Hyvä tietää Ahdekaunokki. Kuvasit tarkasti paikan jossa minulla on sormivaleangervo. Lienee siis ihan sopiva kasvupaikka.
Tässä vielä "todistusaineistona" kuva koko kasvista Onnistuin näköjään itsekin sijoittamaan sen oikeaan paikkaan kun tuosta paikasta lähtee lumet ainat toiseksi viimeisenä...
Öittiöisiä näyttää tässäkin olevan
Ihastuttava kukka. Ei kai auta kuin laittaa harsoa päälle keväällä.
Kävin tarkistamassa istutukseni ja huomasin, että olen peittänyt kasvupisteen mullan alle. Pitäisikö se kaivaa esiin?
Jos se on vain muutaman cm syvällä niin anna olla. Mä istuttelin kaikki juurimöykyt n.7cm syvään. Kyl ne kasvaa maanpinnalle ku levittäytyvät, jos menestyvät.
Ok kiitos, tarkkailen vähän. Itse asiassa ei kasvi näytä ollenkaan hyvältä, kun lehdet tulevat harallaan, mutta annanolla toistaiseksi.
Kun sormivaleangervon lehti vanhemmiten on valtavan suuri, peittää se melkoisen alan lehdistöllään.
Sormivaleangervoo, vain kerran ovat keväällä paleltuneet lehdistään.
No jo. Miks mun sormivaleen lehdet on sit tämmötteet? Joku eri lajike vai jotain ihan muuta?
Onpas komeita molemmilla! Minulla on vasta kaksi nuorta tainta.
Heksu - sulla on liuskavaleangervoa.
Oikeesti? Vartavasten just sormivaleena hankittu (taisi olla Ahosen taimisto). Jestas että sitä on pöljä. Kyllä kelpaa liuskavalekin, ei siinä mittään, mutta tää on pelkkää tuskaa kun alkaa tarkemmin kasvejaan tutkimaan
Tuossa toinen kasvusto Sormivaleangervoa, lammikontakanta. Vesimyyrät tekee vaan koloja niin paljon että kun repii vuohenputkia pois niin Valeangervoja tulee mukaan.
Onko kukaan kylvänyt sormivaleangervoa siemenistä? Jos on, niin mitkä ajankohdat ja muut tekniikat olisivat hyviä?
Tämä oli kysymys, jota en koko iltana saanut päähäni. Nyt keskiyöllä se vihdoin viimein tupsahti :}
“kylvöraamatusta” luntattua-> kylvä huoneenlämpöön. itää vähemmässä kuin kahdessa viikossa. älä peitä.
Mai-leelle kiiitoooss
Oleks mää vähä iso…
annujoki -upea punalehtinen jättiläinen! Mistä tuollaista olet löytänyt?
Kasvihuoneen vierustalla olevaan laatikkoon olen istuttanut sormivaleangervon myyriltä piiloon. Nyt rampatessani kasvihuoneessa ihmettelin hyvää tuoksua, angervohan siinä tuoksuu.