Sisäpuuhia (alkaen 5.1.2021 ->)

Kylppärin suursiivous loppusuoralla. Kaapit, lattiakaivo, nukkasihti yms.

Aa joo, pesukoneen nukkasihti vuodenajan vaihtuessa.

Mulla on mennyt tää viikko mukavasti sisähommeleissa. Oon ollut vapaaehtoisena töissä Ekoidean kierrätyspäivillä. Hirmuinen määrä tavaraa vaihtoi viikon aikana omistajaa ilmaiseksi. Huolimatta siitä että selkää särkee ja jalkakin vihoittelee, on ollut tosi mukava viikko. Ihan mulle tehty tollanen homma, kaikin puolin.

5 tykkäystä

Sisäpuuhat jatkuneet. Tänään ajeltiin miehen kanssa Loviisaan tapaamaan ex-anoppiani. Vietiin suolaista ja makeaa purtavaa ja keitettiin siellä kahvit. Katseltiin sitten vanhoja valokuvia yhdessä.
Siivoilin vähän myös, mm. päivitin hänen käsilaukkunsa sisällön taas = poistin kertynyttä turhaa kaikkea mahdollista paperia ym. Keveni laukku ja tuli tilaa. Muutaman kuukauden postit taas sinne saa sullottua.

Kotimatka oli muuten aikamoista tiellä taiteilua, oli todella liukas ja muutenkin vaikea keli. Pari kertaa olin varma ettei pysytä tiellä. Mut kotiin päästiin yhtenä kappaleena - ei oltais päästy jos oisin minä ollut kuskina.

Iltapäivästä saakka oonkin sitten istunut tietsikalla ja tehnyt valokuvista paperikuvatilausta. Tadaa - nyt on taas paperikuvatilanne ajan tasalla.

Joulukirjeen mukaan meinaan myös liittää joillekin muutaman kuvan. Onneks sen kanssa ei oo vielä mikää hoppu.

1 tykkäys

Äsken tein nopeasti gluteeniton piirakan, johon laitoin marjoja.

Uunin ja pellit sain putsattua.
Tein kalapihvejä pitkästä aikaa. Lohta ja seitä.

4 tykkäystä

Lyhensin hiihtosauvojani 8 cm Youtuben ohjeen mukaan. En olisi hoksannut keittää kuumassa vedessä saadakseni kuumaliiman irti, remmit tietysti poistin ensin. Nyt pitäisi kiipein käsin kärsiä paremmin hiihdellä.

Muuten menee siivotessa ja sukkia neulojen.

Mä oon ihan koko päivän istunut keittiön pöydän ääressä järjestellen legoja. Niitä oli PALJON.

Viimeiseksi tein vielä duploista pusseja eläinsuojeluyhdistyksen kirpparille vietäväksi.

Äsken lopetin. Huomenna on pakko lähteä ulos kävelylle, ei tuu muuten mitään.

Sain vihdoin asennettua välioveen kesällä laitettuun lukkorunkoon lukkopesän ja vastaraudan.
Ei tulisi miusta lukkoseppääkään ja spakkelia sekä maalia kuluu :face_with_hand_over_mouth:

4 tykkäystä

Kävin kaupungissa kaupoilla, Lidlissä, Tokmanissa ja Hankkijalla. Aina monta kauppaa pitää koluta, kun käyn kerran viikossa ruokaostoksilla.

1 tykkäys

Kaupoilla käyntipäivä mullakin tänään, Kouvolassa. Cittarista syötävää ja Alkosta glögiä. Uutuusglögi, mustikkapiirakka-makuinen. Saa nähdä onko makuinen. Kotikylässä Kausalassa on senverran pienet valikoimat että paras ostaa muualta heti mukaan jos joku mielenkiintoinen sattuu eteen.

Loppupäivä kauppareissun jälkeen meni keittiössä ruuanvalmistuksen merkeissä.

1 tykkäys

Uutuusglögiä minullakin ostettuna, mantelinmakuinen.
Piti sotkea kuohariin kun juhlittiin mutta kuohari meni kaikki ja glögi jäi jäljelle. :blush:
Kuusamon alkossa esitteli myyjä tuota sotkua alkulämmittelyyn.
Ehkä isänpäivänä tai sittä jouluna vois maistella tuota glögiä.

Tänään on ollu siivouspäivä. Kaikki petivaatteet tampattu ja tuuletettu. Lakanat pesty ja vaihdettu uusiin.
Makarin hirret imuroin ja lattian pyyhin.
Toisen kamarin sängyn alus on täynnä kurpitsoita. Niitä koputtelin ja imuroin sekä pyyhin lattian.
Ei mahdu vielä kurpitsat soseena pakkaseen joten saavat köllötellä tuolla piilossa ja viileässä.
Enempää en tänään jaksanu, jatkan siivousta huomenna tai ylihuomenna.

1 tykkäys

Tönis, mullakin sellanen mantelinmakuinen yks ostettuna. Vähän pienempi pullo, olisko puolen litran vetoinen :thinking:

Millanen “sotku” oli se mitä myyjä esitti kuoharin kanssa ? Mulla meinaan on pullo kuohariakin. Pitäis jossain vaiheessa se käyttää, ollut kaapissa jo vuoden verran. Taisin ostaa viime uudeksivuodeksi muttei tullut käytettyä. Löysin sen nyt kun tein kaapissa tilaa näille glögihankinnoille :grinning:

Tämä

1 tykkäys

Glögi voidaan nauttia myös kylmänä: kuohuviiniin yhdistettynä glögistä syntyy erinomainen jouluinen drinkki, jonka voit viimeistellä vaikka karpaloilla ja limettisiivuilla.
Alkon sivuilla tuon manteli glögin kohdalla on näköjään se ehdotus käytölle mistä se myyjä kertoi.
Voishan tuota kokeilla kun meilläkin on kuoharia kaapissa.

1 tykkäys

Minä sain tuota mustikkapiiras glögiä asiakkaalta ku lopetin työt.
Eioo vielä avattu,ehkä viikonloppuna ku äiskän rakkaat tulee käymään.

Alkon myyjä kertoi sen mausta että nimensä mukaisesti siinä maistuu piiras ja mustikan maku on selvä, siitä ei voi kuulemma erehtyä.

Mielenkiinnolla odotan maistamista.

1 tykkäys

Puuroa, kermaperunat ja makaronilaatikko seuraaviksi päiviksi.

4 tykkäystä

Asensin kattoon uuden palovaroittimen. Ei tietenkään käynyt kuin toinen vanha ruuvinreikä. Alkoi huutaa pe aamuna, vaihdoin uudet paristot ja 10 min päästä alkoi ulvoa.

Tuosta entisestä saisi tehokkaan turvahälyttimen taskuun. Läppäisi vaan pariston välillä kiinni, karhut ja susihukat saisi kyytiä sienimetsässä.

1 tykkäys

Minulla kerran alkoi huutamaan, kun kävin suihkussa. Eli lämmin höyry kulki ylöspäin ja tietty eteiseen, jossa se huutaja on.