosmoskukka, harmaamalvikki, maatiaiskasviseos = varjoliljaa, lehtoakileijaa, lehtosinilatvaa, varsankelloa, kevätesikkoa, jalokiurunkannusta, kevätlinnunhernettä...
Laitoin viime kesänä pihatien varteen maantieojan penkalta siirrettyä pietaryrttiä. Kasvualusta oli kovin samansorttista ja toivon, että hoitaa itse itsensä:)
Ei pitäisi paleltua.
Ja onhan ne kasvarissa helppo peitellä sanomalehdellä, jos huolettamaan alkaa. Siis, mitkä unikot tarvitsevat kylmäkäsittelyn, olen utelias?