Täälläkin on Tokmanni ja Lidli vierekkäin. Toinen Lidli on kauempana, mutta lähempänä minua.
Lidlit on sen verran pieniä kauppoja ja siksi täällä on niitä 2
Vilkaisin Hilloxin sivulta: Tuotekuvaus
Klassinen sinapinsiemenillä, maustepippureilla ja valkosipulilla maustettu omatoimisäilöjän kurkkusäilöte.
Ainesosat
Jodioitu suola 77 %, sinapinsiemen, natriumbentsoaatti 6 %* , maustepippuri, valkosipulijauhe.
*= Atamon.
Nyt kotikemistit toimeen. Vanha keittokirja olisi myös pelastus. Mulla on n vuodelta 1934 ja varmaan löytyy sieltä.
Mie ostin tänä vuonna tällaista. Ihan sama maku liemeen kun ennenkin.Merkki: Capsi
Ainesosat tuolle:
Suola, SINAPINsiemen, maustepippuri, natriumbentsoaatti (E 211, 5 %), valkosipuli, piparjuuri, paakkuuntumisen estoaine (E551).
Harvoin tulee kurkkuja säilöttäväksi asti. Jos pieniä löytyy ostan. Etikkaa ja sokeria laitan minimimäärät, maustepippuria en ikinä, mihinkään. Valkosipulia ja säilyvyyttä lisäävää piparjuusta paljon.
On mulla joku mausteseos pussi kotona, on jäänyt käyttämättä.
Mummini laittoi itse mausteliemen ja mustaviinimarjan lehtiä ihmettelin mut niitä sinne huitaistiin kokonaisia…tätini tekee samalla ohjeella ja lisää vielä valkosipulia ja hyviä on. Me tehdään vaan hölskykurkkuja…
Jooo,bubi Kiirettä pitää… Toukokuun lopussa oli iso katastrofi, sen jälkiä pitää miettiä, ja siivoilua. Oon parille naistutulle ehdottanut Saimaalle lähtöä, jossakin vaiheessa. Kuhaa pitäs lähtee kokeilee, tai sit pienemmällä 4m
purkilla sitä yrittää., helpompi on sen käyttö/ 3-4 vetovapaa perään.
Maanantain sääennusteen mukaan alkuviikko on helteinen, mutta loppuviikosta säätyyppi muuttuu ja koko Suomi kastuu kunnolla.
Meillä keskiviikkona satoi iltapäivän, illan ja yön aikana yhteensä 5 mm. Eilen iltapäivällä lähdin Imatralle, meno- ja paluumatkan ajoin eri reittiä. Mennessä oli ennen kuutostietä muutaman kilometrin matkalla märkä tie. Palatessa parinkymmenen kilometrin matkalla märkä tie, osan matkaa jopa satoi, mutta sade loppui ja tie muuttui kuivaksi pari kilsaa ennen kotia. Kysyi pojalta, onko satanut, oli vähän. Tosi vähän, sademittarin pohja oli kuiva. Jos sinne joku pisara oli osunut, oli ehtinyt kuivua. Illalla sateli pikkuisen, puolet mittarin pohjasta oli märkä, puolet kuiva.
Niin, että täällä sitä odotellaan, milloin se ennusteen koko Suomi kastuu-osuus toteutuu meillä.
Meil tuli se 11 milliä ja eilen pieni haisu sateesta joka ei kastellut juurikaan mitään ei puolta milliä…pikkasen enempi oli tilauksessa. Mut en kastellut .
Minä kippasin eilen illalla 20 mm vettä kasvimaan mittarista, siinä olivat toissapäivän ja eilisen sateet. Lisääkin on luvassa, ei tarvitse kastella. Kaikki kasvaa hyvin kun kuitenkin on lämmintä, myös parvekkeella olevat sisäkasvit ovat hyvissä oloissa. - Kurkkuja tuli eilen lisää nelisen litraa eikä ollut taaskaan kurkunsäilöntäainetta kaupassa. Ostin etikkaa ja merisuolaa ja ohjeitakin löysin. Nyt vähän harmittaa, etten ole ottanut äidin rehottavista piparjuurista juuria itselleni, kukaan muukaan ei niitä käytä. Laitan kurkkuihin sitten tilliä ja sipulia mausteeksi ja toivon, että koe-erä säilyy sen aikaa että tulee syödyksi. Minulla ei ole niin isoja purkkeja, että saisin niihin mahtumaan painoja kurkkujen päälle, eikä purkkeja ylipäätään kovin paljon, kun muutossa pari vuotta sitten vein kaikki tyhjät kierrätykseen.
Varma syksyn merkki, pallokrysanteemit ovat tulleet kauppoihin.
Odottaa jo osataan, sadetta, ja varmaan turhaan taaskin.
Nuu, että lopettavat kokonaan ne minikokoiset minigripit? Mä taas pakastan niissä yleensä chilejä. Nyt täytyy koittaa hamstrata jos jossain tulee vastaan.
Mies muistutti, että Ikealla on nykyään 0,3 l vetoisia pienimmät pussit. Ehkä niistä on korvikkeeksi. Muuten olenkin Ikean pusseihin siirtynyt, mutta noi pienet olen ostanut minigrippeinä (vai mitä amergrippejä nykyään ovat).
Mie ostan aina ulkomaan reissuilta 100kpl/ pss.
Ei maksa juuri mitään. Samalla pienen pieniä siemenille.Kyllä etikkaan säilötyt säilyvät. Kun vielä laittaa kiehuvan liemen piripintaan ja kannen kunnolla kiinni, että menee tyhjiöön.
S- ryhmästä löytyy Rainbow Zip bags. Puoliltraisia tupla vetskarilla 40 kpl suurinpiirtein samaan hintaan kui amergrippiä 25 ? kpl. On aika paljon suuremman oloinen pussi. Mini-versiokin on 50 kpl laatikko ( koko vastaa amergrippiä ). Hamstrasin noita jo talvella, kun ovat täältäkin miltei aina ollu loppu silloin ku tarttee.
Minä tanssin eilen sadetanssini… en noin elegantisti kuin edell. mutta sepä autto! :laugh:
Auttaa se, kokeiltu on.
Ei tantsuja tarvinnut kyllä vettä tuli ihan ajatuksen voimalla riittävästi.
Tämän sivun kello on tunnin myöhässä. Eli viettääkö se normaaliaikaa?
Inhaa oli lukea iltikasta kuin ulkomaiset kaivospuljut saa täällä toimia vailla vastuuta mistään, ei saisi lukea tällaisia vaan työntää pää pusikkoon ?