Puuhellalla saa marjat keitettyä jos sähköt menevät. Sokeria on:)
Meillä.pojan talossa vanhanaikainen uuni ja puuhella,niin saa tehtyä.vaikka mitä.On puitakin hankkinut,niin ei muutamaan vuoteen tule umpeloa.Oletteko tätä sanaa kuulleetkaan,arvoisat puutarhurit?
Varautuja-kultti, sen jäsen minäkin
Olin tossa äsken vähän aikaa sitten grillikatoksessa grillaamassa Muurikka sähkögrillillä pekoniin käärittyjä herkkusieniä. Ne ehti olla ehkä 5 minuuttia grillissä kun siitä kuului iso pärisevä ääni. Nostin kantta varovasti ja kurkkasin sisälle, siellähän paloi. Sammutin virrat grillistä samantien ja otin kannen pois. Oli yksi grillivastus katkennut kokonaan, se siellä paloi.
Tää grilli on ostettu 7.4.2022 ja käyttökertoja ei taida olla vielä viittä enempää. Kuittia ei oo säilötty, mikä on ihan äärimmäisen harvinaista meiltä. Me AINA säilytetään takuukuitit. Nyt oli vaan takuukuitti samaan aikaan ostetuista grillin suojapelleistä, 13.90. Siinä luki että takuu 1 vuosi. Vaikuttaa siltä et kassalta on tulostunut samaan aikaan ostetuista suojapelleistä takuukuitti jossa ei näy grillin ostoa ollenkaan vaan pelkästään ne suojapellit.
Meillä on maanantaina meno jossa ajetaan ohi grillin ostopaikasta. Otetaan se matkaan mukaan ja käydään selvittämässä takuuasiaa. Toivottavasti kaupasta löytyy tallenteet grillinkin ostosta kun meillä kuitenkin on jonkinlainen (takuu)kuitti olemassa siltä päivältä sieltä.
Marjareissut tehty.
Vammalan torilta komeita mansikoita ja mustikoita. Pirkkalan torilta vadelmat ja lakkoja kilo.
Unokilla hyvät marjaretket.
Minullakin kun selkä ei kestä pitkään kyyryssä oloa, on suurin osa marjoista ostettava valmiina.
En tunne siitä kyllä lainkaan huonoa mieltä, koska jos en pysty, niin en vaan pysty.
Vähän olen mustikkaa tietty poiminut, mutta vain vähän kerrallaan.
IS: Miten hyvin osaat 15 legendaarista suomalaista mainoslausetta? Testaa !
Ja mun tulos: 11 / 15
Erinomaista! Sinulla soivat todennäköisesti päässä jos jonkinlaiset laulut.
Unokki,palijonko maksot hillakilosta?
Tyttären lähellä olis hyvä hillasuo.
Siellä vaan kulkee susia ja isoina laumoina ihan joka päivä, niin on hiukan luihu olo mennä poimimaan.
Ehkä mä silti rohkaistun.
Unokki,kova hinta,poimijalle maksetaan täälä 8-9 e kilo.Ykityiset maksaa jopa 15 e.
Kauhea dilemma: tekisi mieleni hävittää pari keltakukkaista perennaa, mut hyönteiset tykkäävät niistä. Kai täytyy ajatella pölyttäjien etua.
Vähän pitkiksi jäivät
Kerkesivät noi vähän kellastua, kun alussa en tiennyt, mitä pitäs noille tehdä,.
Poistin tuosta lakkaketjusta viestejä koska eivät mitenkään liittyneet lakan poimintaan.
Sohva…a Tuo kapealehtinen osmankäämi voi kasvaa 3m korkeeksi jopa
Mä olin polvia myöten Tuusulanjärven mutarannassa, noita kaivaa Järjenpääsä
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kapeaosmankäämi
Tuota ei näy maantieojissa niin kuin leveälehtisempää osmankäämiä. Järvessä olen nähnyt mutta en halunnut kahlaan eivätkä näyttäneet noin pitkiltä.
Keräsin kukkia maljakkoonkin…
Mulla oli tänään tapaaminen “löydettyjen” sisarusten kanssa. Ekan kerran nähtiin alkuvuodesta perunkirjoituksessa ja nyt me 5 yhteen löydettyä sisarusta tavattiin uudelleen. Eihän siinä muutamassa tunnissa keneenkään kerkiä kunnolla tutustua mutta jonkinlaiset raamit jo on kullekin löytyneet. Mulla on ihan positiivinen fiilis tästä, ja vaikuttaa että kaikilla muillakin on
Eihän tällasta ihan joka päivä eteen tuu.
Olipas mahtava musiikkielämys,Queen ja Adam Lambert.
Laittaisin videopätkän, mutta se ei onnistu tällä alustalla.
Meillä isäntä pesi kaikki ikkunat eilen …en olisi millään jaksanut olla apu anterona mutta pakkohan se oli ja lattioiden mopsaus on pakollinen ikkunoiden jälkeen kun roiskeet pitää pyyhkiä, no vaihdoin pariin ikkunaan puhtaat verhotkin ja totesin ettei olkkariin ole edes vaihtoverhoja. Tulipa suihkuteltuakin kahdesti eilennä ko tuli hiki pintaan. Ikkunat on semmonen homma jota tulee kierrettyä kuin kissa kuumaa puuroa… Monta vuotta meillä kävi kaksi tyttöä peseen ja tulot meni futiskerholle. Sitten he aikuistui ja loppui tämä ilo…he moppas lattiatkin samaan tapaan kuin nyt joutuu itse tekemään…mur…mur…
Kolme ikkunaa pesty, neljänä päivänä. Ennen vanhaan hyvään aikaan pesin kaikki ikkunat samana päivänä mutta hyvä näinkin huonomminkin voisi olla.