Sitä sun tätä (alkaen 5.1.2021 ->)

Nyt suoritettu Linnamasters kuntosarijan osiot,sijoitus kolomas.

Oravat kiitävät sähkökaapelia pitkin kovenevaan tahtiin. Käyvät naapurin tammessa. Yksi poikkesi omppopuuhun ja otti omenan mukaan mutta pian se putosi maahan. Kivaa katsottavaa.

Erään asiakkaan ulkoportaiden kaiteella oli pieni, sievä tatti jalkoineen aseteltuna sievästi tasapainoon. valitettavasti hän oli heittänyt sen pois muutaman päivän päästä. Mikä muu tatin olisi tuonut kuin orava, lakissa oli pieniä reikiä.

Hah,Linnamasterseissa väärin kirijattu tulos kolomos osiossa.Korijauksen jäläkeen olen sijalla kaks :face_with_hand_over_mouth:

Sataa muuten  vettä aika ravakasti nyt juuri. Aamulla tarvitaan  tällä menolla vene työmatkaa varten :smiley: .

Tänään meni kahvinkeitin rikki kun isäntä alkoi vaihtaan jotain kumilutkaa vesisäiliöön kun se metalliputki ei enää pysynyt paikallaan …no sen muoviputken sisällä oli lasiputki …ja RIKS JA RAKS JA POKS …rikki meni tietenkin.
Eikun giganttiin uuden ostoon…ihan halvimman perusmallin sai edukkaimmin, mokkamasterit kestää sen 20 v…
Olis tää 20 v vanhakin vielä toiminut ilman ns.huoltotoimenpidettä :crazy:
No mutta liesitasossa säästettiin kun isäntä tilasi kaksi pikalevyä ja vaihtoi vanhat ja väsyneet uusiin …meil on upotettuna sellanen terästaso jossa 4 normi liesikiekkoa …täysin ehjä 20 vuotias mut kaksi eniten käytettyä levyä jo armottoman hitaita lämpeneen…70.- meni uusimiseen…jos kestää lopun elämää niin hyvä ja edullinen liesi.

Nyt on talvirenkaat autossa. Eläkkeellä on aikaa asioida pyörälläkin, mutta jos pitää lähteä autolla liikkeelle, ei mahdollinen liukas keli aiheuta paniikkia. Ajoissa liikkeellä, ei jonoa.
Tuli myös tehtyä eilen työ sarjasta pitäisi… Keinuissa oli kahden istuttava osa, jonka istuimet olivat rikki ja kiinnitys epäilyttävä. Ei ollut iso homma, kun sai aikaiseksi aloittaa, irtosi aika helposti.

Kahvinkeitin kannattaa kääntää ylösalaisin jos sen jättää talveksi kylmiin tiloihi, ettei vesi jäädy.

Joka kerta kun keität kahvia, keittimeen jää niin sanottua “jäännösvettä”, joka takaa sen, että keitin toimii oikein. Lomien jälkeen tunkkainen vesikään ei ole kivaa.

Meilläkin alkoi Moccamaster vuotaa, ostin uuden ja sekin jo vanha. Hyvä tietää miten voi yrittää korjata koska enää ei taida saada samanlaista. Tykkään tuollaisesta yksinkertaisesta mallista ja värikin mieluinen kun on kullan värinen.

Kävin näöntarkistuksessa ja otin kahdet moniteholasit. 229€ koko hoito. Piti taas varttua tuollaista hyvää tarjousta.

Muistoja menneiltä ajoilta.

Aurinkoisen vapaapäivän kunniaksi kävelyllä ja poikkesin taas Talvipuutarhassa.
Ruusutarhassa kukitaan vielä

Sisällä peikko oli kukassa.
Tämä ei ehkä ihan heittämällä onnistu kotikasvattajalta. Kukan takana oleva lehti noin puolimetrinen ja kasvi itse ylettää kattoon asti.

Mistä noin halvalla lasit saa? 
Mun pitää myös hommata uudet. 
Aattelin toisena ottaa pelkät lukulasit lukemista ja käsitöitä varten.

Olen varautunut että tonnin maksaa mun monitehot. :wink:

Ja joo menen silmälääkäriin myös torstaina. 
En vaan mene silmälasiasemalle. Vaan ihan pelkkä silmälääkärikeskus. 
Edellinen lääkäri taisi saada provikkaa lasien myynnistä kun muu ei kiinnostanut, vaikka kerroin että on muuta ongelmaa ja kuukauden vanhat lasit. 
Jospa nyt saisin parempaa palvelua. :blush:

Minä olen yleensä ostanut silmäasemalta. 
Töissä on alennus sinne 30%. 
Ne maksaa silti joku 800-1200 riippuen kehyksistä ja linsseistö.
Nyt on toiset lasit kampanja.
Elämäni parhaat lasit näkemisen kannalta olen ostanut synsamista. Niissä linssit oli just nappiinsa osunut hyväksi.
Kehyksissä suosin titania, koska ne kestää ja on ihanan kevyet.
Ja sopivat allergiselle, kaikki metallikehykset ei käy.

Auton renkaiden vaihto eilen  " Me niin kovasti tykätään asiakkaista, jotka tulee ajoissa". Ymmärrän heitä, kehuin kun tuli valmista jo  15 min ennen varattua aikaa. Säästyneen ajan ansiosta ehtivät pojat kuulemma syödä.

Ollaanpa ajoissa pulttipussi kojetaululla tänäkin syksynä. Olen taas huomenna ajoissa,  toisen auton kanssa.

Minulla on aika varattuna 30.10 renkaiden vaihtoon. 
Tulee se talvi jossain vaiheessa ja talvirenkaiden käyttöpakko alkaa 1.11. En halua koeponnistaa onneani.
15 päivän sääennusteen mukaan täälläpäin on plussalla mutta nopsaan se muuttuu.

Meillä Isäntä vaihtoi talvirenkaat jo toissa sunnuntaina. Oli sillo maanantaina luvassa pakkasen puolelle aamulla ja edellisenä iltana satoi vettä. Pakko oli aikaisin maanantaina aamulla lähteä liikenteeseen.
Tämmöiset vanhat kahmurat liikenteessä niin täytyy varautua ajoissa.
Oli jo paljon muillakin kaupungissa talvirenkaat joten emme olleet mitään outoja lintuja liikenteessä. 

Aattelin myös renkaidenvaihtoa, harkitsen huomista kun viikon ajan ainakin tästä eteenpäin menee yöllä pakkaselle ja päivälläkin vaan pari plussaa ennusteissa. Mä ajan niin vähän, vaikkakin päivittäin liikunkin autolla, ettei sen vaihdon ajankohdalla oo nastarenkaiden kulumisen kannalta merkitystä. Näin ainakin mun mies sanoo. Itteä kyllä vaivaa jos on useempi viikko nastat turhaan alla :frowning:

Katotaan saanko huomiselle ajan, haluun mennä paikalliselle yksityisyrittäjälle joka oli avulias kun jouduin soittamaan ja kysymään apua vähän aikaa sitten kun mulla puhkesi rengas autosta. 

Vaihdoin renkaat jo lauantaina. Ajan autolla pääosin viikonloppuisin, joten voin laittaa talvirenkaat ajoissa, koska ne eivät juuri kulu ja ovat sitten alla, jos tiet muuttuvat liukkaiksi. Työmatkat taitan pyörällä, johon pitäisi kai vaihtaa nastarengas ainakin eteen tässä vaiheessa.