Sitä sun tätä (alkaen 5.1.2021 ->)

PEURA meni naapurin tontin läpi keskellä päivää …aika yllättävää ja koiruudet sai hepulit ! Ei ennen olla näin läheltä nähty eikä toivottaisi vastaisuudessakaan näkevämme. Kettu on ja kärppä ja fasaani ja pupuja ja kyyhkyjä ja sammakoita ja kyy on myös bongattu ja ilveksen jäljet talvella…

Bobbi,Voitha sä kysyä, pitäskö vastata, vai olla vastaamatta :cool:
Toi kuva on lahdelle päin kuvattu, oikeella päin on avoimempaa wettä.
Uimaskii oon käynyt joitakin kertoja, kun vesi on yli 20c
Suomen suurin järvi tuo ohh, Laskee Laatokkaan 500-1000 kuutioo sekunnissa, voimaloistsa/padoista, riippuen veden korkeudesta,
Joko tiedät mikä järvi on kyseessä.,?
Bella 560ht vene tuonne koppiin pitäisi saada.

Meillä oli pitkään pieni 5 metrinen vene joka nostettiin aina trailerille ja tuotiin kotiin mut tuli kolmena kesänä huristeltua kaikki isommat lähijärvet ja tammisaari-hanko linjat niin ukkeli kyllästyi ja lumppasi paatin pois…

Oikolukija tarkkana

Oikolukija iski jälleen

Minä olen hieronut kasvoihin oliiviöljyä varmasti 4kk, mutta en tiedä miten se vaikuttaa iholle.
Olen kyllä lukenut, että siinä öljyssä on luonnon  tulehduslääkettä ts. vaikuttaa samanlailla, kuin esim. Burana. 

Enpä tiennyt, että hapon nousu vatsasta johtuu siitä, että vatsassa on liian vähän happoa.

QI ohjelmassa kerrottiin.

Minulla on refluksia, mutta lääkäri ei tuota kertonut, että vatsa vaatii enemmän happoa. Täytyy hakea lisää tietoa. 

Pepino, se on toinen vaihtoehto, että onkin liian vähähappoinen maha. Mulle ei sen oireet täsmänneet, mutta tiedän henkilön, joka sai refluksiinsa avun lisäämällä happoa.

Varmaan kaikki tietävät tämän mutta sanonpa kuitenkin: monella auttaa refluksiin kun kohottaa sänkyn pääpuolen korkeammalle… ainakin kymmenen senttiä…

Sohvakukka, juu. Meidän sänky on miehen tekemä ja siinä ei tuo vain ole mahdollista. Olisin kokeillut kyllä jo muuten. Toisaalta mulla ei refluksi vaivaa aamuisin vaan yleensä iltaisin jo ennen makuuasentoon heittäytymistä.

Minä en syö mitään enää klo 18 jälkeen ja niin hapot ei nouse ylös, kun makaan sängyssä.

Onhan minulla lisäksi  palleatyrä ja se huomattiin vasta kun olin aikuinen. Joskus pentuna minulla oli oudot oireet, kun juoksin ja luulenpa, että kyseessä oli palleatyrä. Pentuna hapot nousi ylös. 

“mutta ei se ota minua mukaan” miksi?

Meillä käytiin onkimassa sen jälkeen kun ehdittiin. Isäntä halusi minut kaveriksi niin jäälle kuin rannalle kesäisin. Minä olin aina halunnut soutaa, niinpä ostimme pienen soutuveneen ja se vietiin pienelle järvelle. Minä soudin joka kerta, isäntä ei siitä tykännyt. Monta vuotta ehdimme yhdessä onkia…
Hän halusi minut mukaansa, muut ei kelvannu. :wink:

Hyvästit, helteet, Meneeköhän 3-5vuotta seuraaVaan käristyskupoliin :sun_with_face:

Ostin Giro Mips pyöräilypärän. Jotenkin tuntuu oudosti se hihna, joka on leuan alla. En meinannut saada sitä säätöä oikein. 

Kurkun säilöjät huomio :  Tänään kaupassa kävi ilmi että Saarioinen  ei vissiin enää tee sitä omaa kurkunsäilöntäseostaan, ja muunkaan valmistajan tuotetta ei ole enää tilattavissa eli saantiongelma on yleinen.  Jos säilötte käyttäen valmismaustesäilepussia niin nyt kannattaa pitää silmät auki ja haalia itelleen ne mitä vielä löytyy. Jos löytyy.

Onginta on liian yksitoikkoista hommaa :-1:t6:
Sen verran mulla on ADHD tyyppiä, etten jaksa tuijottaa jotakin kupua.
Virvelöinti on yleisin millä oon kaloja kusettanut.

Virvelit sannassa eli kellariin säilöttynä jo 4 v meillä …huviveneilyn kun lopetimme ja pienensimme tälleen kulutustamme entisestään. Isäntä käy kesäisin melomassa systerinsä kajakilla jos olkapää kestää…

Pikkuisen täytyy hehkuttaa Matti Mattsonin pronssia.  Matin valmentaja Eetu oli pitkään saman seuran ykkösuimari,missä tyttäreni ui nuorempana.  Kertaalleen me vanhemmat olimme mukana seuran  ikimuistoisella ulkomaan leirillä. Tämän jälkeen vanhempia ei leireille enää huolittukaan.:smile:
Ai että tuntuu kivalta,kun tutut pärjää maailmalla. Vielä kun AP onnistuisi omassa päämatkassa. AP:n kengän koko oli jo nuorena 54, joten niillä perälavoilla on hyvä polskia.

Noilta pitäs heitellä, vetää veneen perässä, kun kerkeää… Ovat olleet varastossa…jos sais Kuhaa