Itseasiassa mietin juuri et miksi yhä panostan uusiin kasveihin kun ei ole varmaa kauanko täällä enää asutaan ja sitten tulee uusi asukas joka vetää kaiken nurin ja kompostiin kuten naapurissa…
Tänä vuonna en kyllä ole ostellut puoliakaan sitä mitä normisti on päässyt tapahtumaan ihan puoli vahingossa.
Miraemmi puhuu asiaa. Tuttavapariskunnalla oli kaunis koti ja erittäin kaunis piha arvokkaalla asuinalueella.
Molemmat olivat tekeviä käsistään. Mies osasi rakentaa ja rouvalla oli myös joka lajin taito hyppysissä.
Piha oli uskomattoman kaunis; oli hedelmäpuita, viinimarjapensaita, mansikkamaa, pieni peltotilkku perunoille, porkkanoille ja muille hyötykasveille. Kukkapenkit olivat reheviä ja värikkäitä. Tontin nurkkaukseen mies rakensi pienen vajan työkaluille ja muulle tarpeelliselle.
Tontti oli ilo silmälle ja omistajilleen rakas.
Sitten seurasi ikääntyminen, sairaudet ja kuolema.
Jälkeen jääneillä oli omat talot ja tontit joten lapset laittoivat vanhempiensa elämän työn myyntiin.
Tuli aikanaan ostaja, remontoi talon ja lanasi pihan tasaiseksi. Nyt pihalla on ainoastaan tasainen vihreä nurmi, ei mitään mikä muistuttaa entisestä, ei edes pensasaitaa.
Tontin nurkkaan rajalle on jätetty yksi iso mänty, jonka juurelle talon rouva aikanaan istutti köynnöshortensian kiipeilemään puuta pitkin. Sen juurtumista ja kasvua seurattiin innolla.
Kun joskus ajamme tämän talon ohi suru tulee sydämeen, niin vähän meistä jää jäljelle.
Isoja oin marjat, olisivatpa hyvän makuisia. Joku raitapaita sentään niistä tykkää.
Ihan vartavasten ajoin muutaman kymmenen kilometriä Plantsuun ostamaan narsissin sipuleita. Actaea oli tavoitteena ja sitä löytyikin. Mutta olisin lisäksi halunnut ihan tylsää ja peruskeltaista Carltonia, mutta sitä ei ollut. Jotain toista keltaista oli. Sitä en kelpuuttanut.
Kyllä takka on kiva juttu.
Ei oo vielä lämmitys päällä, mutta takalla saa kivasti lämpöä ja kosteuden pois sadepäivänä.
Retki Vääksyyn ja Ranskalaiseen kyläkauppa-kahvilaan , no olipa kokemus ja kallista ei toisten tarvia mennä.
Lahden kautta sitten kotiin ja kivoja pikkuteitä pitkin…tehdään usein ns.lähimatkailua.
Esikoinen teki peruskoulun yhteisvastuukeräys päivänä äidille mittatilaustyönä puolukoiden survomispulikan. Tällaisen seisaaltaan ajettavan, säästää selkää. On se hyvä!
Uusi hara on kokeiltu kun vihdoin sain sen varren siihen ja muutama neliö hiekkaa käsitelty mut hyvin vähän…en tiiä milloin opin ja opinko ikinä…ALE myynnistä ostin pitkän tunikan ja oli nanson ja edullinen…en lukenut tuoteselostusta… 95% viskoosia…en yleensä osta mitään viskoosia en akryylia …saa olla maks 5 % esim.sukissa, mulla sukka pari kestää 10 v ja pidempään ja mulla on ystäväni ja mummoni neulomia oikeita villasukkia joita talvella käytän. Mut joo …uusi pusero ja ihan siis kamala virhe ostos…kaipa sitä voi yökkäripaitana käyttää. Puuvilla ja pellava ja merinovilla on suosikkeja et en ymmärrä miksi ostin VISKOOSI puseron…ihan hölmöä…typerää…
Aamut ovat ihanan hämäriä jo. Syksy tulee. Mutta kohta on kevät; puolisen vuotta enää.
