Oikea asenne Kaarina
Oikea asenne Kaarina
Köhöm, kalenterin lähempi tarkastelu osoitti, että minun on emännän yksinoikeudella määrättävä kurpitsajuhlien päivämääräksi 25.7.
Elikkä luvassa on hyvää ruokaa, kahvittelua, saunomista ja mukavaa yhdessäoloa ja meille mahtuu myös yöpymään... joten kaikki innokkaat kurpitsankasvattajat tervetuloa
Kurpitsa, mennäänkö yhteiskyydillä?
Pikkukurpitsa, olisi helpompaa hahmottaa että missä päin Suomea ne kurpitsajuhlat vietetään jos laittaisit itsellesi oma profiili-kohdassa näkyviin paikkakunnan ja/tai kasvuvyöhykkeen. Kasvuvyöhykkeelle ei ole siellä omaa paikkaa, mutta laita vaikka kohtaan "maa" :)
Muoks; Nyt on parempi
Joo, eli juhlien pitopaikka on Joroinen niinkuin viime vuonnakin mutta tosiaan uudet ja vanhat juhlijat tervetuloa
Laittelen tietenkin sitten myöhemmin tarkemmat ajo-ohjeet ja ohjelman tänne, mutta niitä nyt kerkeää miettimään vähän tuonnempana
Jee, vuoden tärkein tapahtuma on nyt sit ainakin lyöty lukkoon Ei pääse kukaan sanomaan ettei pääse kun ei kerrottu ajoissa Kimppakyydillä ehkä sitten taas... mutta eka pitäis vissiin vähän kasvatella kurmitsoita, ihanaa, melkeen kevät jo!!!!
ps. Eka ajo-ohje: Siellä Joroisissa ei sitten ole niitä tutkakameroita ennen pikkukurpitsalaa, vaikka Navigaattori niin näyttääkin
kauan olen kipristellyt vastaan ,mutta kai sitä on kisaan osallistuttava.täällä on kyllä niin mehukkaat jutut!mitäs kaikkea siihen juttuun kuuluu?pitääkö virallisesti ilmoittautua?hevonpeetä on viisi kuutiota!!!
Iesteri, mukaan vaan, minulta voit hakea siemeniä
Kaarina, navigaattori vain ilmoittaa, että perillä ollaan (no, oikeesti siinä oli aikaisemmin tutkakamera)
Kerrankin kun olisi kyytikin ollut, niin veljentytön häät sattuvat samalle päivällä. Nyt vähän harmittaa:/
Pyydä veljentyttöä siirtämään häitä
Joo, kirkko, juhlapaikka ja bändi jo varattu:)
Joskus elämässä tulee hetki jolloin pitää myöntää ettei ole välttämättä ollut asioista haisuakaan. Mulle paljastui tänään että olen ollut noiden kurpitsan siementen kanssa ihan hakoteillä ja turhaan hankkinut niitä ympäri maailmaa.
Tän vuoden sodan voittoa kohtia mennään seuraavilla eväillä:
Tuo löytyi paikallisesta taimimyymälästä, reilun neljän euron hintaan tuli 6 kappaletta muhkeita siemeniä. Tuossa kannessa seisoo selvällä saksalla että on Guinnessin ennätyskirjan voittajalaji eli se suurin ja kaunein tietysti.
Takaa tulkkasin lisätiedot, vaatii kasvutilaa ainoastaan 7 neliötä ja kannattaa jättää vain yksi hedelmä kasvamaan jos haluaa tosi suuria. Sanotaan myös että tällä lajikkeella on voitettu suurin osa kurpitsanaksvatuskisoista maailmalla. Toi vain 7 neliötä kasvutilaa kuulostaa hyvältä, ne siemenet millä ennen olen kasvattanut on vaatinut jopa 50 neliötä, nyt on sitten paikka useammalle taimelle ja voitto varma!
Oli tuossa kyllä että tarvii vahvan maan ja lämpöä, keväällä sitten tankkaan hevonkukkua lavallisen ja ajan kohti voittoa. Reilu peli siksi en pimittänyt tietoa tästä löydöstä jos vaikka muutkin haluaa kokeilla ko. lajikkeella.
GRAN GIGANTE eli voitto on mun
Hyvä on, hyvä on, tulen minäkin kaapista.... Eläs juhli Tamarillo!
Nyt tiedän miksi en voittanut viimevuonna
Mulla on viimekeväänä ostettu samainen pussi ja kahdeksasta lihavasta siemenestä jäljellä vielä kuusi Hyvät taimet niistä tuli, oikein vahvat ja elinvoimaiset -kunnes kissa silpoi ne kappaleiksi
Gran Gigante sentään teijän kanssa. Tuohan tarvii lämpöä!! Eikä sitä ollut viimekesänä, eikä tule ensikesänäkään -sanoo ilomantsilaiset lakkasadostaan joka kesä maakuntalehden etusivulla.. Kesä? (Siis se aika kevään ja syksyn välissä joka nyt puuttui) noita samoja kylvin männäkeväänä ja yhtään minkään sorttista kurpitsaa ei talouteemme tullut!
Salainen aseeni on hankkia siemeniä, jotka tarvitsevat viileää, varjoa ja sadetta. Mitenkäs nyt suu pannaan?
Siperialaisia jättilajikkeita:D
tamarillo, täälläkin myydään noita samoja siemeniä ja mulla on huippuluokan paksaa.
Valtsu, kunhan löydät niin kerro mullekin
mitäs huippuluokkaa sulla viherpeippo on, onkohan sulla samaa kuin meillä, mustia säkkejä ?
Tamarillo, noita minäkin kasvattelin pari vuotta sitten, olivatkos ne Knut, Bär, Tatze ja Fratze... Pari niistä selvisi ihan aikuiseksi saakka.
Ilmottautuisin minäkin kisaan,vaikka männä vuosina karvaisten terranovien hyökkäykset meidän galaksissa on tuhonneet kaikk hedelmät.Mokomien mielestä kurpitsa on niin suurta herkkua.Jos vain pääsevät,syövät taimineen päivineen.Mutta yrittänyttä ei laiteta.