Minulla ja Peppeliinillä on samanlainen soilikki, valaistuksessa vain on eroa. Tässä nyt näkyy vähän huonosti yksityiskohdat. Sillekin on nimi, Marna ja kasvattaja on Oglevee.
Hieno sininen sulla VP!
Oletteko lisänneet soilikeita siemenistä? Kuinka kauan kestää itäminen?
No ei se auta kuin alkaa kylvämään ja koettamaan onneaan siementen kylvämisessä!!
Minä olen kasvattanut soilikkia siemenestä. Itämisessä ei kauan mene, 1-2 viikkoa, mutta taimien kasvuvauhti onkin sitten toinen juttu...
Minulla kukkii tuon näköinen ja se on Emily.
Minäminäminä! Hölöä tulossa.
hoyabella mulla olisi tarjota vaihtoon valkoinen jossa violetit viivat samanlainen kuin raakilla on kuvassa sivulla 5 ei kuki vielä mutta nupun alku näkyy jakopala tai myös euroihin voin vaihtaa
jeejee mun dibleys soilikit jää henkiin… luulin että kuolivat… mutta onneksi eivät!
Hieno juttu! Minullakin yksi taimi lurpahdutti yhden lehtensä kun otin pois tekohengityksestä, eli limppapullon päältä pois, seuraavana päivänä huomasin. Pistin kiireen vilkkaa putelin takaisin äälle, ja kas, on taas ihan virkeä. Tuo yksi tarvitsee näköjään pitemmän aikaa kasvihuonetta, muut porskuttavat jo iloisesti ilman.
Minä en laittanut niitä muutakuin multaa vaikka olivat märkiä ihan vesi tippu joistakin kolmella oli lehdet hieman veltot, mutta en kastellut niitä kun istutin ruukkuun annoin olla kaksi päivää mullassa ja sitten laitoin tosi vähän vettä. Otin muuten kaikista sen verkko jutun pois joillakin ehkä juuret vähän kärsi kun olivat tulleet läpi mutta eivät siittä tykänneet huonoa kaikki voivat hyvin nyt ja kasvua on tapahtunut.
Se on tuo soilikki niin herkkä juuristaan. Märkyys tappaa ja joskus kun multia vaihtaa tai jakaa kasvia ne ottaa niin kovasti nokkiinsa että kuolevat pois. Minulla yksi punakukkainen kukkakauppahankinta (pieni taimi, jaettu varmaan viime vuonna) on ihan henkihieverissä, mullat vaihdoin jo ajat sitten mutta nyt se suivaantui jostain. Todennäköisesti ei ollut juurtunut kunnolla mullanvaihdon jälkeen, ja kastelin niinkuin muitankin, jotka olivat sitten paremmin juurtuneet. Pitäisi aina työntää se sormi sinne multaan ennen kastelua, erityisesti ainakin kuukauden ajan mullanvaihdon jälkeen… Oikukkaita kasveja mutta ihania!
Näpsinpä muutaman kuvan kukkivista soilikeista. Kovin ovat kyllä aluillaan vasta...
Tässä Falling Stars
Gloria, edellisen "sisar", ihan samanlainen kasvutavaltaan ja kukiltaan, mutta hempeän vaaleanpunainen.
Albatross
Vaaleanpunainen nimetön. Keneltähän tämän sain, ja tietääköhän kukaan tämän nimeä?
Lohenpunainen (Vai onko tuo korallinpunainen vai mikä? Vähän imelä väri.) hankittu joskus kukkakaupasta. Nimestä ei tietoa.
Onpa kauniita!
Mullekin tuli taas tuo Gloria Dibleysin kimpassa. Edellisen sain hengiltä…
Mulle tuli tuolta D:n kimpasta tuo Falling stars (ja Anne, pitihän se kaima saada ja sitten se uutuus Roulette cherry, mikä olisi puna-valkokukkainen…)
hoyabella! Jos joskus karsit lehtiä tuosta valkoisesta, olisin tyrkyllä ottamaan… Vaihdokkina olisi lehtikaktuksen (Epiphyllum)lehtiä.