Valokuitua kaivavat saivat pitää henkensä, kun valitsivat tien toisen puolen.
Huh… läheltä piti!
Testaa, tunnistatko takavuosien tv-kasvot kuvista! Kunnon sohvaperunat saavat leikiten 15/15
Jos olet katsonut vuosikymmenten saatossa paljon televisiota, tässä visassa siitä on hyötyä!
TÄHÄN IS:n tunnistusvisaan on koottu kuvia menneiden vuosikymmenten tunnetuista tv-kasvoista. Testaa tietosi ja haasta myös kaverisi mukaan.'
Tosi helppo visa ! Mun Tulos: ”Henkilökunta, tärpättiä!” – Saavutit mielettömän upean tuloksen!
Vastasit oikein 15 kysymykseen"
Kaikki oikein
HK mainoksille vois antaa porttikiellon kaikille TV kanaville.
En kestä sitä kaameeta kiljumista, pakko laittaa äänet pois.
Saa toki huomiota tuolla , mutta negatiivista, en ainakaan ostaisi heidän tuotteita, jos noin huonoja mainoksia pitää tunkea esille. :pinch:
Ostin kesällä terassihortensian. Nyt, kun syksy alkaa hivutella kohti kulmakuntaa, ja hortensian kukat ovat muuttuneet sinisestä vihertävänruskehtaviksi, olen alkanut vakavasti pohtia, josko siirtäisin kasvin lähes kylmillään olevaan huoneeseen talvehtimaan.
Ongelmana on se, että istutin hortensian suureen saunalta poistettuun sinkkipeltisaaviin. Saattaa olla juuristo melkomoinen kooltaan. Mutta saavia en saisi millään hiissattua sisään, sillä on multineen painoa monta kymmentä kiloa. Täytyisi kaivaa kukka saavista pois ja istuttaa johonkin käsiteltävän kokoiseen ruukkuun. Toki ruukku tulee taatusti olemaan suuri. Jokin noista isoista keraamisista piharuukuista varmaankin voisi olla passeli.
Toki pääsisin helpommalla, kun antaisin pakkasen tehdä tehtävänsä.
Olipa eilen mukava ilta nuorimman lapsenlapsen kanssa, tyttö 7v. Olimme toista tuntia uimahallissa. Välillä uimme yhdessä isossa altaassa, välillä tyttö kävi terapia-altaassa, liukumäessä ja lastenaltaassa. Mukavinta vaikutti olevan sukeltelu hypäten reunalta, kunhan isot pojat lähtivät pois. Äiti toi, mutta paluumatkan kävelimme yhdessä sen pari kilometriä. Käväisin sisällä tapaamassa muuta perhettä ja lemmikkejä ennen pyöräilyä kotiin.
Emadigan, mä oon joskus talvetellut noita terassihortensioita. Mun mielestä ei maksa vaivaa. Hyvin vaikea saada kukkimaan uudelleen.
Onko täällä missään osiota Inkaliljasta. Facessa eräs kysyy ohjeita hoidosta enkä osaa vastata kun ei oo kyseistä kukkaa.
Kitikat, etusivulla näkyy nyt Kurpan esille nostama ketju Inkaliljalle.
Löytyi, mun tabletilla ei löydy mitään, täytyisi tutkia mistä johtuu. Ilmoitin henkilölle että tulee tänne lukemaan ohjeita.
Lähden vaeltamaan tänään ystävien kanssa pariksi päiväksi ja sunnuntaina pääsen kunto lomalle Kalajoelle viikoks. Mukavat ohjelmat ja kuntoa hoidetaan. 125 euroa maksaa täyshoidossa koko viikko, liiton loma siksi on halpa.