Sama täällä, omia pitää aina olla, ei maistu kaupan säilykkeet. Kaupasta saa talvellakin punajuuria kun ei omia enää ole, niin saa aina oman maun mukasia, eikä ole lisäaineita.
Ostin eilen omenoita tarjouksesta kun oma sato jäi pieniksi ja mehustin kaikki.
Aamulla työstin ne pakastimeen valmiiksi sharlotkaa varten kerta annoksiksi. 17 sharlotkaa niistä talven mittaan saan ja yhden tein jo tänään.
Syyssiivoukset ja sateet jatkuvat, reippaalla otteella tavaraa poistoon. Viimeviikolla ulkopuolelta pestyt ikkuvat huuhtoutuivat tänään 30 cm päähän yläreunasta.
Ruisleiväntekopäivä.
Hyvää lämpöä jäi käyttämättä leipomiseen kun kiirehdin ulos.
Tönis, ei se oo tuhlaamista kummiskaan koska se ei maksa mitään. Vaik ymmärrän tuskan ![]()
Vähän jouluisempaa verhosettiä. ![]()
Jouluksi olen vielä ostanut punaisen maton. Se saa vielä odottaa, josko kurakausi helittäis. ![]()
Tehokkaan näköinen jalkojenlämmittäjäkin kuvassa, vai olisiko tonttu? Monena aamuna on meillä tonttu jo katsonut peilistä.
Aamulla vaihtelin minäkin verhoja vaikka se onkin yksi koettelemus.
Kesäkurpitsakaurasämpylöita tein ja kurpitsapiirakan😋
Hmmm,joku musta turri sielä kattoo???
Piruko??? ![]()
Hilmahan se siellä.
Ne käyttää aina tuota poikkipalkkia tyynynä. ![]()
Aamupimeän aikaan leikkasin isännän hiukset.
Nyt alan leikkaamaan pojan ja mussukan hiukset ![]()
Käytiin Pizzeria Rehtorissa Isänpäivälounaalla näin jälkikäteen. Minä mummo, mieheni eli lapsenlapsille pappa, poikani ja hänen kaksi tytärtään (ensi tammikuussa 12 ja ensi kesäkuussa 14). Erinomaisen hyvät pizzat ja ihana ympäristö niitä syödä. Pikkusen mun oli vaikea niellä sapuskaa eilisen operaation jäljiltä mutta onnistui.
Kotona sit vielä tehtiin jälkkäriksi yhdessä toisen tytöistä kanssa täytekakku.
Voi kun voisin pitää nuo kaikki sydämeni lapset omalta mieleltään turvassa
kaiken muun saan kyllä onnistumaan silkalla tahdonvoimalla jollei muulla ![]()
Sitähän sitä toivoo että lapsenlapset maailmalla olis turvassa. Yksi on vielä äidillään kotona, vanhin Tukholmassa seuraava Kreikassa ja kolmas Tampereella. Onneksi on Whatsupp.
Varaslähtö joulusiivoukseen. Koti putsattu taas perusteellisesti. Lupailee vesisateita viikkotolkulla niin tänään tuli kiire kun oli pikkupakkanen joten sai kaikken mahdollisen ulos tuulettumaan.
Jokupäivä vaihtelen vielä liinoja ja tähdet ikkunoihin, onhan se jo ensipyhänä adventti sunnuntai.
Tänään tuli ylimääräisenä puuhasteluna parin kurpitsan työstäminen soseeksi pakastimeen. Oli jostain syystä molempien kuoressa halkeama joten luulin niiden alkavan paheta. Ei niissä kyllä sisällä ollu mitään hätää mutta nyt ovat ainakin pois mielestä ja valmiina pakastimessa jatkojalostukseen.
Tyhjensin makuuhuoneen. Jynssäsin lattian karhunkielellä ja vahasin. Kyllä taas kiiltää.
Ikivanha parketti pysyy hyväkuntoisempana kuin nykyiset, joissa kilpaillaan halvalla hinnalla.. Minkä merkkinen lakka?
Hioitko itse?