Soilikki, Streptocarpus, Osa 1, SULJETTU, -> jatkuu: Osa 2

Nyt huhuilen MarjaBee sinun perään.tässä on se toinen jonka onnistuin juurruttamaan

Tosiaan, saadut lehdet ottivat ja kuolivat talvella, eli se ei siis onnistunut :\ Onneksi sentään Dinas (joka avasi ensimmäisen kukkansa) ja kaksi muuta selvisivät suht hyvin. No, aloittelijana toki tajusin myös tehneeni itse aikamoisia virheitä, joten tuota naurua

Merccu59, tuo jälkimmäinen punainen on luultavasti Happy Snappy. Hienosti olet kyllä noiden kanssa onnistunut! Toisin kuin minä…

Viime keväinen hankinta Dibleysiltä, aloitti kukkimisen syksyn jälkeen.

ompa teillä ihanan värisiä soilikkeja.

Niin on minustakin kauniin väriset nuo soilikit,Cemen kukka viehätti siksi kun sininen on lenppari väri ja tuossa on sitä liilansinistä ihana väri.

Tällainen nimetön soilikki kukkii:

onpa kaunis kukkainen .

Pirkkis on soilikit viellä jäljellä jos on olen kiinostunut kaikista. En pysty vastaa privaativiesteihin. Olin mökillä eikä ole nettiä siksi vastaus kesti. Laita vastaus mun sähköposti osoiteeseen rantanen10@luukku.com mun tää kone ryppyilee oikein kunnolla en pysty vastaan muutakuin näitä pikaviestejä tänne puutarhanettiin säh.posti toimii normaalisti

Nyt aukaisi kukkansa tämä nimetön tumma lila

Fleischle Prinsesse

Tämäkin on viime vuoden Dibleysin ostoja, alkoi kukkimaan. Oliskohan nimeltään Emily.

Tällainen avasi kukkansa

ja tämäkin kukkii..

Oih, onpa nuo kauniita! sydän

Tällainen nimetön kukkii täällä. Talvella oli ihan lörppälehtinen, mutta piristyi valosta ja päätti palkita ainakin kymmenellä kukkavanalla, etten heittänyt bioroskiin. (Luonnossa vähän tummempi ja keltainen nielu on neonkeltainen.)

Laitanpa taas "norsusta" kuvan. Kuvassa vain ei näy kovin hyvin koko väriskaala sen kukista. Aluksi ovat melko sinisiä ja nyt vanhimmat ovat hyvin hentoja pinkkejä. Josko ehtivät täysin valkoisiksi ennen kuin kuihtuvat??

Tuo viimeinen on ihana!

Todella näyttävä. Mistä tuollaisia saa?

Haa, löysin tällaisen tänään Haaparannalta. Pakko oli ottaa.

Tämä ei ole ihan niin hemaiseva kuin Jutitalla, mutta kaunis kuitenkin.

Tuntematon kukkii (näitä lehtiä sai muutamat).

Soilikkivanhus alkaa kukkia. Edellinen kukinta alkoi viime keväänä ja viimeiset kukat leikkasin pois jouluviikolla, toivottavasti kukkii tänäkin vuonna yhtä hyvin.

Taustalla punainen soilikki yrittää päästä samaan kuvaan, mokoma linssilude!