Selja: Mustaselja , Sambucus nigra

juurtuu erittäin helposti puutuneista pistokkaista…

Hitsin hieno kasvi. Ihailin äsken puutarhalla. Harmi kun ei taida mihinkään sopia:(

laita kylmään ja huonoon paikkaan niin kärsii talvista ja alkaa aina alusta kuten perennat :wink:

Minä ostin viime elokuussa aika kitukuntoisen ‘Eva Rathken’. Kaikki kuoli mitä oli maan pinnalla, mutta nyt on jo yli puolimetrinen.

Kelläs olis pihassa, käyn öisellä ryöstöretkellä puutuneita “katselemassa”? :smiley: No ei, näkyi olevan alessa tuolla holman rismassa ainakin viime viikolla, vielä ei raaskinu…

laciniataa löytyis, kukassa parhaillaan

Perskutan Kibu, pakko varmaan käydä ensi viikolla hakemassa:D

Mitäs jos mie änkeen samaan syssyyn? ;D

tuu äkkiä, yks Kiina tyttö on tulossa kylille ja illalla lähdetään Mäntyharjulle

Ai nyt?! No emmää ny noin nopeasti pysty toimimaan! Kiitoskiitos, palaillaan tähän vonkaamiseen ajan kanssa, jos passaa? :slight_smile:

(joku toinen kerta :))

Meillä on n. 1,5-2 m. Mustaselja,hyvinvoipa,kukkii ja marjoo. Väärässä paikassa vaan mun suunnitelmiin nähden. Miten on voisko sen jotenkin vielä siirtää,vai kupsahtaako kokonaan?

Omaani olen kerran siirtänyt ja tekisi mieleni vielä kertaallensa juoksuttaa toiseen kohtaan. Ei ottanut siirrosta nokkiinsa.

Kiitos tiedosta Paulastiina! Jospa sitten syksyllä siirtäis?

Juu, lepotilaisena mieluummin kuin lehtevänä aikana.

Järjen köyhyyttä, mutta tänään meille muutti mustaselja:)

Kurppa, mullakin on sellainen. Mitä järjen köyhyyttä sellaisen hankinta on? Kyllä se sinne jonnekin mahtuu :smiley:

Sehän siinä on, kun ei mahdu oikeisiin mittoihin kasvamaan.

Leikkuutähteitä saa lähettää sitten ensi keväänä, Kurpitsa, niin laitetaan pistokkaita kasvamaan jos sulla tilanpuute yllättääpomppivaa naurua.

Mustaseljan marjat alkaa valmistumaan.