Suppilokukka (Gloksinia), Sinningia

Tälläista on nyt siementaimien tilanne. 13.2. kylvetyt. Osan uskalsin jo koulia, mutta oli tarkaa puuhaa saada tuosta ne irti ja laitettua omiin pikku "ruukkuihin" Vain aika näyttää, kuinka tämä projekti onnistuu, sillä mitään kokemusta tästä hommasta ei ole.

Kassikäpp, hävitin sen paketin missä tuo oli, mutta jos en väärin muista, niin se oli saman firman, kuin mun mustanmerenruusut. Tuon firman nimi taitaa olla Passion Garden ja on Hollantilainen firma. Tosiaan Googlellakin löytyy monenlaista Hollywoodia.

Joo, hollantilaisiahan ne on kaikki, mutta taisi olla Prisman (muistaakseni) ja Robin Hoodin Hollywoodit erinäköisiä. Onhan niitä firmoja Hollannissakin useita. Venäjällä Hollywood oli syvänpunainen…=D

Mikähän niistäkin lie oikea, huoh.

Syvänpunaisesta ainakin tulisi mieleen punainenmatto. :slight_smile:

Niin =D Sen luulisi olevan lähinnä Hollywoodmeininkiä…

Josn joku tilaa jostain gloksia niin hihkasee siitä minulle =D

Jadeliila. Käy katsomassa marketeista ja puutarhoilla. Niitä myydään samalaisissa paketeissa kuin mustanmerenruusuja. Itse olen monesti nähnyt näitä. Mun läheisellä puutarhallakin näitä on mukuloina. Myös voit kysäistä kukkakaupasta josko ne tilais niitä.

Marketteja olen kuuhannut enkä oo löytäny, puutarhat aukeaa täällä joskus heinäkuussa =D kun lumet on vähempänä, no ei vaiskaan…kyllä niin suivauttaa tämä karpäsen kakan kokonen kylä…KOSKAAN ET LÖYDÄ SITÄ MITÄ HAET!!!

…ja tuohon että kukkakaupassa tilaisivat, kakkamaralla, akat seisoo tiskin takana naama norsun …itulla, en jaksa uskoa että lähtisivät tilaamaan…

Sitten sun pitää pistää mies autoon ja sanoa nyt lähetään etelään shoppailemaan. :smiley:

Jos löytyy n.9000 asukkaan kylästä halpiskaupasta niin veikkaan että löytyy Roistakin. Toisekseen seisoipahan myyjä naama vaikka minkälaisella ilmeellä varustettuna tiskin takana niin mitään ei menetä jos kysyy voiko haluamaansa tavaraa saada tilattua. Toisinaan voi jopa yllättyä iloisesti.

aronja, löytyi vai? 8) Olin jo varautunut…

No pitää jatkaa etsintää ja jos ei löydy niin uskaltautua kukkakaupasta kysymään =D Kyllähän ei isäntä kukkasten takia lähe etelään ajamaan =D

Kassi, milloin sitä kukkia liikaa on? Varautuu vaan kaikessa rauhassa…

Vuokkis, mulla on samankokoiset alut niistä kerratuista, pitääkö ne jo vieroitella eri purkkeihin? Ajattelin kasvatella ne vähän isommiksi.

No, en tiedä milloin pitäisi… Osan otin nyt, oli niin tiuhassa, että pelkäsin niiden kasvavan niin kiinni toisiinsa ettei saa erilleen. Kyllä minä vielä jätin suurimman osan paikoilleen.

Tigrine redit ja Bluet näkyy lähteneen mukuloista, muissa onkin jo paremmat alut.

Tässä tämä pirteä gloksi-rivistöni nyt on. Mukavasti on lähtenyt, ei kun vaan nuppuja odottelemaan.. kauankohan kestää..

Ihania pikkisiä gloksi vauvoja…

Mun näköjään tule vasta jälkijunassa ,kun teillä muilla on jo noin komeat kasvut jo.