Sitä sun tätä (alkaen 5.1.2021 ->)

Olen töihin menossa.
Bussi täynnä meripäiviltä tulijoita;)

Tuossa vieressä menee mainos et älä kopioi kaverilta vaan maksa lexly firmalle 95 e niin saat samat paperit kalliimmalla …hauska mainos sinällään. Me kopioitiin anopin ja appiukon papereita ja muutettiin vaa nimet ja sosialiturvanumerot ja edunsaajat. Lakimiehen tekemät joten uskoisin et pätevät ja naapurit todisti et ollaa ne ite tehty ilman painostusta.

Päivä asiakkaan kanssa meriristeilyllä Loviisan edustalla. Ei hassumpi työpäivä, saa mitä parhain.

Olen aina pitänyt kesäloman yhteen putkeen, mutta nyt kokeilen 3 viikkoa lomaa, 2 töitä, 2 lomaa. Alkanut siis tuo jälkimmäinen kahden viikon pätkä. Siinä mielessä ei hassumpi, että töihin meno ei tuntunut kauhean raskaalta kun oli vielä lomaa näköpiirissä. Yleensä olen kesäloman jälkeen pitänyt vasta jouluna lomaa ja jos loma on ollut aikaisin, on syksy tuntunut tosi pitkältä.

Torilta tänään 10kg lakkoja. Nyt tulee pakastin täyteen.
Viimeinen lomapäivä, aamulla maauimalassa ja kohta issikoille.

Kävin eilen ottamassa vyöruusu rokotteen ensimmäisen piikin aamupäivällä. Toinen rokotus kahden kuukauden kuluttua.
En ole koskaan saanut minkäänlaisia sivuvaikutus juttuja paitsi pistokohdan arkuutta.
Nyt sitten sain ja ihan kunnolla.
Eilen iltapäivällä käsivarsi alkoi särkeä ja nukahdin sohvalle, nukuin kolmisen tuntia. Kun heräsin oli kamala olo, koko kroppaa särki ja oli kuumetta. Siirryin sohvalta sänkyyn. Tällä tiellä olen yhä, kuumetta, kova väsymys ja koko kroppaa särkee. 
Hoitona lepo ja särkylääkkeet. Tämä voi kestää 2-4 päivää. En kyllä muista koska olisi ollut tällainen olo viimeksi.
Nämä oireet on normaalit, joillekin tulee ja joille ei tule mitään. Mieheni rokotettiin samalla rokotteella viikko sitten ja hän pääsi helpolla, pistokohdan kutinalla.
Ainakin tietää että on ollut ”oikeaa” ainetta, koko rahan edestä :roll_eyes: 

Nuu, tämä oli ensimmäinen rokotus ja toinen annetaan kahden kuukauden kuluttua.
Aivan kauhea olotila. En ole ollut paljon ollenkaan jalkeilla tänään, unta riittänyt ja voimat kateissa.

Nuu, oma lääkärini suositteli lämpimästi koska minulla on PPP, nivelpsoris ja läikkäpsoris.
Immuniteettini on koetuksella miltei jatkuvasti. Vyöruusu voi puhjeta koska vaan ja jos huonosti osuu kohdalle, on tosi kivulias tauti. Ainakin yritän vähentää mahdollisuuksia sairastua rokotuksella. 
Mieheni halusi rokotteen koska ikää tulee lisää ja riski sairastua nousee mitä vanhemmaksi tulee.

Vyöruusujuttu

Kolme isoa räsymattoamme oli pestävänä. Pyydettiin että joko ei käytetä mäntynestesaippuaa tai ainakin huuhdellaan niin ettei se enää haise. Minun astmani puhkeaa aina vinkumaan kun haistan sen jossain. Nyt matot tuli takaisin ja on tosi vahva haju. Miten saan sen hajun pois? en voi tuoda niitä edes sisälle. Joskus kun vielä itse sain pestyä mattoja, käytin laihaa fairya ja puhdasta tuli.

Ostettiin tänään tällainen härveli. Saapa nähdä mitä tuolla saadaan/osataan tehdä.
Huomenna vois kokeilla vaikka muffineita tehdä.
Aloittaa tutustuminen mahdollisimman helpolla.

Kiitos miraemmi. Pyydän miehen tekemään sen yhden kerrallaan ja muut saa haista autotallissa. En ymmärrä koko saippuan hehkutusta. Täällä suunnalla sillä pestään vielä perinteisesti ihan rannassa vaikka sen vesistöystävällisyys on kumottu jo sukupolvi sitten. Hiiret muuten rakastaa sen tuoksua.

