Kitikat, kuulostaa hienolta ! Toivottelen mahtavaa lomaa
Iltasanomat kirjoittaa, että hallitus suunnittelee, että jatkossa voidaan ihmisiltä katkoa sähköä alueittain.
Eli ensin koko maailma laitetaan toimimaan sähköllä, autoja myöten ja sitten aletaan katkoa sähköt.
Ei ymmärrä tätä järjenkäyttöä tavallinen ihminen, ei sitten millään. :crazy:
Vähän kuin hölmöläiset kantais säkissä valoa ikkunattomaan tupaan.
Hallitus suunnittelee paljon muutakin “mukavaa”. Vanhat ja vaivaiset hoidetaan kotona. (jos muistetaan). Toisaalta yhteisöllistä asumista suunnitellaan. En tiedä onko tarloitus asuttaa heidät keskenään vai otetaanko käyttöön vanhat tavat, myydään heidät huutokaupalla sille joka halvimmalla hoitaa. Ennen oli huutolaisuus muotia. Hallitus (osa siitä) on tejnyt suunnitelman verojen vähentämisestä. Pääministeri saa 2300 euroa enemmän eläkettä ja joku pienipalkkainen 20-30 euroa kuukaudessa, siis veroalennuksen ansiosta.
Jos sähköstä on koko ajan pulaa , miksi kaikkia yritetään saada ajamaan sähköautoilla ja luopumaan bensa-autoista???
Tätä yhtälöä en minun matematiikalla ymmärrä.
Sähkön tuotantoa pitäisi lisätä todella paljon, jos sähköautoilu on tarkoitus saada toimivaksi, näillä resursseilla ei ikinä.
Ja jos ydinvoimaloita tulee lisää, ne ei hetkessä rakennu, kuten olkoluoto näytti.
Ja tuulivoima- ja aurinkovoimakin on epävarma, kovalla pakkasella harvoin tuulee kovaa, useimmiten ei lainkaan.
Eikä aurinkokaan apua tuo talvella.
Mun kurttuinen ja kukkiva opeli sai taas ajoaikaa vuoden eteenpäin ilman tekemistä, ihan oikeasti, ny naurattaa ikeniäkin Pari polttimoa pitää vaihtaa.
Mulla nyt ilmenee vaikka mitä oireita. Kait oon vielä jonkin sortin selvännäkijä kun osasin karvarille vastata tuolla leivonta osiossa ennen hänen kysymystä.
Mikähän siellä mättää vai näkyykö tuo vain mulla noin oudosti?
Ihmettelin sitä itekin vähän aikaa, mut sitten mietin et pääasia et me ymmärretään
tönis,katoin just samaa asiaa,varmaan tunnet jo minut niin hyvin että arvasit että kysyn tuota
Ny on äiteellä 5 sangollista puolukoita ja minä oon ihan katki poikki… takapuolen kohdalta.
Raahasin isoja ruukkuja sisään verannalle pari ja kolmas jäi talon viereen huilaamaan …oli niin märkä ja painava…huhhuh. Anopin prinsessalilja senkuin kukkii ruukussaan puskien siimeksessä …mietin et sekin vaan pitää vissiin verannalle ottaa ennen syys myräköitä.
Etanat on saanut olla rauhassa meidän pihassa tähän asti mutta ei enää kun menivät kasvariin ja tekivät limaisia jälkiä kirsikkatomaatteihin. Onneksi isommat tomaatit on ilman jälkiä. Pääsevät suolaveteen kotiloiden kanssa, Helppo lähtö niille mutta minua yököttää kerääminen. Ei onneksi ole vielä näkynyt siruetanoita.
Olen pettynyt, myrsky ei tullut tänne, missä asun. Tykkäisin kunnon myteristä. Sellaisesta, että ihmisiä kiellettäisiin lähtemästä kotoa mihinkään. Saisin yhden päivän olla töistä pois ihan hyvällä omallatunnolla.
Ihania oli syysmyrskyt silloin kun olin lapsi. Nytkin tykkään jos ovat kohtuullisia. Syksy on paras vupdenaika.
Aivan ihkua oli poiketa tammisaaren markkinoilla vohvelilla ja ostin piharuukkuun hollantilaiselta ison jätti kanervan kympillä…
Piti ottaa tuhti annos särkylääkkeitä …mut onneksi siellä oli tuoleja missä lepuuttaa…kun kintusta loppuu veri ja puutuu niin 5 min istuminen jeesaa.
Isäntä osti perniön suolaa ropisevan kinkun palan…on se hyvää mut on umpisuolassa ja kotimatkalla poikettiin wii boxiin syömään umpisuolattua havajinleikettä…jäi puolet lautaselle.
Ai niin ja ps.kyllä on hyvä ettei pihassamme ole yhtään niin isoa puuta että talonpäälle kaatuisi ja meille mäen päälle kun tuulet sopii niin silloin tuulee kanssa…tavarat vaihtaa paikkaa.
Oon huomannut että tänään ei oo ainakaan joihinkin viesteihin tullut näkyviin niihin liitettyä kuvaa. On vaan se pikkulaatikko kuvan kohdalla.
Kokeilin maa-artisokkaketjuun laittaa viestin missä on kuva mukana ja se kyllä tuli näkyviin ihan oikein. Läppärillä operoin.
Jos huomaatte itellänne kuvanlisäyksen tökkivän eli et kuva jää vaan sellaseksi pieneksi neliöksi, kertokaa. Samalla olis tarpeen saada tieto millä laitteella pentissä ootte (esim. koskeeko kuvanlisäysongelma pelkästään puhelimella laitettuja kuvia tmv.).
Puhelimella laitoin kuten aina ja täällä näkyy kaikki hyvin.
Täytyi heti kokeilla (löysin koneelta sattumanvaraisesti tuollaisen huonolaatuisen, vanhan kuvan). Läppärillä tuli kuva ainakin näin itselle näkyviin. Sitä en tiedä, näkyykö vielä, kun klikkaan lähetykseen. Puhelimelle (sekä Huawei että Samsung) on ollut jo piiiitkään ongelmia saada kuva yleensä lainkaan mukaan.
Meillä on luovuttu tuikkukynttilöistä kun niistä tulee joko alumiini jätettä tai muovijätettä…ostetaan havin tehdas myymälästä erikokoisia oikeita ei koteloituja kynttilöitä mut ne savuttaa…ikävästi.
Sunnuntain kunniaksi oli tarkoitus tehdä pitkä pyörälenkki ajamalla pikkutie, jossa uskonpuutteen takia jouduin palaamaan takaisin. Onneksi piti käydä kaupassa. Laittaessani ostoksia kaappiin sain soiton tyttärenpojan taekwondo puvusta. Uusi puku oli hiukan liian iso, joten ehdin hyvin pienentämään sen.
Onko kellään teoriaa, miksi tyttären alakoulussa tehty puna-musta, pieni lintu on saanut uuden lisävärin. Sitä on nokittu ja monesti pudotettu maahan isolta kiveltä. Pinnassa on valkeita pisteitä, nokka ja sen ympäristö on valkoinen.