Kiitos, kiitos!
Pepino; mikä on leipomisessa suosikkityötä? Ruokaleivät? Kuivakakut? Täytekakut? Pullat? Leivokset? Pikkuleivät?
En ole koskaan meikannut, ei ole kiinnostanut. Hiuksetkin ovat mallia pese ja pidä. Kun alkavat olla häiritsevän pituiset, tytär leikkaa lyhyiksi. Hän oli 6 v., kun leikkuutin hänellä ensimmäisen kerran.
Kun tyttären perhe asui kaukana, värväsin työhön kaksi pojantytärtä. Päiväkoti-ikäinen hääri kamman kanssa, alakoululainen saksien, keskimmäinen ei osallistunut. Puolitosissani sanoin lasten tädille, että seuraavalla kerralla jaan hiukset kolmeen osaan ja annan jokaiselle oman alueen leikattavaksi. Täti lupasi minulle nätin pipon.
En tykkää laittaa mitään nassuun, siitä tulee tunkkainen olo. Hiukset olen leikannut useimmiten itse. Nyt kun kädet ei toimi enää hyvin niin pidän ponihäntää eri tavoin. Otsatukka on helppo leikata. Ei kukaan ole vielä tullut haukkumaan hiuksiani.
Hiukset leikkaan itse, vain suoraan poikki, siinä se. Arkisin kotona ei ole meikkiä mutta kun lähden kaupoille niin meikki pitää olla uuden muodin mukainen. Tiktokissa löytyy ohjeet. Siinä ei kauaa mene kun sen osaa.
Permanentissä kävin vuosi sitten ja menen kohta taas kun saan ajan ammattikoululta. Maksaa vain 40 euroa. Tukka ohentunut valtavasti joten tukea tarvitsee. Ja tukalle on niin hyvät aineet nykyään ettei kärsinyt käsittelystä ollenkaan.
Kampaajalla käyn leikkuuttamassa hiukset ja samalla otan kestovärin kulmakarvoihin ja ripsiin. Turhamaisuutta varmaan tuokin.
Hoitoaineina hiuksille on ravinteikas ruoka ainakin tähän asti riittänyt.
Kampaaja aina kehuu kuinka on hyvät ja tuuheat hiukset vaikka ikääkin jo on.
Kynsilakkaa laitan kynsiin. Entiset lakat putsaan aina ihmisten ilmoille lähtiessä ja lakkaan uudelleen.
Ei löydy muita meikkejä enää.
En rasvaile ihoa paitsi nyt noita paukamia sillä lääke rasvalla jonka eilen lääkäri määräsi.
Tönis, onko kutina yhtään ees vähentynyt sillä rasvalla ?
Aika helpolta tuntuu tavallisen omakotitalon lämmitys kovillakin pakkasilla sen jälkeen kun luin majoitusliikkeen yrittäjän töistä. Hän lämmittää yhdeksää uunia, laskee vettä kuuteen lattiakaivoon, vetää seitsemän vessanpyttyä ja juoksuttaa vettä 14 hanasta pari-kolme kertaa päivässä. 470 neliön talossa on maalämpö. Arvio on, että 20 kuution liiteri tyhjenee talven aikana.
Käytän ripsiväriä ainaku meen töihin tai ihimiset ilimoille.Oon niin tottunu sen käyttöön etteivät ongelma sutassa pikkusen ripsiin.Muuta meikkiä käytän ku on vaikka illatsut kavereitten kans.Kynsilakka on aina kynsissä,en voi kuvitella ettei olis.Siistit lakkaukset,heti korijaan jos tulee lohkeama…Hurveintä katottavaa on ku lakat on kuluneet puolikynteen
Aina meikkaan jos lähden ihmisten ilmoille.
Olen lopettanut töihin meikkaamisen siinä vaiheessa, kun siirryin nykyiselle työnantajalleni. Eli jo yli 20 vuotta sitten. Työ oli niin paskaista ja hiostavaa alkuvuodet, ettei tullut mieleenkään alkaa tuhrata mitään meikkejä aamuvarhaisella; varsinkaan, kun niitä ei juuri kukaan olisi nähnyt. Myös hiusten laitto jäi siinä samalla.
Olen tottunut jo meikittömyyteen niin hyvin, etten laita edes ripsiväriä, vaikka menisin johonkin tilaisuuteen, jossa muut ovat laitettuina ja hienoina. Kynsilakan käyttökin jäi samoihin aikoihin.
Harjaan hiukset aamulla, mutta usein en edes katso peiliin.
