Suppilokukka (Gloksinia), Sinningia

aamuilo
Tämä minulle toivotti hyvää huomenta. Tämä on siementaimi eli nimetön vielä nyt.

pikkuiset
Ylempänä ei ollut oma risteytykseni mutta tässä on omasta Lisa- sinningiasta kerätyistä siemenistä ensimmäinen kukkimaan innostunut taimi. Pölytin punakukkaisen Lisan vaaleammalla Little Lulu- nimisellä hybridillä. Tämä ei ole kummankaan vanhempansa näköinen, olen yllättynyt siitä. Tykkään kyllä tuosta värien vaihtelusta vaaleasta tummaan ja pienestä kultaisesta sydämestä keskellä. 

Heinäpuu onneksi olkoon uudesta hybridistä.
Minullakin on nyt kuusi mukulaa suppilokukkia kasvamassa. Suloset karvalehdet nousee joka ruukusta. Kovasti jännään osaanko hoitaa näitä… Ilmeisesti kuitenkin liian kosteana olen pitänyt kun ovat oikeita kukkakärpästen pesiä??
Nyt päästin raakemmasti kuivumaan, että sais kärpäskantaa tyrmään. Toivottavasti eivät taimet tykkää kyttyrää.

Nimetön siementaimi

Nämä isommat ostin viikko sitten Siwan poistomyynnistä (olivat kuivahtaneet)

Ei pitääis mennä vieraille sivuille. Nyt hairahduin tämmöiseen.

Sinolet kauhia hairahtumaan :smiley:

Lisa x Little Lulu
Tässä mini siemenkasvatti. Lisa x Little Lulu.

Bleu Ciel

Oon tykästynyt tähän viileään kauneuteen.

Melekein saman värinen ku sun haalari :smiley:

Lisää Lisa x Little Lulu taimia:minisinningia pinkkiminisinnningia

oon unohtanut tämän nimen ,nimi lappu hävinnyt.Heinäpuu onpas sinulla hieno poikas katra sinningioista.

Country Crocus

Onpas kaunis kukkanen

Osaisitko Raili vaikka arvata jotain syytä miksi Gloksinioistani kasvoi pitkiä ruikulavartisia?

Ne on ollut pakko tukea kepeillä. Ei nuo kauniita ole, vaikka yksi jo kukkiikin. Voiko liika kastelu venyttää vartta? vai hämärä kasvatuspaikka vai mikä oli syy?

Valon puute

Nimetön siementaimi

Olen lisännyt aiemmin gloksioitani juurruttamalla lehteä vesilasissa, onnistunko myös suoraan mullassa, siis lehti suioraan multaan? Juuri nyt olisi sopivan värinen punainen  gloksinia ei tämä kuvan kasvi) , sopiva lehti, muuten olen juurruttanyt vasta syksyllä.

Paa vaan multaan. Suotta nuita veessä liottaa :slight_smile: