Sitä sun tätä (alkaen 5.1.2021 ->)

En enää voi edes ikkunoita pestä,kun toinen käsi on leikattu ja toisessakin on jännerepeytymä.Mutta isäntä osti.ikkunapesinlaitteen,jolla hän suokaisee pestä.ikkunat

Melkoisia miehiä teillä, että pesevät ikkunat…
Kotiaskare joka on joltiseenkin sitä ikävintä läträys hommaa, pari lasia vielä metteleiskin. Eräs maailman turhimpia hommia jota kukaan ei edes noteeraa ja kohta-pian näyttävät ihan yhtä roiskeisilta kuin ennenkin. Vanhat lasit eivät suuremmin edes miksikään muutu vaikka kuinka moneen kertaan ne hinkkaa… ja sitten linnut lentää päsäytteleekin niihin! :frowning:
Ajattelin vetkuttaa tuon puhteen syksymmälle ku linnut eivät enää ehkä niin paljon niihin kikkaroi ja muutenkin vähenevät pihasta, toivottavasti sitten ei ehkä pöly ja hiekkakaan niin paljon enää lennä.

Meillä tulee paljon enemmän valoa ikkunasta jos se on suunnilleen puhdas. :slight_smile: Meillä siis on ikkunat tosi paksun “kakin” peitossa silloin kun niitä yritän pestä.

En pidä itse ikkunanpesua pahana, vaan enemmän mua ärsyttää se pohjatyö: huonekalujen siirtely, säleiden pyyhkiminen, lattian suojaus jne. Kyllä tuollaiset selkeät ikkunat sitten sutaisee kun kaikki on valmista. Joskus asuttiin jugend-kerrostalossa ja voi taivas sitä pienten ruutujen määrää. Muistan, että mies leikkasi lastankin lyhyemmäksi, jotta sopi niihin pikkuruutuihin.

Ihanko totta tarvii ikkunoita pestä?
Ei ole pakko jos ei taho;)

Eräs penttiläinen piipahti perheineen pihalla, olipa mukava juttu:)

Meille ei kukaan sillee piipahda …ollaan vaihtelevasti himassa ja kun ollaan niin piskit pitää mekkalan ja toinen niistä puree tai näykkääkin joten parempi aidan takaa kysyä ensin … mielellään esittelen kaikki voikukat ja rikat…naapurista on tulleet katsomaan kunhan vien piskit verannalle ensin.

Istuttelin maastosta löytyneitä suopayrtin juurakoita joista olin katkonut kukkavarret maljakkoon, kun huomasin kadoksissa olleen entisen puutarhani liljan kukkivana! Sen olin joskus pienenä alkuna siirtänyt mökille jossa sielläkin se vain piileksi kunnes kerran kukki ja paljasti itsensä. Sen jälkeen  olin taas sen kanssa kartalla. Jossain vaiheessa taas olin sen tuonut nykyiseen puutarhaan, ensin istutin sen liian rehevään syvämultaiseen paikkaan, siellä se ei mahtunut kukkimaan. Jossain vaiheessa ehkä peräti viime kesänä olen sen siirtänyt toiseen paikkaan. No tänä kesänä en enää muistanut minne, mutta nyt sen taas löysin. Ihan mukavaa kun taas kukkii. On joku päivän kestävä kukka olisiko rusolilja!

Tämä vesseli-vasa oli mammansa kera tiellä aamutuimaan töihin mennessä. Mamma ehti puskaan, ennenkuin sain kännyn taskusta. Huono kuva, hätäseen näpsästy.

Käytiin marjalla tyttären lähellä. Tämäkin erämainen suo ja järvi meinattiin ojittaa, mutta ei tullut lupaa viitasammakoitten ansiosta.  :heart_eyes:

Tuonne ei mee edes tietä, eli on aika ihanan rauhaisa paikka.

Long live viitasammakko !!

Iniössä

Tänään näin kaksi pientä oravan poikasta tiellä hengettömänä. Auton kanssa törmänneet. Olivat eri suunnilla, ajattelin että onko oravilla joku vieroitusaika ja ja poikaset ajetaan maailmalle.

Suolla ja sen laitamilla kasvoi monipuolisesti marjaa.
Söin metsässä mustikkaa, juolukkaa, hillaa ja variksenmarjaa.
Puolukkaa ja karpaloakin oli tulossa, mutta ne oli vielä raakoja.

Juolukkaa oli paljon ja se oli mehukasta ja isoa, nam. :smiley:

Työkaveri oli siivonnut itselleen työhuonetta ja ostin häneltä yli jääneen tv:een. Velipojan kans se äiteen seinälle asennettiin. Hyvin näkyi ja just sopivan kokoinen. joku kun vielä kertois, että minkä napin takaa sen teksin sais isommalle :w00t:

IS-testi : Kuulin ___ lähteneen… Testaa, muistatko hittibiisien naiset – jos saat yli 10 oikein, voit kutsua itseäsi kersantiksi
Nyt on aika testata, kuinka hyvin muistat kotimaisten laulujen naiset, onnea matkaan!

Tuloksesi: 15 / 16, Jiihaa, olet todellinen biisikärpänen!

Jossain päin ennen Korppoon saarta.

Olenko omituinen? Kun näin työvuorolistani, siihen oli merkitty ensi viikon jälkeen viikko lomaa ja kuulemma sen jälkeen kolme viikkoa. En ollut sitä pyytänyt ja kuulin jonkun automaattisen ohjelman määränneen sen. Kysyin, onko pakko pitää jos ei tahdo. Syy pyyntööni oli laiskuus. Nyt sille viikolle on tullut työpäiviä ja kolme seuraavaa pyyhin yli, jottei siihenkään tule lomaa.

13/16 tuli mulle.

11/16, jotkut heti mielessä, mut joitain en ois tienny vaikka oisin oikean vastauksen lukenut!

Tuvan uunia ei ole lämmitetty koko kesänä. Perjantaina oli onneksi sen verran viileä päivä, ettei tuvasta tullut savupirttiä. Torstaina uunia lämmitettiin vähän, silloin savua tuli sisään jonkin verran. Perjantaina piti lämmittää, kun paistoin ruisleipää. Eilen oli kylätori naapurikylässä, sinne vein leivät myytäväksi. Sää ei toria suosinut, melkein koko kaksituntisen satoi enemmän tai vähemmän. Yksi leipä jäi kotiin tuotavaksi, muut menivät kaupaksi.