No, miulta saat paapelo! Jos on näin lauhaa, laitan jo ennen kevättä, tosin taas kukkii,mutta kun mulla on paikassa missä ei sovi kovin pitkälle roikkua on vara vähän pätkästä!
Se sitten kiukuttelee muutamia vuosia kunnes kukkii ;D!
( saattais olla monalisa ,…samalta näyttää (?)
Voi ihanaa Irsa, postarit maksan vähintään
Tänään kiersin paikalliset kukkakaupat ja mukaan tarttui lobbianus variegata. Upean värinen ja iiiiso kasvi. Hinta 23€…vähän kirveli hinta mutta, kasvin koko on iso niin järkeilin itselleni että kannattaa ostaa:)
Soihtarini käpristelee lehtiä, eikä kasva. Kastelenko liikaa vai liian vähän?
Rillari , mä kastelen aika harvoin , korkeintaan kerran viikossa .
Paksulehtisenä ei tarvitse runsatsa kastelua paitsi hellekausina saa olla parikin kertaa kastelemassa etenkin jos kasvi on iso:)
Minulla on aika suuri soihtari, joka kukkii lähes tauotta. Kastelen kun muistan eli multa kuivuu (!) hyvinkin kasteluiden välillä. En kastele edes viikottain. Ehkäpä se siksi kukkiikin, kun luulee viimeisten elonpäiviensä koittaneen
Harvoin minäkin olen kastellut ja ennen eli ja voi hyvin.
Jos siihen sitten tuli jokin ökkömönkiäinen tai pipiviirus tms. Ota pistokkaita jos vielä voi ja koita juurruttaa uusia ja aloitat uudella alulla:)
Jipii, Irsalta saaduissa soihtarin pistokkaisa on pienet juurentyngät. Laitoin toissapäivänä purppurajuorun pistokkaat samaan lasiin ja tänään huomasin nypykät en tiedä oliko juoruilla osaa asiaan. Irsalle vielä kiitokset!
Mikäs pampula se tämä on, kun tänään huomasin tämmöisen möllähtäneen yhteen pistokkaaseen??
Jos tämä on sitä mitä kuvittelen sen olevan, niin Irsa puijas mua
On se , …se
Noonni, mutta tän on pakko olla vaan joku sellainen, että "hei näytän miten olen sievä kun kukin, joten et raaski koskaan luovuttaa kanssani" kukka
pikkusoihtuköynnö on kohta täydessä kukassa nuppuja valtavast joka puolella.
Pikkuiseni puskee uusia haaroja ja kaksi uutta nuppuakin on ilmestynyt, se ensimmäinen alkaa olla jo voitonpuolella, ei tarvihte pitkään enään odottaa että on kokonaan ulona ja aukeaa
Onko näiden luonnonlajeja mistään saatavilla? Eikös nämä yleisesti ole kukkakaupoissa risteymiä? Pari kyseistä kasvia omistan ja olisi mielenkiintoista saada joku/joitain uusia kasvatettavia.
Minun soihtuköynnökseni on päättänyt, että kevät alkaa nyt!
Tosin kukinta on vielä aika vaatimaton kahdella kukalla.
Kaupasta tarttui uusi soihtari mukaan kun kiertelin paikalliset kukkakaupat. Kirjavalehtinen oletettavasti twister vai olikhanse rasta… Nimikylttiä ei ollut ja kauppias pyörittli silmiä kun kysysin että kumpainen on. On nyt puhtaaksi mullasta pestynä ja vesijuuria rakenetelemassa karanteenissa…
Tämä on kyllä helppo kasvi. Kastele kun muistat ja samoin lannoittelun kanssa. Silti ilahduttaa kukinnallaan ja elinvoimallaan. Vaihdoin vasta uuden mullan, kun ehti jo pidempään olla samassa purkissa. Pistokkaita leikkelin muutamasta oksanpäästä missä ei näkynyt nuppuja vielä.
Terrassa oli paria erilaista soihtaria myynnissä, mutten raaskinut ostaa kun hintaa oli n. 15 €.
On se nätin värinen