Nää on kyllä kaikki kukkia…
En minä osaa…en löydä mitään. Tarkoititko että pitää ostaa tuo kirja ?? Muistaakseni jostain löytyi joku taulukko oliko se Ahdekaunokki joka oli laittanut jonnekin linkin, mutta minne ??. Yritän kahlata läpi trädgårdsamatörernas frölistaa ja kuin etsin vaan noita elukoita… enkä ole tietenkään niiden tieteellisiä nimi laittanut ylös. Hiukset lähtee ja hermotkin…
Mäntykukka, olisiko täällä sellaista tietoa mitä kaipaat: Vapaa sana - Neuvonarikka - Kasvien tunnistamista helpottavia sivustoja
Viittasin tuohon viljelykasvien nimistöön (itselläni ei ole sitä).
Muistan nähneeni pentissä viime vuonna taulukon, joka löytyy ainakin Mumimyyn kotisivuilta
Joku muu varmaan muistaa paikan paremmin.
Pisamakello tarkoittaa tätä: Vasen valikko (vihreä) - Kohta "Siemenet, sipulit ja mukulat", sieltä kohta "Kasvatus siemenistä" ja sieltä se "Kylvötaulukko".
kasvikortistossa olevat puut, puskat, perennat etc voi hakea joko suomenkielisillä tai tieteellisillä nimillä aakkostettuina.
paljon siitä puuttuu, mutta täydentämistähän siihen toivotaan.
En aukene Miikosen linkki tuolla niksinarikassa ja nuo muut ovat suppeat kuin etsit 2400 eri lajikkeen nimeä. No nyt käy pää niin ylikierroksilla että taidan jatkaa huomenna.
Tällaisen olen joskus täältä pnetistä kopsannut suosikkeihin:http://www.kolumbus.fi/bjorn.corander/flora/2500vaxter.htm#top
Hei, tyhmä kysymys, oliko se päivänsinen siemenet, mistä täällä vähänaikaa sitten puhuttiin, että pitäis myydä tiskin alta?? oli meinaan prismassa ihan muitten siementen joukossa niitä…
Oli joo
vielä tyhmempi kysymys, miks ne pitäis myydä tiskin alta?
Siirsin kolme edellä olevaa viestiä kani -ketjusta tänne.
tuon jutun ympärillä asiasta juteltiin.
ja vastaus ainakin täällä on, että lapset ostavat varaston tyhjäksi muutamassa tunnissa eikä meille kukkamummoille ole mitään ostettavaa jäljellä
No eiks sillä joku huumaava vaikutus ollut? Tarvisko mun siitä seuraavaksi huikkasta jollekkin työntekijälle… Ja kuunari kans, jos käyt prismassa ja niitä siellä näkyy niin san sää kans ![]()
Meidän Prismasta poistivat hyllystä kun siitä sanoin.
en oo ikinä kuullutkaan! no ovatko kaikki muutkin samansukuiset köynnökset vastaavanlaisia?
Joskus vuosia sitten eksyin aitoelämänlangan kasvatuksesta juttuja etisessäni jollekkin höyryläisten sivustolle, jossa oikein antoivat toisillensa ohjeita, että kasvattakaa himassa partsilla tai pihalla niitä muutamia ja kerätkää sitten siemenet talteen ja pitäkää sadonkorjuu bileet, hyvin kolisee…ei sana tarkka lainaus, mutta ei varmaan paljon ohikaan ja aitoelämänlangasta puhuivat -.-
Älkää nyt vaan Porin Prismaan menkö huomauttamaan asiasta. Onhan sekin kamala näky, kun keski-ikäiset naiset jonottaa tiskille ja suhkaa myyjälle, jotta saisiko niitä päivänsinen siemeniä.
Nimimerkki päivänsinet vielä ostamatta.
VKN muuten kannattaa kyllä hankkia, mutta jos vähän aikaa malttaa odotella niin on vissiin uusittu painos kohtsillään tulossa.