Sitruskasvit - Appelsiini, greippi, kumkvatti, limetti, mandariini, pomelo, rumeliini, sitruuna

Mitä ihmettä! Kylvin 5 greipin siementä, 3 itänyt. Mutta jokasesta siemenestä tulee 2 tainta!
muoks. taitaapi olla normaalia…  verigreipistäkin tulee 2 tainta

on jokseenkin tavallista, että siemen itää useammalla taimella…

siis tietysti citruksilla

5 siementä laitoin ja sainkin taimia 10  

Hyvässä suhteessa on itäneet! Oispa ne mun viime talven idätys pionit itäneet edes 1 % tuosta.

ruhteessa :DDDD

höh… ehit lukea :)) kirjotan aina ss ja rr väärin päin = näppäilyhäiriö.

tarviiko appelsiini kylmäkäsittelyä?

No ennoo appelssiinii laittanu, mut sitruunaa ja greippii oon ja ilman kymyyttäkin itänyt hyvin

Minoon joskus kylyväny aplarin siemeniä ja seku nakkasin suoraan multaan ja ne iti

Okei… jos mä sit laittasin noi pari siementä jo multiin mitä on

Mul itää ne ilman siemeniäkin :smiley: Samasta purkista missä toi yks sitruuna on tulee joku sitrus…

kuinka pitkä itämis aika niissä tuppaa olemaan? tatti, mites kauan sulla iti?

Kylvin 20.2.2011 ja ekat iti 7.3.2011

Aaaaahaa, että noin pitkä aika :slight_smile: No en mä sit huolestu :smiley:

Onnistuin kumoamaan vahingossa sitrus siemenen purkin ja kun sain mullat takaisin purkkiin ja löysin siemenkin, huomasin juuren pilkistävän. Toivotaan ettei ollut ehtinyt enempää kasvaa, muutaman päivän päästä sen kai sitten näkee jos kaikki on kunnossa :slight_smile:

Nyt näyttää olevan jotain enempikin tekeillä toisessa mysteeri sitruksessa, jotka kylvin 3.1. Toivottavasti ei ole vahingoittunut siinä tipahdus rytäkässä :slight_smile:

Ja tänään muuten menee tomaattia multaan, son saletti ja äidille paprikaa, tai minä vien ne äidille, halusi tai ei :wink:

latvoin äsken reippaaksi kasvanutta sitruunaa. ihana sitruunan tuoksu jäi kun irroitin pari lehteä. juurtuukohan ne lehdet ollenkaan? laitoin juurrutusastiaan kokeiluksi.

ei juurru kyllä sitruksen lehti… :frowning:

Appelsiineistä ei tahdo löytyä siemeniä! :frowning: