Ihan eri näköstä burfia kuin se mitä söin intialaisessa. Mut kaipa on useita eri variaatioita ja myös ohjeita.
Miltä tuo maistui ja minkälainen oli resepti?
Tuo on varmaan vain yhdenlainen ohje ja toteutus vain minunlaiseni.
Olis pitäny laittaa neliön malliseen astiaan josta leikellä namipaloja.
Tuo suklainen päällyskerros erottuis hyvin jos palat leikkelis sittä erillisiksi.
Mutta minähän olen tällainen laiska leipuri joka oijon aina mutkat suoriksi ja ajattelin tuossakin maun olevan sama vaikka siitä palan kuopasee huomenna kukin kaffeelautselle ja nautiskelee sen kaffeen kanssa jälkkärinä.
Mielenkiinnolla odotan millaista se on koostumukseltaan.
Isäntä tykkäs ainakin putsata kattilan reunat jossa sitä keittelin ja hyvää sanoi olevan.
Vaihtelu virkistää, sanotaan.
Eilen kaupassa käydessä mulla kävi tuuri, oli yksi hevi-hävikki-laatikko jäljellä, n. 2,6 kg ja hinta 0,65 €/kg = 1,72 euroa. Otan yleensä aina sellasen jos sattuu olemaan. Tässä oli salaattipussi, ja sellasen ostamista olin muutenkin miettinyt. Muuten laatikossa oli ruukku sileälehtistä persiljaa, 4 isoa tomaattia, 4 isoa paprikaa, pari ihan priimaa suippopaprikaa sekä 4 kypsää persimonia.
Suippopaprikat, persiljan ja salaatin jätin muuhun käyttöön, muista keitin paholaisen hilloa. Joulumuistamisiin hyvä lisä, ja itellekin taitaa riittää.
Ystävä juuri pari päivää sitten oli sieltä ostanut hävikkilaatikon jossa oli mm. kaksi isoa kyssäkaalia. Olin siitä hälle vähän kateellinen . Annoin hyväksi havaitsemiani kyssisreseptejä. Kyssäkaalihan on ihana raaka-aine.