joo tuossa kuvassa olevassa on ehkä isommat lehdet kuin rastassa.
Ostin tänään soihtuköynnöksen, kerrankin oli jotain muuta kuin monalisaa, mutta nimeä tälle ei kyllä ollut tietäisikö joku. Tässä on tosi kauniit lehdet ja paljon pienemmät kuin muissa minun soihtareissa ja kukka on kuulemma punainen ei oranssi.
‘Caroline’
Kiitos paljon nicolae, kyllä se on juuri tuo ‘caroline’ helppo tunnistaa lehdestä, kukka ei kovin kummonen, mutta lehdet on minusta tosi kauniit.
Tuo on kaunis lajike. Alan vain olla kyllästynyt siihen, että se kasvattaa versojaan metrin vuodessa… tahtoo tulla lattia vastaan liian nopeasti.
Mitenköhän tuo äskeinen viesti tuli tuommosena. Ostin tänään tälläisen twisterin aika samanlainen kuin rasta.
Kauniit lehdet. : )
sirpuli ootko miun kaveri Zaira leikkele ahkerasti niin haaroo ja komistuu entistäkin tuuheammaksi ja kukkii ahkerammin uusilla versoilla:) Ja täällä on varmasti monta jotka huolii mielellään “leikkuujätteen” Minulla tuo on kukkinut pitkin vuotta aina parilla kukalla siellä täällä oksassa ja odotan oikein komiaa kukintaa kunhan alkaa päivät valostumaan ja annan enemmän ruokaa hälle Minulla on jotenkin vaaleamman vihreä tuon näköinen mutta oksat ovat suht tuoreita ja kasvaa ydrossa joten voi olla slitys hienoiseen värieroon.
Soihtuköynnöksen ekat nuput ovat auenneet!- Pari pitkää oksaa joutais kierrätykseen!
Soihtuköynnös on kiva, mutta vähän vaikea. Mulla ainakin lehdet aina joskus kellastuu ilman mitään erikoista syytä. Laiska kun olen, ylen harvoin suihkuttelen. Ja soihtuköynnös on aika huono haarautumaan, vaikka typistelisikin. Mulla on nuppuja A. tricolorissa, jossa on keltamustaraidallinen lyhyt teriö
Kyllä soihtari haaroo kunhan vain malttaa jatkuvasti sitä typistellä. Minä sain siirrettyä työllä ja tuskkalla pikkusoihtarin mullasta hydroon ja typistin miltei kaikki oksat 10-20cm mittaiiksi,olen sitä jatkuvasti typistänyt 2-5cm uutta kasvua pois ja on haaronut koko ajan lisää ja lisää tehden 2 oksaa aina typistetyn oksan varteen tai kärkeen. kohta on jo sopivan tuuhea ja voin antaa alkaa kasvamaan pituuttakin tuuheuden sijan
Nyt kukkii mona lisa. Piti pitkään niitä tummia torvia ja nyt niihin torviin on tullut hienot karvaist kukat tai mitkä ne nyt on. Sain siitä hyvin latvapistokkaita juurrutettua ja selkeästi tykkäsi reilusta kuivahtamisesta mullassa ja leikkelystä kun alkoi kukkimaan. Jeee kerrankin sain jonkin kasvin mullassa kukkimaan kun yleensä kaikki multakasvit vain kupsahtaa.
Täällä alkoi soihtari kukkimaan pääsiäisen aikaan kun olin poissa kotoa Lisäksi pistokkaille on kehittynyt juuret Jopa lehtipistoille
ai että… mä mistä löytäisin nämä… Aeschynanthus lanceolata A.chiritoides A.musaensis. A.radicans A.roseoflorus A.tricolore… hirveän ihania kaikki nämä:)
En tiedä mikä tämä omani on mutta kukka on kutakuinkin tällainen
Pistokkaita on nelisen kappalta. Kasvi on raaskuna myyty (oli väärässä hyllyssä ) ja nimenä oli Aesch. hybrid.
Sain asiakkaalta keväällä pistokkaita soihtarista, nyt siinon paljon nuppuja ja yksi on jo kokonaan auki, son tosi ihanan värinen
ja kukan kyljissäkin on kauniit värit
en nyt ihan äkkiseltään kuuklaamalla löytänyt nimeä kun ei löytynyt niin hyvää ja tarkkaa kuvaa skuin jaden kuva oli:)
Oiskohan se tämä Isosoihtukoynnos, Aeschynanthus speciosus ainakin kuvista päätellen olis sama
speciosusta minäkin arvelin mmutta en löytänyt tarkkaa kuvaa kukinnosta. Lehdistö vaikuttaa samalta:)
Uppee on kyllä väri. Mullakin soihtuköynnös mutta ei mitään hajua kukinnon väristä, kun ei oo vielä kukkinu. Oon katkonu oksia mutta ei se juukeli haarotu.