Ehkä sitten, kun jään eläkkeelle, alan keskittyä ulkonäkööni. Tai sitten en. Maailmassa on niin paljon muita asioita, jotka ovat tärkeämpiä. Eli meikkien määrä on vähentynyt minimiin, mutta jotain silti löytyy, jos sattuu tulemaan jokin ajatushäiriö ja päätän meikata.
Minulla ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan meikkiä naamassa, lakkaa kynsissä eikä väriä hiuksissa. Hiuslakkaa oli kerran, hääpäivänä.
Kotoa ei tullut meikkaamisen esimerkkiä, kun ei äiti eikä mummo meikanneet.
Hiusten värjääminen on turhaa, kun luonto hoitaa sen ihan ilmaiseksi. Ensin aika vaaleat, sitten tummui ja nyt on menossa taas vaalean (lue: harmaan) suuntaan. Äidilläkin oli loppuaikoina kauniit, melkein valkoiset hiukset.
Ja hiukset tietenk8 pitää olla aina laitettu,joka pesun jäläkeen föönaan.En pysty olemaan jis en föönaa,ällöttävä tunne huispohojassa jos mätköttää pitkään märkänä
kitikat,mulla sama pituus kesät talavet kynsissä,lakkaus vahavistaa kynttä että kestää maatyöt.Ja tietenki hanskat käteen.
Mä olen nyt pitkästä pitkästä aikaa ottamassa permanentin. Joulukuussa jo piti, mut jouduin antibioottikuurille ja kampaaja sanoi ettei sen aikana kannata, ja olis hyvä pitää 2 viikkoa väliä sen jälkeen ennen permanentin ottoa.
Tässä edelleen oottelen että pääsen varaamaan aikaa. Maanantaina alkaa taas uusi antibioottikuuri, saa nähä millon pääsen kampaajalle. No hiukset kasvaa tässä ootellessa ja se on hyvä permistä aatellen. Muuten on ihan kamala kun tukka on ylipitkä roikkuu alas naamalle :crazy:
Minä leikkaan itse omat hiukset. Koulussa siivooja kehui minun hiuksia.
Mulla oli aikoinaan paikka parturi-kampaajalinjalle. En mennyt, kun pääsin erääseen toiseenkin kouluun. Nuorena laitoin hiuksiani hyvinkin tarkasti. Sitten sekin jäi, kuten meikkaaminen. Minusta on tullut ihan homsantuusa ulkonäön suhteen.
Minoon nyt kasvattanut hiukset pitemmiksi ja tavote ois että saisin kunnolla ponnarille.Volyymikäsittelyn ota koko päähän puolen vuojen välein ja päälle kolomen kuukauvven välein.
Onneksi harmaita on vasta vähän,sielä täällä muuan,saan ne peittoon värihuuhtelulla.Nyt en ota kestoväriä,liian rankkaa ku ois kaks kemiallista käsittelyä päällekkäin.Kulumat värikään ite parin kolomen viikon välein,ripset harvemmin.Ripsipermanenttia otan ehkä kerran vuojessa.
Sais nähdä ku jään eläkkeelle ens lokakuussa miten muuttuu nämä rutiinit
Nuu,eioo.Son kevytkäsittely,siilon miedompi aine,isot rullat ja isot osiot.Lopputulos muistuttaa luonnonkiharaa,ei jää tiukkaa kasvurajaa ja suoristuu nopeampaan ku esim.pehemennys.Son ta4kotettu varsinkin lyhyelle hiuksell3 että periaatteessa voi joka leikkauskerta tehä uuden käsittelyn.
Mulle just sopiva ku hiukset taipusat ja tarvin vaan tukea etton kuohkeampi ja irti hiuspohojasta.
Tiiän että tätä käsittelyä ei saa jokapaikasta.
Kuulostaa hyvältä, paitsi että jos se suoristuu suht. nopeesti niin ei varmaan mulle paras koska sillon kun otan kiharat, oli ne sit minkäkokoiset tahansa, niin haluun että ne kanssa kestää. Parin kuukauden takia ei oo varaa eikä haluakaan maksaa niin paljon kuin permis maksaa.
Mietin että mulla on reilusti yli 10 vuotta edellisestä permiksestä. Aikasemmin mulla oli permis aina, mut luovuin siitä kun hiukset ei kestäneet sitä käsittelyä vaan lopputulos oli aina vähän söheröinen ja kuiva.
Nyt oon sitä mieltä et kokeilen , kun järkytyn tukkaani joka kerta esim. vaatekaupan sovitushuoneessa. On niin litteen ja ohuen näkönen.
Ei enää voisi uskoa, että hiukseni oli ennen tummat.