Kasa kökköjä 49palaa jäi jäljelle, ku taannoin revin Valeangervot pois grilikatoksen luota, Viiniköynnösten tieltä. Pitäs noi varmaan vielä istuttaa jonnekkiin.
Äkkiseltään pääteltynä
Vasen Liuskavaleangervo ja oikea Sormivaleangervo.
Tosin muitakin lajikkeita on olemassa.
Mä taas väittäisin toisinpäin. Mulla pitäisi olla molempia. Käyn huomenna kurkkaamassa, millaiset mulla on.
Oikeanpuoleinen on sormivaleangervo. Tai sit mulle on myyty väärällä lapulla.
Oikeenpuoleisen näkönen miullakin on sormivale.
Tuuli napsautti valeangervon kukkavarren irtipoikki. Jaksaakohan avautua maljakossa, onko kellään kokemusta?
Ovatko molemmat sormivaleangervoja, Ei tuo suurilehtinen, joka on kilpiangervo. Kukkivat eri värisin kukin, lehtien kärjetkin erilaiset.
Helena
Helena sai kavereita.
Ostin muutaman chocolate wings valeangervon.
Siellä he kasvaa metsän laitamilla sulassa sovussa kanadanhemlokin, puolukoiden ja metsätähtien kanssa.
Minulla on uusi lemppari, tykkään kyllä kovasti tästä.
Ja se sopii tuonne metsän reunaan ihan täydellisesti. Kohta siellä on paljon samaa sävyä ihan ittekseen.
Nämä ovat hyvin talvehtineet.
Helena
Superba
Chocolate wings
Helsingin kasvitieteellissä.
Eiks nuo oo, Liuskavaleangervoja,?
On. Mutta onko niille oma paikka?
Minulla on sulka-sormi-ja liuskavaleangervoja kaikkia.
Sen verran vähän niistä on juttua, että vois olla pelkät valeangervot , etu liitteestä välittämättä.
Kaikkia eri variaatioita on täällä tässä ketjussa ja muissakin ketjuissa sikin sokin.
Siksi en aina jaksa laittaa nimiä, kun ei niillä ole mitään väliä kuulemma, kunhan kukkii.
Minulla on suurimmaksi osaksi nimet ylhäällä, joitakin puuttuu.
Jos joku kysyy, kaivan nimen, mutta en muuten jaksa enää kauheasti nimiä laittaa.
Rodgersia podophylla " Helena" , eli karimaan puutarhan oma kasvatti on nimi, jos jotakuta kiinnostaa.
Helena kukkii ekaa kertaa, siksi otin siitä kuvan.
Sen takana tuolla kannon juurella on Rodgersia pinnata “Chocolate wing” ,
Ja lisää kasvaa toisaalla.
Ei löytynyt liuskavaleangervoa tai en ainakaan minä löytänyt haulla.
Otan pois kuitenkin, niin ei tuu kellään paha mieli, kun on väärä kasvi.
Laita tänne ihmeessä. Pyydetään, että Nuu vaihtaa jossain välissä otsikkoa. Nämä on lemppareita.