No, minäpä hommaan viikonlopuksi pottuja ja kylvän sankoihin.
Kauan parsan itäminen kestää? Huolissani kun virolaisia ja pussit venäjäksi. Luulin että ne pitää haudata 2cm. syvään ja kohta kolme vko eikä mitään. Kuorin jo liikoja multia pois.Kookkeloin ja kaikkialla vain kerrotaan että sen kasvatus on vaativaa…
"Siemenet kylvetään avomaalle toukokuussa 20–30 sentin rivivälein, 3–4 sentin syvyyteen. Kylvöstä taimettumiseen kuluu noin kuukausi" - tuommoista tietoa löytyi. sisällä saattaa itää nopeammin, en tiedä varmaksi, kun itse joko kerään pihalta itsekseen kylväytyneitä "parsarikkaruohoja" tai kylvän syksyllä varta vasten vauvalaan. itävät sitten omia aikojaan keväällä. sen tiedän, että kovin epätasaisesti itävät; siitä kun ens taimi ilmestyy riviin saattaa kulua toista kuukautta ennen kuin viimeiset ilmaantuvat.
nim merk salaattia parsariviin kylvänyt
Edelliset parsani esikasvatin kylmässä kasvarissa, taisin laittaa siemenet purkkiin joskus huhti-toukokuussa ja siellä ne oli aikas kauan ennenku sain maahan asti istutettavia taimia. Tarkkoja aikoja en ole kirjannut mihinkään, mut sen muistan et ne tarvii jatkuvan melko tasaisen lämpötilan itääkseen, 18-20 astetta.
Kiitos avusta Mai-lee ja Tagetes, peittelin hiekalla hyvin ja yritän malttaa mieleni! Onneksi puolet on vielä laittamatta voin niillä sitten suorakylvöä kokeilla. Yritän tehdä tuplakylvöjä lajeista joista oikeasti haluan tulosta.
Laitanpa kysymykseni tänne, kun tuolla Kylvöt 2010 -ketjussa on niin vilskettä, että jää jalkoihin:) Keittiön pöydiltä uhkaa tila loppua, mitä näistä kannattaisi siirtää 18-asteiseen kodinhoitohuoneeseen: mustasilmäsusanna, tomaatti, basilika, rohtosamettikukka? Pieniä taimia ovat vielä, ensimmäisiä kasvulehtiä alkavat vasta työntää.
Henkilö, tomaatti ainakin 18-asteeseen jos sille on siellä hyvät valaistukset. Basilika tykkää lämpimästä joten sitä en siirtäisi viileään.
Riittääkö vailaisuksi pelkka loisteputki, vai vaatiiko pakosta jotain kasvivaloa???
Riittää. Mahdollisimman lähelle kasveja niin ettei ne kuitenkaan pala Paras olisi jos vielä saisi yöksi lämpötian puodotettua viileämmäksi.
Kannataako Syrikkä-buddleja latvoa,vai annetaanko kasvaa,ovat nyt semmoiset ehkä 10cm.
Tässä minun kylvö nimi laput tulee purkkejä on vaikka kuin jokainen huoltoaseman roskis täynnä itsellekkin niitä muutama kertyy vuoden mittaan. 
Ekas leikkaan pohjan ja ylä osan vahvalla puukolla
Sitten saksilla sopivia tikkuja väliin teen näitä sydän mallisia sisäkukille
On helppo työstää ja sen verran vahvoja että saa painettua multaan
Siistin ja napakan näköisiä
Minulla kävi eilen niin, että laitoin lauantaina erinäköisiä siemeniä (pinaattia, krassia ja minimaissia) lillumaan veteen, ja ne olivat siinä yli vuorokauden, ja kun en eilisiltana jaksanutkaan istuttaa niitä, laitoin ne lautaselle ilman vettä ja vedin muovipussin päälle. Kylvän ne tänään koulun jälkeen. PIlaantuukoa itävyys/laskeeko se tuon takia?
Esikoiden (useita erilaisia) siementen kylvöohjeessa sanotaan, että kylvö maalis-huhtikuussa avolavaan ulos tai syksyllä avomaalle. Uskallanko vyöhykkeellä V kylvää syksyllä suoraan ulos? Kuoleeko kaikki talvella?
Hitsi mummimyyn idis on toooosi hyvä …pitää heti mennä tyhjentämään loput tuulilasin pyyhkijä nesteet autoon että pääsee askartelemaan etenkin nuita sydänmiä…ovat kasvimaalla tosi söpöjä:)
Vielä kun leikkaa mumimyyn tikkuihin viiston alakulman, niin johan uppoaa maahan hienosti ![]()
terve! teinkö jotenkin väärin. ostin ketoneilikan siemeniä pussillisen ja kylvin kukkapenkkiin tänään niin että peitin vähällä mullalla ja kastelin? jos se siitä lähtee itämään niin pitääkö minun koulia? pieniä taimen alkuja ja jos niin milloin on sopiva aika? kun sirkkalehti noussut vai milloin? kiitos tiedoistanne. Mahtaako edes alkaa itämään…
Sirkkalehtivaiheessa mie olen koulinut. Helmikuussa kylvetyt ketoneilikat iti varmaan kaikki eli kiva turkki odottaa.
kiitti. mutta onko toi ihan pöljää kylvää monivuotisten siemeniä suoraan kukkapenkkiin? millä tavalla ne olisi oikeaoppisesti hyvä peittää?