Muinoin mökillä levitettiin puhtaat matot talveksi lattialle että pakkanen ja raikas ilma veisi hajut pois. Hiiret oli syöneet reikiä vain niihin mattoihin jotka tuoksui mäntynestesaippualle, muut sai olla rauhassa. 

Tänään heräsin ilman kelloa, olo normaali terve minä. Ei kuumetta eikä lihaskipuja.
Saa nähdä miten reagoin kakkospiikin jälkeen. No, ihan sama, en jää sitä miettimään vaan käyn vastaanotolla parin kuukauden jälkeen ja otan rokotteen. Sitten ruususuoja on ainakin jonkinmoinen elämän loppuun asti.

Tilasin verkkokaupasta uuven kuivurin,vanha oli jo tiensä päässä.Yllättävän pieni jos vertaan obh Nordicaan.Tosi hilijanen ääni,nyt voi kuivuria pitää keittiössä ku on päällä.
tönis,sain airfryerin aineostojen kylykiäisenä.Vähällä käytöllä ollu,ei oo vissiin viititty tutustua paremmin.Oikeista potuista tulee kyllä älyttömän hyviä tuolla.

Rillarin puutarha-apulainen kysyi pihallani käydessään, että mikä kukka on kaukaisimmasta paikasta kotoisin?
Mie en tiedä.
Olisiko kiinanpioni, tai kuunlilja mitä naapurin rouva edotti;)
Oikeasti mietityttää kun ei perennojen alkuperäistä kasvupaikkaa tiedä.

Mielestäni pioneja kasvaa Euroopan eteläosissa ja jossain päin Amerikassa.
Kuunliljoja Aasiassa. Luulen näin

Sittenhän se voisi ollakkin kuunlilja vaikkei kuusta olisi tullutkaan;)

Kansa suosisi budjettisäästöissä/ tasapainottamisessa uusien julkisten investointien vähentämistä. Yritystuista leikkaamista ja julkisen omaisuuden myyntejä.

Nuo yritystuet on pääasiassa verotukia, jotka ei oikeastaan ole tukia ollenkaan. Mikä tuki se semmoinen on että yritykselle ensin määrätään vero vaikka 20% ja sitten lopulta verotetaankin 15%  ja tuo ero 5% sitten määritellään yritystueksi.
Julkisen omaisuuden myynnit? Hmm… sähköverkot lienee jo myyty? Kiinteistöt? Ja sitten jäädään vuokralle ja voitot yksityisille?
Kyselyssä kansa ei suostuisi eläkkeiden leikkaukseen budjetin taspainottamisessa? Tyhmä kysymys kaiken kaikkiaankin. Ei eläkkeitä voi mitenkään leikata. Eläkkeet perustuu sopimuksiin, eikä niitä sopimuksia voi mitenkään muuttaa kesken kaiken.

Suomessa voidaan säästää valtionhallinnosta ja puoluetukiaisista ja miksi me maksamme niille vaaliavustuksia ? Tai jollekkin Soinille sopeutumisrahaa eläkkeeseen asti kun herra ei hae töitä ? Eks missille koiraharrastamiseen makseltiin tukia yli 10 vuotta. Porsasmaista touhua ja hallituksen ja eduskunnan avustajat -lukekaa pudokkaat saa kivaa liksaa vaikkei pitäisi, sillä jos hallinnon valitut ei istuisi niin monissa sivutuloja tuovassa palkintopallissa ni olis niillä aikaa itse työnsä tehdä. Puoluetuet ja kulukorvaukset siihen kakun päälle ja palkkioiden korotukset ja taksi setelit ja niiden harrastukset ja torkkupeitot. Sitten tulee pikku saarikko marisemaan et menkää kansalaiset sossuun ??

Tänään on avoimien puutarhojen päivä. :slight_smile:

Kyllä oli taas mukava avoimet puutarhat päivä.
Paljon vähemmin kävijöitä kuin edellisillä kerroilla, mutta nyt ehti hyvin jutella ihmisten kanssa ja joidenkin kanssa kiertääkin pihaa. Myös taimia ostivat.
Tapasin puutarhaystäviä joita en ollut moneen vuoteen nähnyt:)
Kyllähän se lämmittää mieltä, kun saa hyvää palautettakin.