Sisäpuuhia (alkaen 5.1.2021 ->)

Vaihdan neljästi vuodessa olohuone/keittiö en kamareissa. Tytär hermostuu kun joutuu aina tulla nostamaan ne ylös, kun en saa itse jakkaralle nousta.

Nuoriso on omaksunut tuon verhottoman elämän. Pakko kait opetella itekkii siihen mutta outoa se tulee olemaan.

En kyllä osaisi olla ilman verhoja, huone tuntuisi alastomalta ilman niitä.

Keväällä kun laskin niin verhoja oli yli 60.
Vaihdan aika usein :wink:

Toinen kökkö homma tehty tänään heti ylös noustua. Saunan löylyhuoneen hirret ym. pesty ja lauteet kuurattu runkoineen pesuhuoneen puolella.
Pesuhuone jää odottamaan seuraavaa päivää. En jaksa enää kuin ennen vanhaan samana päivänä urakoida. Vapisee koko ruumis ihan sielua myöten joten otan nyt hetken ihan levon kannalta.

1 tykkäys

Tönis, sinähän oot tehnyt tuossa ihan hirmu raskaan työn ! Jos ite oisin tuon tehnyt niin olisin satavarmasti ihan tärinässä ja kaikki voimat poissa. Seuraavat päivät sitten vasta hirveitä oliskin kun joka ikinen lihas kipeenä.

Kun tiiän ton niin teen nykyään tosi pikkuhiljaa noita tollasia hommia. Naurettavan pikkuhiljaa itse asiassa. Toissa iltana suihkun päätteeksi pesin suihkutila-alueen seinät ja lattian. Ei mennyt kymmentä minuuttia kauempaa mutta ei ollut raskastakaan. Seuraavaksi pesen sit lopun kylppäri-alueen lattian.

Kun ei oo mihinkään kiire niin teen vähän kerrallaan. Tietty sen kääntöpuoli on se että koko ajan on monia keskeneräisiä asioita päällekkäin joita pitää tehdä, mutta kestän sen. Nuorempana pää ei olis kestänyt.

Minä yritän välttää keskeneräisiä töitä kun taitaa minun pumppu muistutella niistä liika.
Mulla on kyllä stressi päällä ja olen kiukkuinen itelle ja muille keskeneräisitä töistä. Yritän saada hommat valmiiksi vaikka hammasta purren.
Saan nukuttua yöt paremmin kun tietyt kökkö hommat saan tehtyä pois päiväjärjestyksestä.

Ei siltikään näy työt loppuvan vaan mistä niitä siunaantuukaan lisää aina vaan uusia ja uusia.
Ei kait mullakaan mitään kiirettä pitäs olla.

1 tykkäys

Mulla taas pitää olla koko ajan jotain keskeneräistä. Nytkin sukankudonta on sohvalla odottamassa jatkoa, samoin uuden talvimyssyn teko, kun koko ajan mietin millaisen teen. Tauluja on monta odottamassa jatkoa, kodinhoitohuone on täynnä tavaraa pitäis tyhjentää. Puhumattakaan että joulua pitäis miettiä, lahjoja ostaa ja siivous, jää aina viime tinkaan. Monta puhelinsoittoa sukulaisille pitäis saada aikaseksi, en vain saa puhelinta käteen.
Voi voi, ja lisää olis vaikka mitä. Mutta enpä mitään stressiä näistä ota, teen sen mikä milloinkin huvittaa.

3 tykkäystä

Niin me ollaan niin erilaisia kaikki. Eikä se oo paha juttu :grinning: :+1:

1 tykkäys

Mullakin on yksi juttu kesken jatkuvasti, siivoaminen. :thinking::no_mouth::sun_with_face:

Tönis,miksi teet kaikki yksin?
Teitähän on kaks sotkemassaki :roll_eyes:

Minä taas en kestä keskeneräsiä hommia,siivouski pitää saaha tehä heti loppuun.
Tietenki suursiivous ei tuu päivässä,mutta rivakasti kuiteski pitää valamistua.
Yksin ei tarvi tehä mitään jos en halua,joskus pitää kaikottaa innokas apuri kauemmas hommista :face_with_hand_over_mouth:

1 tykkäys

Meinaan viikonloppuna vaihtaa kaikki alakerran tekstiilit ja samalla pesen lattiat. Ärsyttää kun parkettivahaa en enää löydä kaupoista, se jää nyt tekemättä.

Ei sopinut tuonne kahta töihin. Turha olla vieressä odottamassa josko jotain olis voinu tehdä.
Isäntä imuroi lattioita muualla ja laitteli tähtiä ikkunoihin.
Kyllä hän olis tehny tuon minunkin homman mutta kun ite teen niin tiedän miten tein.

1 tykkäys

Joskus meilläkin on siivottu kahden henken voimin, joka viikko kunnolla mutta kun voimat loppuu ja on yksin niin pitää tyytyä vähempään siivoamiseen. :thinking:

Eilen kävin joululahjat ostamassa.
Kolme kpl lahjakortteja kaikille mein lapsille.
Siinähän ne, ei mennyt hermot, eikä kauaa aikaa ja saavat mitä tarvii.

Tarttis kotoa siivota ja vaihtaa verhot.
Isäntä haluaa varsi-imurin sitten hän kuulemma tykkää imuroida.
Lupasi tänään hakee dysonin kaupasta. :smiley:

2 tykkäystä

Hankittiin itsellemme joululahjan :heart_eyes: Dreame roboimuri, se imuroi ja moppaa, pesee itsensä ja vaikka mitä. Aivan tykki laite. Nyt kun on ”Black-jotain” aika niin oli roimasti alennettu.
Kokemusta on nyt noin parin viikon verran ja olemme täysin tyytyväisiä.
Imuteho on uskomaton ja moppaa koiran kaikki sisääntuomat …. hmmm…mudat ja roinat.
Aamulla ollaan laitettu robo päälle ja noin 3 tunnin kuluttua alakerran lattiat on imuroitu ja pesty :+1: Käytetään ja ohjataan robo tekemään työt Apin kautta ja sekin toimii kuin unelma.
Kerrankin voi todeta että nappiostos.
Lisää tietoja ja oppaita YouTube - hae Dreame X40 Ultra. Löytyy tietoa ja kokemuksia.

Vanha uskollinen robo ystävä tuli tiensä päähän. Melkein 6 vuotta imuroi meillä joka päivä.
Muistamme hänet kiitollisina :grin:

5 tykkäystä

Alakerran tekstiilit vaihdettu ja piparitaikina tehty.

2 tykkäystä

Siivosin keittiökaappeja ja heitin pois turhat.

1 tykkäys

Joulukrääsän ja liinojen levittelyä.
Samalla roskapussiin täyttöä ns. tavaroilla joita on jo tarpeeksi monta vuotta pyöritelty tekemättä niillä mitään.

Ruisleipäset paistumssa ja kohta pääsen ulos.

Tein huomiselle jälkkäriksi valion ohjeella burfia vain puolet ohjeen määrästä.
Oikaisin tietty ja laitoin vain kulhoon. Samalle se maistuu luullakseni noinkin.:face_with_hand_over_mouth:
Pähkinät korvasin mantelirouheella.
Isäntä putsas kattilan reunat mieluusti ennenkuin pesi sen.

8 tykkäystä