Suuri Kurpitsasota 2009, Suljettu

Vai silleen. Löytysköhän noita siemenöisiä täältäkin päin? Eipä vaiskaan, luotan täysin Kaarinan siemenöisiin ja niillä mennään satoi tai paistoi. Laitan vielä varmuuden vuoksi Baby Bearia jos siitä pienimmästäkin saa kerran kunniamaininnan. heh… Vai onko se huijausta?

Hmmm… Mitäs jos voittaisin koko potin sillä Baby Bearilla…

Shhhhhh Tamsku.... pitiks sun nyt julkisesti paljastaa "just NIIDEN" siementen nimi!!! Hitsi, tulee tiukka kisa.... katotaan kuka voittaa ja kenet ja millä siemenillä cool

Mut vuonna 2010 meillä kaikilla kasvaakin sitten niitä "sataa-räntää-keskellä-kesää-mutta-me-vaan-kasvetaan"-kurppia sade Tehään sellaset Grande Gigante -risteytykset että ruattin anderssikin menee vihreeks kateudesta hymyä

ps. Tamsku, myy mulle pari niistä paremmista siemenistä, ei oo reilua hävitä ennen kun kisa on kunnolla alkanutkaan ärtynyt

Laitanpa nyt siitäkin huolimatta että kaikki sotii kohta tolla GRAN GIGANTE:lla kuvan niistä siemenistä. Verrokkina siemenet tuosta mun viime kesän 65 kiloisesta mikä SM-kisoissa lähti Pirkkiksen matkaan paloina. On meinaan aika selvä ero noitten siementen koossapuhetta

Gigante vähän eri kaliiberiasilmän isku

Tervehdys vaan kurpitsasotalaisille!

Toivottavasti olette huomanneet, että huomenna tulee tv 1,llä kiehtova maailma-ohjelmassa jättikurpitsojen kasvatuksesta.

Itsellä kurpitsan kasvatus on jäänyt pari vuotta sitten 27 kiloiseen kurpitsaan.

Viime vuosi meni niin pieleen kuin vain voi. Jenkeistä tilattuja atlantic giantin siemeniä jäi tuohon vielä 6 kpl,tta. Otettu 288-432 kiloisista kurpitsoista. Saattais siitä liietä pari vielä jollekin halukkaalle.

Itse en ole ihan varma laitanko tänä vuonna itämään.

Kurpitsojen herrat, kiehtova maailma huomenna sunnuntaina klo 18.20 TV1:ltä. Kuinka kurpitsankasvattaja hoivaa vihannestaan, kun tavoitteena on kasvattaa 600-kiloinen jättiläinen. Muistakaa katsoa, jos vaikka saadaan uusia vinkkejä tähän sotaan =)

Jaa, nyt ne sitten sai ulos sen miusta kertovan ohjelmanpomppivaa naurua

Herpertti, Dilliltäkö hommasit siemenet?Eikun sotaan mukaan vaanhymy

Nuo siemenet tilasin tamarillo aikoinaan täältä http://www.billsbigpumpkins.com/store/

Taisinpa saada tuon linkinkin toimimaan.Pitääpä harkita tuota kurpitsasotaan osallistumista vielä.

Osallistu vaan, et mulle pärjää kuitenkaan ;-D

TV1, tänään klo18.20! Kiits kaikille infosta, nenu ruudussa jo odottelen että Tom näyttää naamansa kieli ulkoa Vaik ziljoonasti mielummin Tamskun naaman tossa ohjelmassa näkisinkin silmän isku

Kyllä oli hyvä ohjelma. Siinä tiivistyi kaikki olennainen. Onneksi täällä ei ole kaiia niitä tuholaisia kun niillä. Meillä tieysti pakkanen on yksi paha.

Taitaisi tulla säilömisongelmia, jos kurpitsat kasvasivat täälläkin yli 500 kiloisiksi… Mutta olisihan se komea… :slight_smile:

Hei PLIIIS, tietääks kukaan mistä noita hyviä siemeniä voi hankkia?Mä en luota noihin mun gran giganteihin enää lainkaan. Kertokaa nyt ihmeessä jos tiedätte mistä noita saa, mun on pakko saada koittaa kunnon siemenillä. Kiitos jo etukäteen kaikista mahdollisista tiedoista.

Mitä teet 500 kilolla kurpitsaa, varsinkin jos se on keinolannoitettu ja myrkytetty!

Voi Tamskupomppivaa naurua

Jussa, eipä sitä tiedä, vaikka ensikesänä kasvaisikinpomppivaa hymyä

Nopsis, minun viimekesäinen kurpitsani oli ainakin luomukriteerit täyttävä, pääasiassahan niitä vain ihastellaan, taputellaan ja halitaansydän(paino oli muuten 296,5 kg)

Luota vain Tamarillo gran giganteihisi! Hyvät siemenet sulla on, niin pulleat ja isot cool Laittelen tässä omatkin kohta itämään.

Jos maidolla valelu ja silakoiden kylväminen on keinolannoitusta niin sitten se varmaan on silmän isku

Aika hauska oli tuo kurppaohjelma! Mietin vaan mielessäni että toivottavasti en kurppakuumeeseen koskaan noin pahasti sairastu, pysyis ihan vaan sellaisena pikkukuumeiluna. Täytyy kaupan lihatiskimiehelle sanoa että ilmottaa aina mulle jos jää päivän lopussa silakoita myymättä, kurpallehan minä niitä…!

En luota. Eiks kukaan oikeasti voi jeesiä ja kertoa mistä mä saan kilpailukykyisiä siemeniä?

Nyt en ymmärrä, Tamarillo täh? Ohjelmassakin sanoivat että geeniperimältään kaikki ovat samanlaisia. Kaikilla on samat mahdollisuudet jos vain ulkoiset tekijät ovat kunnossa. Onneksi täällä kylmässä pohjolassa niitä kurpitsakoppakuoriaisia ja varrennakertajia on vähemmän. Niin että oikeastaan niistä "myrkyistä" joutuu käyttämään vain rounduppia.

Mutta jos sulla Tamarillo tulee synkin epätoivo siementesi suhteen niin jostain Porvoosta päin on kuulemma saatavissa ihan kelvollisia silmän isku

Ohjelma on ylen areenassa jos joltain jäi katsomatta. On aika mielenkiintoinen...hoksasin pari pientä tärkeää juttua joita varmasti tarvitsee kurpitsan kasvatuksessa hymy

Suomessakin saaristolaisen ohje on perunan istutuksessa, peruna ja silakka. Kai se silakka sopii kasville kun kasville--------ellei sitten lähistöllä ole jotain elukoita, mitkä kaivavat ne pois.

Se sähköaita olisi meille tarpeen… Koirat syö aina meidän kesäkurpitsat, mutta täytyy varmaan rakentaa aita ilman sähköä ympärille.

Näen jo itseni ajamassa kurpitsa peräkärryssä punnitukseen =)