Nyt alkoi kukkia myös Amanda
Grape Slush
Ja ihanainen Silvia (ilmeisesti on se)
Ah ja voih noita sinisiä!!!
Muuten. Jos soilikki on ihan nuutunut niin siitä voi silti ottaa lehtipistokkaan! Minulta meinaa kuolla yksi punainen, vaihdoin mullan ja on limppapullon alla tekohengityksessä, vaan ei näy toipumisen merkkejä. Otin kuitenkin toissapäivänä yhden lurpahtaneen lehden ja laitoin sen vesilasiin. Eilen tutkailin sitä, niin lehden alaosa oli hiukan jo jäykistynyt, mutta yläpää lurpotti lasin reunaa vasten ihan lötkönä. Leikkasin alapäähän uuden imupinnan ja nyt se on virkistynyt huomattavasti! Pehmeä on vielä mutta ei sellainen ihan lötkö. Leikkasin vielä uuden imupinnan, ja luulenpa, etä se on huomenna ihan terhakka lehti ja siitä voi saada uuden taimen alkuun! Aion juurruttaa sen vedessä, kun on nyt siihen tottunut.
Siis älkää menettäkö toivoa jos soilikki nuupahtaa, ainahan voi tätä kokeilla!
Oijoijoi, taisin löytää nimen sivulla 41 olevalle korallinpunaiselleni! Se näyttää kovasti "Läcker Rosa" -nimiselle soilikille jonka kuva on täällä. Tosin värisävy ei ole ihan sama, mutta selvästi tuossa kuvassa kuvan värkylläisyys on pielessä… Mutta raidoitus ja vaalea alue on kyllä aika tismalleen sama! Voinko julistaa että mun kasvi on Läcker Rosa?
Kukka on ostettu samalta puutarhalta mistä Silviakin on peräisin, joten ruotsalaista alkuperää sekin lienee.
Sivun 42 ensimmäiselle pilkullisen kukan soilikille sain nimen: Museum of Art, tulee todennäköisesti ensi vuonna Blommiassa myyntiin.
Sitä täytyy sitten tilata.
No voi että! Se ei tykännyt siitä jakamisesta sitten. Hyvä että pussissa kumminkin on virkeä, kyllä se siitä toivottavasti tokenee! Otit kai lehden juurtumaan kaiken varalta…?
Voi että tuo Chorus Line on kaunis!
Montako niitä olen jo saanut tapettua ennen kukintaa? :-/
Tulin tänään mökiltä ja kotona oli kaksi yllätystä.
ja oma soilikkin oli kanssa avannut kukansa
Dibleysin kimppatilauksesta tullut Pink Shouffle kukkii! Se on ihastuttava :)
No on, wau!
Voit kirjata minut jonottamaan tuosta lehteä…
Samoin tämä nimetön punainen kukkii. Taisi olla ensimmäinen soilikkini juuri tätä väriä, kukkakauppahankinta... Yksi on jäljellä, talvi tappoi muut, mutta nyt on lehti juurtumassa, siitä viimeisimmästä nuupahtaneesta, josta otettu lörppö lehti virkistyi vedessä. Siinä onkin jo juuria!
Tämä vaan on niin hehkeän punainen!
MarjaBeelle laitettu hölöä.
Pirkkikselle vastattu ja Poppius voi pyyhkiä minut jonotuslistalta pois mikäli sinne edes pääsin. ;-D
Poppius, jakseleeko muut soilikit hyvin?
Entäs MarjaBeen Dibleysin tilaus?
Mulla kaikki sieltä tulleet kasvit on elossa, pari santtua on jo kukkinut, ja nyt myös eka soilikki on työntänyt kukkavarren.
Kuvia kaivataan, tietenkin. Kun itse olin siinä mukana vetäjänä niin olis mukava saada kuvia kasveista.
Laitellaan, jahka kukat avautuu.