Sitä sun tätä (alkaen 5.1.2021 ->)

Kurppa, sun tukan nykyväri on todella napakymppi. Sehän on ollut sulla jo tosi pitkään.  Eihän se mun mielestä ole ees harmaa vaan jotain muuta. Olisko hopeanvalkoinen oikee sana, näin kun yritän muistella väriä livenä. 

Nuo Kurpan hiukset on ihan älyttömän kauniit. 

Minullakin hissukseen harmaantuu hiukset ja tykkään siitä tosi kovin.
Muutamaan otteeseen olen pyytänyt raitoja korostamaan harmaantuvaa hiusta. Mutta en todellakaan halua peittää niitä.
Nyt pikkuhiljaa lähipiirini ja työkaveritkin on alkaneet ymmärtää tätä juttua.jopa toinen +50 vuotias työkaverini totesi, että hänkin lopettaa harmaan kätkemisen, koska itse asiassa tämä harmaannus on hienoa. :heart_eyes:

Menee vaan aika pitkään, ennen kun oma silmä tottuu ja pitää vaatetuksen värimaailmakin laittaa uusiksi

En halua harmaita,ei vaan oo minun juttu.Korvien väli ei varmaan oo vielä siinä vaiheessa ja tällä hetkellä fyysinen kunto niin hyvä että seki vielä lisää jarruja tuohon ”mummoutumiseen”
Jos harmaat toisen päässä se sopii,minä vaan en niitä kaipaa.
Nuu,toki tuo käsittely on edullisempi ku permanentti,aikaa menee tekemiseen huomattavasti vähemmän.

Kun soitan kampaajalta aikaa niin kysyn tosta volyymikäsittelystä samalla. Karvari, kiitti tiedosta :slight_smile:

Kiharoiden laittoon suosittelen Ekokampaamoa on paljon hellavaraisempi hiuksille 

Ikimä ei permanenttiä ole ollut eikä korvakoruja. Pitkät luonnonkiharat hiukset jotka lyhyinä muodostaisivat karvahatun. Nää on hiukset joista laulussa lauletaan.

"Sil on hiukset niin kuin heinäpelto
Talven jälkeen huhtikuussa "

Minä olen häivyttänyt harmaita sellaisilla pesussa haalenevilla väreillä, koska sitä kun käyttää usein, ei tule selkeää rajaa juurikasvussa. Ne ei peitä harmaita kokonaan, vaan harmaat muuttuu ikäänkuin vaaleiksi raidoiksi.

Loppukesästä viimevuonna päätin, että en enää värjää vaan olen rohkeasti harmaa. Marraskuussa kävimme työporukalla päiväreissun tutustumassa Aurora Botnian eli uuden Vaasanlaivan tekniikkaan. Kun ensimmäisenä odottelin terminaalissa meidän porukan saapumista, siellä oli jo jotain eläkeläisiä odottamassa laivaan pääsyä ja he kysyivät minulta olenko myös tulossa senioriristeilylle. Kauhistuin, että näytänkö jo niin vanhalta harmaineni vaikka minullahan on vielä 9 vuotta tavoite-eläkeikään. Menin sitten heti taas värjäämään hiukseni ruskeiksi, mutta onneksi käytin sellaista pesussa haalistuvaa, koska kaduin taas värjäämistä ja aion yrittää olla ylpeä harmaistani enkä häpeile niitä enää.

:smiley: Valtsun hiuskuvaukselle

OOn aina haaveillut luonnonkiharasta, ei oo mulle sitä suotu. Poikaystävä jo muinoin kutsui kiusalla mua “suvun ainoo suoratukka”

IS Testi : miten hyvin muistat vanhat tv-sarjat 

Sain oikein 12 / 13.   Neljä tais mennä täysin arvauksella kun sarja oli mulle tuntematon, ja käytin niissä myös ne tarjolla olleet avut. 

