Maatalouskaupoista saa näitä melassituotteita varmaan kohtuuhintaan sen verran mitä jättikurppa kaipaa.
Tuo särkijuttu on hyvä homma. Meillekkin tuli pyyntö, että keväällä katiskoisimme roskakalaa pois tuosta joesta, kun ovat siihen lohta istuttaneet. Tänne vaan!
Ensi kevään p-patterin lataukseen täytyykin suhtautua nyt eri kantilta. Paskan lisäksi kalaa ja melassia…se voi olla ne ajat käsillä että isäntäkin huomaa tuommoiset projektit. On jo ihan etukäteen hauskaa : )
Ja pidät ne isäntien tuotokset kurissa… ;D
Eikös kanit kelpaisi jos murmeleita puuttuu. Ne voisi syödä liiat versot ja papanalannoitus tulisi sivutuotteena.
Näistä kalajutskista, puutarhan hoidosta ja viljelmistä tuli mieleen Mari Mörön maan mainio puutarhakirja "Melkein kaikki itää". Voisi olla tässä kohtaa hyvä ottaa kirja käteen ja lukea mistä kalaa voi saada, tietäisi sitten vähän valmentautua itse kukin...Mikään ei ole niin tärkeää kuin kasvien kasvatus!
Jepulis Kermesina, siirapin pitäis ajaa sama asia. Maaperän pieneliöstö tykkää, herkuttelee ja lisääntyy En tie sit oisko se melassi vähän parempaa... sehän on sivutuote, ylijäämä kun tehään sokeria.. siirappi taas on ihan pelkkää sokrua, vai? Mut eihän sitä paljon kerralla laittaa tarviikaan.
Buhahaa, ruokkikaa supikoiria kaloilla ja kaatakaa sokeria kurpalle, mä keskityn olennaiseen eli sen suurimman kasvattamiseen. Kas kun ette sokerijuurikas peltoa ala pitämään, siitähän sitä melassia syntyisi
No mä kyllä kasvatin sokerijuurikasta viime kesänä siinä pellossa mihin tänä vuonna laitan kurpat. Syksyllä isäntä kynti pellot traktorilla juurikkaineen päivineen, sekä sekaan kuorma-autollisen hevonpeetä. Tilasin just Norjasta kalatehtaalta tankillisen kalanperkuujätteitä, kaivetaan ne peltoon ennen kun äestetään. Ennen kasvarin rakentamista ja kurpan istutusta tietty.
Ens viikolla menee kurpan siemenet multiin, tehtiin saunaosastosta esikasvatushuone. Matkahuollon trackingin mukaan suurpainenatriumlamput tuodaan huomenna kotiovelle. Onneks on vapaapäiviä fikassa niin voin olla kotona vastassa! Tästä se taas lähtee
Heee pitäkää vain melassinne, kalanne, maitonne ja supinne.... meil on sonnivoimaa ja salainen lannoite päälle (enkä tarkoita hevosta -vanhanaikaista)
Vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia. Kyllä minä vaan luotan hevosenpskn voimaan. Pilkille menen viikonloppuna ja pakastan kaikki särjet ja muut tirrit että saan ne haudata juhlallisten sanojen saattelemana sitten keväämmällä (“sula särki, happane hauki, kasva kurppa isoksi, kaukaa kierrä tauti…”) Kaikki pihalla vilistävät myyrät (ja niitä ei ole vähän) pyydystän loukulla ja laitan matkahuollon kautta Keravalle ja Porvooseen…
HAHAA! Paikallisesta maatalouskaupasta lähti matkaan 25 kiloa melassia eikä maksanut kun 11 erkkiä. Halapakaupassa oli ale ja kairoja/pilkkejä sai halvalla. Kuhan kalastelen.
Älä hyvä nainen norjalaista, tiedäkkö pal siinä on hehkutusjäännöstä...
Soitin landelle, ruutanalampi umpijäässä mutta eiköhän ne känniääliöt siellä mutapohjassa hengissä selviä. Riittääkö etanadynamiitti umpijäähän vai tarviiko mun metsästää aniittia?
Aaah, myyrämunakastatankjuu.
Aaaargh, eihän tästä tuu mitään tänäkään vuonna... kaikki salaiset konstit on jo laverreltu ja nyt tulee jo myyriäkin postissa
Ruutanoita..hmmm... olisko siitä alkoholsita sit mitä hyötyä kurpille?? Kavattajana ainakin pysyn kaukana kurpista aina kun oon nauttinut pari ruutanaa. Tulipahan sekin läksy opittua kantapään kautta...
Hei ruutanan sintit sätkikää, nyt on kurpitsan kasvun aika, hei ruutanan sintit sätkikää,nyt on kurpitsan kasvun aika
Kyllähän nyt vielä laulattaa, mutta katsotaas kesällä, kenen hymy hyytyy…
Starttityppifosforihevonpaksaseosliuoslannos on muhimassa ja sitä saavat siemenöiset hörpätä ennen hellää multaan piilottamista, ynnä kastelulaimennoksena sitten kun ovat pukahtaneet näkösälle. Tarkempaa koostumusta salaisen aseen rakenteesta en paljasta ennen kuin syksyllä, kun alkaa se isokurmitsanmetsästys.
Paulastiina,
ai sä syksyllä alat metsästämään sitä isoa kurpitsaa, mä voin sulle sitten yhden kyllä myydäsen mikä voittaa SM-kisat.
Ai mikä voittaa SM-kisat?? Tamsku, kenen luvalla sä meet myymään MUN kurpan Paulastiinalle???
Kaupungin ylipuutarhurikenraalikuvernöörivarapormestari ilmoitti että palstoilla tehdään perusparannassalaojaepäkeskotöitä ja sinne pääsee tänä vuonna istuttamaan vasta kesäkuun alussa. Se siitä sodasta
Vai oliko se niin että toukukoon eka on tänä vuonna pastat valmiina eikä 18 päivä niinkuin viime vuonna. Mene ja tiedä...
Keittele sä vaan Tamsku pastaa toukokuussa ja istuta taimet kesäkuussa Mä voin tuoda sulle pari jättitomaattia ja -sipulia ni saat kunnon bolognesekastikkeet keitettyä
Melassia, ruutanoita, bolognesekastiketta..... mitä ihmettä?
Jotkut menee sekaisin, kuusta... jotkut menee sekaisin, jostain ihan muusta... ou beibi...
menen sekaisin kurpista.... ou jee....
Ensi kesänä otetaankin kasvatusottelu täysillä. Kaikki keinot kehiin vaan. 90 päivää kylvöön.
Tullut marketteihin kuulemma uutta lannoitetta joka on pääasiassa melassia?