No, odottelen, alkaako näkyä henkeä siinä purkissa… mahtuuhan tuo vielä toistaiseksi olemaan…Ihan ohuita juuria kyllä oli paljon… ja ellei mitään nouse noin kuukauden sisällä, joutuu sitten kompostiin tomaattien tieltä…
Tänään sitten tein selkoa sekasotku-purkista. Varoen irrottelin pelargonin taimen ja Gloksinian taimen toisistaan. Viime kesänä lehdestä kasvatettu taimi pysyi hengissä koko talven.
Tämän näköinen pikkarainen, mielestäni ihan napakka kummiskin...
... tuollainen pieni mukula oli jo kasvanut. Lieneeköhän toiveita, että kukkisi tänä kesänä, vai keskittyyköhän vain mukulan kasvatukseen?
Sitten siinä vierellä vielä kasvoi toinen oksa, tällainen hentoinen rimpula. Ei ole mukulaa ainakaan vielä. Luulin tämän kuuluvan tuohon toiseen, mutta olikin aivan erillinen.. Tuleekohan tästä yhtään mitään? Laitoin kuitenkin omaan purkkiinsa, jos vaikka vahvistuisi.
Tässä tänään tuo elellisellä kerralla ollut "rimpula". Ihan holtiton on tuo varsi ja sen tukena on tikku. Nyt on näköjään jo nupuilla. Voiko tuota vartta varoen laittaa mutaan? Pelkään sen katkeavan...
Nupuilla on myös tämä viime kesänä lehdestä kasvatettu poikanen. Itse viime kesän Gloksi ei sitten lähtenyt ollenkaan.. oli täysin kuivunut korppu. Olisikohan tarvinnut hieman kosteutta, esim. suikutusta muutaman kerran.
Huhuu… eihän täällä käy ketään! Siis voiko tuota ohuen ohutta vartta laittaa mullan sisään…
Kukinta alkaa itse kasvattamassani Gloksiniassa.. Molemmissa nuppuja paljon, vaikka ovat pieniä rääpäleitä.
Onekksi olkoon Vuokkis! Kaunis on ja olet ottanut vielä hienon kuvan!
Kiitos! Uusi lelu, on kiva harjoitella tään kanssa…
Vai niin,no harjoitus tekee mestarinvähän aiheen vierestä,onko ihan järjestelmäsellainen kamerasi?
Tässä tätä kukkais-loistoa nyt on..
... ja oikein lähikuvaakin.. On taas kesä pelastettu.. itse kasvatetut Gloksit kukassa.
Vuokkis, sanomattoman ihania!!! Ja juuri “minun” värisiänikin…:))
Ei voi kuin ihailla! Todella kauniita ja väri mitä mahtavin.
Kun olin pieni niin meillä oli aina ikkunalla noita erivärisiä, muistan kun kävin salaa hipelöimässä tuon kukan samettista pintaa…
En vaan ole oikein mistään löytänyt noita… meilläkin oli äidillä erivärisiä, valkoisin reunoin.
Muistan että lempparini oli sellainen oikein tummansininen, lähes musta.
En muista joko olen kysynyt että mistäs nuo olet hommannut? Itse en ole missään törmännyt, siemenistä olen yrittänyt muutaman kerran kasvattaa, mutta eivät ole itäneet.
ei idä siemenet, ei… Viime vuonna oli lid… noita, oli ostettaessa surkea raasku…
Gloksinian pistokkaat on juurtuneet. Nyt olen varmistamassa ensi kesän ihanuutta. En jaksa uskoa. että nuo nyt kukkivat säilyisi talven yli.
Mutta eikös gloksinia tee sellaiset mukulat, jotka taas keväällä lähtee kasvuun?
Niinhän ne pitäisi tehdä… Tuo, noiden nyt kukkivien emo ei kyllä suostunut tekemään mitään. Mullassa ei ollut kunnon mukulaa, eikä siitä epämääräisestä juuri sotkusta kasvanut mitään. Voi olla, etten osannut säilyttää sitä oikein.