Pesin ja vahasin. Löysin vahaa pesuainetukusta. Kaupoissa ei ole enää.
Varmaan 70- vuotta vanha, ei ole koskaan hiottu ja uudestaan lakattu.
Pesin ja vahasin. Löysin vahaa pesuainetukusta. Kaupoissa ei ole enää.
Varmaan 70- vuotta vanha, ei ole koskaan hiottu ja uudestaan lakattu.
Oho, onpa pysynyt hyvässä kunnossa!
Pelkällä vahalla, oho ![]()
Joulukorttien kirjoittamista, olin askarrellut kortteja jo aiemmin.
Mä tässä nyt just alottelen perinteisen joulukirjeeni kirjottamista. Laitan sen joulukortin mukana joillekin läheisille jotka odottaa saavansa “vuosikatsauksen”. Määrä vähentyy pikkuhiljaa, nyt laskin että minimi 6 ja maksimi 10 kappaletta. Noi epävarmat 4 kappaletta on sellasia etten oo varma oottavatko he sitä vai lukevatko vaan kun kerran se tuli postissa.
Kohta varmaan otan palapelin tai tilkkutyöt esiin. Hirmu tylsää.
Pesin uunin ja pellit. Neuloin sukan. Tein sytykeruusuja. Parin päivän ruuan. Vähän ompelin.
Mä en ole tänään tehnyt mitään muuta, kuin käynyt vanhoja valokuvia läpi vanhempieni kanssa. Siinähän se päivä hujahti.
Jos sisällä on tylsää, voi aina aloittaa kauden 2026 esikasvatukset. ![]()
Töissä käyvälle ei tule koskaan olo, että kotona olisi tylsää.
Ei meinaa aika riittää kaikkeen mitä haluaisi tehdä.
Nytkin on koko päivän kyllä pimeää, mutta lähdin jo heti aamulla ennen sateita pitkälle lenkille haukkuin kanssa.
Ei se sumu , kura ja pimeys kauaa tuntunut huonolta, kun raitis ulkoilma vei voiton. ![]()
Sitten olikin paljon kodin puuhia, ruuanlaitto, lakanoiden vaihto, pyykki hommia, koirien pesut, neulomista, kukkien huoltoa, eväät huomiselle, yms.
Onneksi joulun aikaan saan olla reilu viikon kotona ja vielä uudenvuoden loppiaisen aikaan on 6 päivän vapaat.
![]()
Muutaman siemenen olen laittanut multaan. Välillä heitän liiat pois. Tykkäisin kutoa mutta yksi sormi suuttuu siitä niin että olen jättänyt sukan kutomisenkin kesken. Tykkäisin pelata korteilla vaan eipä ole oikein pelikaveria.
2 punaista postin joulupostikuorta täytetty.
Mä pidän huonosti yhteyttä ystäviin ja lähimpiin, soitan harvoin tai tosi harvoin. Lähellä asuvia tapaan harvoin tai vähän useammin, kauempana asuvia harvemmin. En koe että jatkuva soittelu tai muu yhteydenpito on ystävyydelle pakollista, minusta se ei tarvitse jatkuvaa esillenostamista. Kaveruus ehkä tarvitsee ?
Mulla on tapana kirjoittaa osalle omista läheisistäni ja ystävistäni joulukirje, se on ns. vuosikertomus. Kerron miten vuoteni on mennyt. Joskus on vaikeaa kasata kaikki yhteen ja mahduttaa parille sivulle, mutta se on hyvä tehdä itseäkin ajatellen.
Nyt on kaksi punaista kuorta täynnä ja lähtövalmiina
![]()
Etsin joulukuusen mattoa ja sehän löytyi kuusen koristeiden alta.
Laskoksia oli aika paljon, joten suihkutin vettä, jotta se suoristuu.
Se matto on tehty viljasäkin kankaasta.
Joulusiivous taas tehty saunaa myöten.
Tein rinnakkaisjohdutukset kajareihin.
Minulla on 4 kajaria.
Mikä on kajari?
Kaijutin.
Ai jaa, miksi sitten kajariksi sanotaan, en oo ennen kuullut. Vai onko se jotain nuorisokieltä?
Ei oo nuorisokieltä, tai ehkä oli sitä joskus silloin kun mä olin nuori mutta siitä on jo aikaa. Ihan normaali nimitys kaiuttimille on sanoa kajari.
Ennen wanhaan sanottiin ämyri.