Aamin säännöt kuulosti minunkin mielestä hyvältä, eli pelkkä avomaasarja täällä.
Kannatetaan.
Se on sitten selvä peli, miekin mukana. Kurppasodassa vaan avomaasarja ja sitten äs ämmät erikseen, kaikkine virallisine härpäkkeineen. Vaan mitenkäs sitten ne alkukesästä käytettävät muovisuojat kurpilla? Et onko nyt sit sallittuja vaiko eikö? Ettei vahingossa diskata sodasta kun oma 50 neliön "miniesikasvatussuoja" luokitellaankin kasvariksi
Kiitos kaikille siemenpyynnöistä ja postimaksuista, siemenet lähtevät vastaanottajille mahd.pian, mutta armahtakaa jos ei luukusta tipu heti huomenna, pakkailen just nimittäin Euroopan klubin jäsenpaketteja.. lähetän teillekin sitten samaan syssyyn Ilmottelen täällä ketjussa kun postipoika tulee rekalla hakemaan siemenenne niin tiedätte sitten olla kotona vastaanottamassa jätti-kuormaa
Jos joku vielä kaipailee siemeniä, niin hölötelköön, niitä kyllä riittää...... vaikka naapureille jaettavaksi..
Tässä taas kertauksena muutama tutustumisen arvoinen kurppa-/jättikasvi sivusto:
Pakkohan alkukesästä on suoja olla, ainakin öisin.
Samaa mieltä kurpitsan kanssa. Onhan se suoja oltava ja jos on kylmä kesäkin vielä.
Niinkuin aiemmin ehdotin niin muovit pois taimen päältä Juhannuksen jälkeen ja itse hedelmälle max 2x2 metrinen muovikoppi sallittu koko hedelmän kasvukauden. Eipähän sitten hetelmä halkea jos sataa mummoja taivaalta.
Ok?
Sopii.
Sopii tännekkin.
Entäs jos se hetelmä ei mahdu siihen 2 x 2 m muovikoppiin ? Saako koppia suurentaa jos tulee ahdasta ?
Fellow sä olit hidas, tunti ja kymmenen minsaa vaik odotin tuota jo kolmen minsan kohalle
No hitsi kun pitää tehdä töitä aina välillä eikä vaan sotia!
enää puuttuu ne siemenet. Kiitos Kaarina kovasti. Ja nyt ei muuta kun odotellaan rekkamiehiä tuomaan kuormaa.
Täältä myös kiitokset jo etukäteen Kaarinalle rekkakuormasta ja ei mitään kiirettä!
Olen mukana ensikertalaisen innolla ja säännöt sopii minulle ne mitä kokeneemmat kertoo.
Just juttelin hevonhyvän toimittajani kanssa, että kipataankin koko lavallinen pellonlaitaan, sit päälle siemen ja siihen vaan koko kasan ympärille muovia ja kun paksa palaa, niin olis lämmitetty kasvualusta juhannukseen asti =)
Olisiko kenelläkään vielä jättien siemeniä, jos vaikka onnistuisin kasvattamaan niitä jopa kesäkuuhun polttamatta taimia.
Webbe, Kaarinalta tai Tamarillolta niitä saa.
Jeps, säännöt ok!
Viime yönä valvoin yli tunnin miettien kurppien tulevaa kotipesää
Nukahdin vasta kun siirryin miettimään palkintopokaalin sijoituspaikka…
Joo alkukesästä voi ihan hyvin suojata ja sitten syksyllä hallalta niinku tähänki saakka. Harsoteltat on tullu jo tutuksi
Tamarillon ehottamat hyvityskertoimet varmaan ihan ok niin tasottaa vähän pohjosen ja etelän väliä?
Kaarina, mä en muista oonko mä siinä euroopan yhdistyksessä? Voitko tarkistaa? Tarkotus olisi kuulua, mutta en mä mitään jäsenlaskua muista nähneeni
Aami, et oo listoilla, vielä Jäsenmaksu on 15e/vuosi ja kerho ei lähetä laskuja. Paappas 15 euroa mulle tai suoraan Anderssille tulemaan/menemään ni saat hulppean siemenpaketin ja vielä hulppeammat Jäsenlehdet
http://www.freewebs.com/egvga/members.htm
Linkistä löytyy Andersin osoite ja kaikkien jäsenten nimet. Ne joiden nimen perässä on tähti*, ovat maksaneet vuoden 2009 jäsenmaksun.
Vaan nyt kyllä alkaa pelottaa Kait se on kasvari kyhättävä kun sullakin on kaikki huippusiemenet, viimeistään EGVGA:n siemenpromon jälkeen! Muuten täs saa luovuttaa jo alkumetreillä pst. tän vuotinen egvgan muu-jättikasviskisa on tomaatti... älä sano et sä meinaat niitäki kasvattaa, jätä meille muillekin ees jotain mahiksia vaik oishan se kiva saada lisää palkintopokaaleja Suomeen pikkukurpitsan SM-pystin lisäks
Pikkukurpitsa, terkkuja-ameriikasta-siemenpaketti postissa
Kiitos Kaarina
Oijoi, tulis jo kevät....
Hei, nyt kun on vielä aikaa kaikenlaisten suunnitelmien tekoon, niin mikäs aika kesästä olisi sopivin niille kurppajuhlille? Itse ehdottaisin heinäkuun viimeistä viikonloppua tai elokuun ensimmäistä, miltäs kuullostaisi?
Pikkukurpitsa, mulle nyt käy kaikki, mikään ei voi mennä kurppajuhlien edelle Uskaltaiskohan sitä täl kertaa nukkua "saunakammarissa"?? Aami, äläkä san oet siel kummittelee