Minulla on kiharat ja harmaantuvat. 
Tavoite eläkeikään matkaa paljon.
En vaan näe mitään syytä harmaiden hiusten peittelyyn.
Minun hiukset on mielestäni aina vaan hienomman väriset.
Nämä on paljon kivammat ja eloisammat kuin entinen maantien ruskeet.
Minulla ei tarvetta olla nuoremman näköinen , viihdyn karvoissani ja nahoissani ihan kaikkineen.
En koe harmaita hiuksia kyllä miksikään mummeli jutuksi.
Jopa mieheni on nykyisin sitä mieltä että sopii minulle hyvin.

Kävin verenluovutuksessa. Pakkasta n. -26, auto ei houkutellut, kun matkaa on n. 2,5 km. Menomatkan kävelin reippaammasti, palatessa maleksin. Hoitaja kielsi sykettä nostavan liikunnan ja saunomisen.

Korvakorut,kaulaketjut,ranneketju ja sormukset ihan pakko.
Korvakoruja yhteensä 5 kpl,kaulaketjuja 2,sormuksia 5 kpl ja yks ranneketju.
En haaveile tällä hetkellä lisää korviksia,nämä riittää täksi kerraksi.Muita lävistyksiä 0 kpl,tatuointeja 0 eikä tuu olemaan koskaan.

Mulla on normikorvisreiät, jotka on tehty ekasta kesätyöpalkasta. Ne reiät tehtiin vanhanaikaisesti onton neulan avulla. Jälkeenpäin olen kahteen eri kertaan teettänyt toiseen korvaan reiän, joka on tehty ampumalla koru läpi. Kumpikin kerta oli hankala, ja vaikka pidin tosi pitkään kummankin kerran jälkeen korua, reikä umpeutui pikavauhtia, kun jostain syystä olin hetken ilman korvista.
Minulla muuten on pari tatuointia ja yksi lävistys. Olisin ottanut kolmannen tatuoinnin erään ammattiivalmistumisjutun kunniaksi, mutta mies kanitti kovasti vastaan. Tatuoinnit ja lävistys eivät ole näkyvällä paikalla, joten niistä ei ole ongelmaa esim. töissä. En ole niitä ihmisiä, jotka ottaisivat kädet ja käsivarret kuvia täyteen, tai tatskan kaulaan tai naamaan. 

“IS Visailu:  Oletko seurannut päivän uutisia? Oletko hyvä yleistiedossa? Tee nopea tietovisa!”
Maanantain nopea tietovisa – 10 kysymystä uutisista ja yleis­tiedosta!

En oo vielä tehnyt mut linkkasin tänne jos haluutte testailla itteänne :slight_smile:
Muoks: Tulos 7/10, niistä tiesin 5 ja arvauksella lopuista meni 2 vielä oikein. Tais olla niin että tiesin paremmin kuin 60%. 

9 oikein  tiesit paremmin kuin 96%

Tein ysäri sarjoista tehdyn testin ja 13 sain 12 pistettä …et on sitä töllöö tullut silloin katsottua ja viel muistaakin ne, ei ihan oo demis iskenyt.

Kokeilin äsken puolen tunnin kävelylenkillä, -34 asteessa, vuosia sitten tekemääni pakkassuojaa kasvoilla. Ei palellut kasvoja yhtään. Idean sain, kun jossain lehdessä näin jutun naisesta,  joka oli hyödyntänyt koiralta leikkauksen jälkeen jääneen suojan. Muistin myös isän, joka ajoi ympäri vuoden moottoripyörällä ennen kypäräpakkoa. Joku saattaa muistaakin sellaisen “tötterön” moottoripyöräilijän kasvoilla.

Maanantaina tilasin Virosta.

Kurppa, miten laitat nuo Hämiskukat itämään ja koska?
En ole koskaan onnistunut niiden kanssa, en yhtäkään tainta ole saanut ja olen yrittänyt monet vuodet.