Sisäpuuhia (alkaen 5.1.2021 ->)

Kun ei jalkojen takia kiinnosta mennä ulkohommiin, olen tehnyt sytykeruusuja. Eilen lopetin, kun kennot loppuivat. Valmiina on yhdeksän pussia, kussakin 25 ruusua. Vien ne Pelastakaa Lapset kirpputorille, jossa niitä menee sitä mukaa kuin tulee.

5 tykkäystä

Mm. chilejä koulittu:

6 tykkäystä

Vihdoin sain kellarista tyhjennettyä vanhat mehut ja hillot. Vanhimmilla ikää 23 vuotta.

Nyt yritän säilöä vaan mitä itse käytän ja ehkä miesystävällekkin :wink:

Harvinaisen ikävä puuha. Huuhdoin purkit ja pullot, jos joskus on pitkä sähkökatko niin saa keitettyä pakastimen marjat.

1 tykkäys

Iitin Ekoidean (toisen vuotuisen.) kierrätysviikkotapahtuman 3.vapaaehtoistyöpäivä.
Maanantaina roudattiin paikalle kalusteita tavaroille.

Tiistaina otettiin vastaan tavaraa positiivisella yhteisenergialla tottakai
(“otetaan hattukuva, päähineet kierrätystavaroista”… :sweat_smile:)

tänään keskiviikkona päivät aukesivat tavaran tuonnin lisäksi myös noudolle. Kello 12 avattiin ovet ja kello 12.05 sisällä oli sellainen tungos että ahtaanpaikan kammoajat pysyivät loitolla

Koko päivän jatkuva virta tavaralle sisään ja ulos.

Jatkuu torstain ja perjantain, lauantaina tavaraa enää ulos ja sunnuntaina tilan tyhjennys.

Voi että mä tykkään tästä hommasta :heart_exclamation::heart_exclamation:

6 tykkäystä

Onpa iloisen näköistä hattuporukkaa. :blush:

2 tykkäystä

Kaiversin kaks halloween kurpitsaa :jack_o_lantern:

1 tykkäys

Mahtava tapahtuma, Nuu! M
Tuollaiset tempaukset on ihan parhaita. Itse olen kierrätyskauppojen vakioasiakas, Porvoossa niitä on vähän huonosti, mutta Helsingin päässä tosi hyvä valikoima. Paljon tulee käytyä kierrätyskeskuksissa.

1 tykkäys

Olen maalannut sen nuken kätkyn. Monta kertaa maalasin ja sai kuivua siinä välissä.
Huomenna näkee miten maalaus on toiminnut.

Löysin 10 vuoden maalipurkin ja ihmettelin miten se maali ei ole kuivunut.
Avasin purkin ja siinä oli tummanruskea aine ja päätin hieman kaivaa tikulla mitä pohjasta löytyy. Valkoinen oli mennyt alas eli
taisi olla levossa, niin kuin karhut talvisin.

Sekoitin sen aineen ja niin siitä tuli valkea. Tosin kerkesin ostaa litran maali purkin. Maston maali kyseessä.
Joku muu maali oli kuivunut.

1 tykkäys

Nuu, mitä teitte lopuille tavaroille ja jäikö niitä paljon?

Vaatteita jää aina eniten. Kirjoja jää myös paljon. Laseja ja posliinitavaraa kuten mukeja jää myös jonkin verran aina. Se kaikensorttinen sekalainen “tilpehööri” pääsee aika pitkälti uusiin koteihin samantien.

Kaikki tavara mitä jää, menee jatkokäyttöön. Parik mm ottaa kaikki vaatteet, pesee ne ja laittaa kierrätykseen. Parikilla on kierrätyskeskustoimintaa jossa myydään halvalla kaikenlaista. En muista nyt meneekö kaikki muukin tavara nykyään Parikille, se on tässä aina vähän vaihdellut että mikä taho mistäkin ottaa kopin. Joka tapauksessa mitään ei mene hukkaan vaan kaikki menee edelleen jatkokiertoon.

Me jo tavaraa vastaanottaessa tehdään karsinta ja erotellaan huono tavara pois. Sitä on vuosi vuodelta vähemmän ja vähemmän. Ihmiset oppii. Tai sitten tänne meille on jo aikasemmin tuotu kaikki romut ja lumput ja nyt on jäljellä enää hyvää tavaraa :sweat_smile:

Mainitsemisen arvoinen yksityiskohta on se että kerätään Ukrainaan aina tietynlaista tavaraa. Tänä vuonna keväällä ja nyt syksyllä teema oli vauvat ja ihan pienet lapset max 90 cm. Eli lastenvaatteissa me tehdään myös tuota katsoen esikarsintaa ja otetaan sellainen tavara syrjään. Oikein mukavasti saadaan vaatetta, lelua ym. kasaan. Me pakataan tavarat ja ne haetaan meiltä sieltä pois ja toimitetaan Ukrainaan paikan päälle niitä tarvitseville.

6 tykkäystä

Korjasin ja maalasin tämän.

6 tykkäystä

Onko siinä sun lapsuuden leikkikalut?

Tuosta kehdosta tuli mieleen paikallisessa museossa näkemäni toi outo kehto. Sen jalakset olivat pitkittäin kehdon alla. Ei luulisi vauvan olo olla mukava, jos keinutettaessa nousee välillä pää ja välillä jalat.

Olen saanut nuo lelut aikuisena.

Minun edesmennyt isä oli tehnyt tuon nukelle. Olen ollut pikkuinen, koska en muista minä vuonna.

Tuolla ylenpänä on kuva millainen se oli, ennen korjausta ja maalausta.

Poraruuvit ruuvasin parvekkeen ylälistaan.
Ekan, kun ruuvasin, niin se piti ruuvaa hieman takaisin.
Tokan ihmettelin, miksi poraruuvi ei onnistu ja päätin kolmannen ruuvata ja huomasin, että nappula oli jäänyt eka ruuvin asetukseen, joten onnistuin kolmannen ruuvata.
Sitten yritin uudestaan tokaa ruuvata ja vihdoinkin onnistui.

Huomasin, että naapuri lähti nopeasti parvekkeelta, kun aloitin ruuvaamaan poralla.

1 tykkäys

Miksi mahto tulla kiire?

No onhan se porausääni aikalailla ikävää kuunneltavaa. Jos oisin partsilla rauhassa istuskelemassa ja joku alkais poraamaan vieressä niin en mäkään jäis siihen siitä äänestä nauttimaan :roll_eyes:

Niinpä, totta on.

Ei se poraus ruuvaus ääni ollut kova, sillä peltiin ruuvasin poraruuvit.
Parvekkeet ei ole vierekkäin, niin että seinät koskee toisiaan.

Keitin pari pussillista punajuuria.

Kaupan valmiit miun makuun liian etikkaisia.

2 tykkäystä