Aami, voittekin seuraavassa kokouksessa keskittyä kurpitsan kasvatukseen:)
Tamarillo on paras siementäjä
On hanget korkeat , nietokset
vain Zilkat ,Zilkat on siellä !
mitenköhän käy ensivuoden viini sadolle ?
oik. yläkulmassa näkyvän vaahteran alun vieressä viime kesänä köllötti
Huntin hedelmä nyt yli metrin lumikasa .
HA, onhan mulla palkintokaapissa se "vuoden siementäjä" vuodelta 2007. Ei oo vielä kyllä kahdelta edellisestä vuodelta näkynyt...höh.
Kurpitsankasvatus, varsinkin jättien on kuuminta hottia. Näin niinkun nuorisotermejä lainatakseni. Vai oliko tuo sanonta käytössä vuosituhannen vaihteessa. Ei vanha pysy perässä.
Postilaatikkoon kolahti mahdoton voittosatsi siemeniä. On siinä postisetä saanut nokkakärryillä tuota lähetystä liikutella.
Kiitokset tamarillo
Tässähän pitää hankkia isompi viila, että nuo monsterit saadaan raastettua itämiskuntoon
Kyllähän Tamarillo on noissa siemennysasioissa ihan ykkönen
Jos jättikurpankasvatus on kuuminta hottia niin hyvänä kakkosena kyllä tulee Jormat, minusta tuntuu että niistä tulee oikea hittituote ensi kesänä… minulta myös voi kysellä Jorman siemeniä jos jotakuta kiinnostaa hurahtaa tähän hurmaavaan kasviin
Olen kuullut että Jorman siemenen idättämisessä olisi jotain kummallisia rituaaleja. Kertokaahan miullekin että onnistuisin oikein kunnon taimen saamaan, siemenet on luvassa.
Veronica, ei siinä mitään rituaaleja tarvita, senkun vaan tökkää siemenen kosteaan multaan ja laittaa lämpimään paikkaan itämään… niin helppoa se on.
Long gourdin kasvuvoima on aivan valtava, silläpä se onkin niin mukava kasvi… kauniit valkoiset kukat ja ihanan samettiset lehdet, sopii kokeiltavaksi vaikka parvekkeella niin viidakkotunnelma on taattu
Pöh, mitenkähän tuohon minun edelliseen viestiin tuli tuollainen kellon kuva, vaikka yritin siihen hymynaamaa?
Sain Tamarillolta jormansiemeniä. Suuret kiitokset vieläkin. Olin asiasta niin tohkeissani, että heti seuraavana aamuna kajautin työpaikan aamukokouksessa: “Että minä olen onnellinen, sain eilen jorman siemeniä!!”
Kaikki katsoivat hiukan hölmistyneinä ja esimies tiedusteli: “Haluaisitko kertoa vielä joitakin yksityiskohtia asiasta?”
Eikä siinä vielä kaikki. Iltapäivällä toiselta osastolta tuli yksi oikea Jorma meidän puolellamme käymään. Porukat heti kysymään: “Mitä Jorma täällä teki vai toiko hän lisää jormansiemeniä?”
Maineeni taitaa olla mennyt nyt viimeistään, ellei sitten jo aiemminkin…
liitettiinkö tuo listaan "jouluruusun lausahdukset"?
Kiitos pikkukurpitsa, sitten vappuna vaan idättämään. Olishan aika kivan näköistä jos kerrostalon parvekkeelta roikkuisi kolmemetrinen Jorma alas. Ainakin olisi tilaa pituuskasvuun.
Jormansiemeniä on tänne myös jo luvassa.
Olisihan se vaarallista kasvattaa jormaa parvekkeella. Kun jorma yltää alakerran asuntojen kohdalle kasvussaan, siellähän joku ahne alakerran naapuri pian veistelee jormasta toista päätä soppakattilaan
Jouluruusu, maine menee aina kun kasvattaa jättejä… nämä jotenkin vaan vie mukanaan… ennenpitkää sitä vaan huomaa että kaikki ajatukset pyörii niiden ympärillä… silläpä meidän pitikin perustaa tuo Suomen Jättikasvisyhdistys, että tuntee itsensä jokseenkin normaaliksi, samanhenkinen porukka ymmärtää toinen toistaan ja tämä kurpitsasota on oikea henkireikä kun saa möläyttää mitä ihmeellisimpiä juttuja ja kaikki pitää sitä ihan normaalina käytöksenä
Minusta olisi vaan ihanaa kun Jormat valtaisivat parvekkeita ympäri suomen, naapurit olisivat vain ilahtuneita kun pääsisivät käpälöimään yläkerran Jormaa, hehee!!!
Viherpeippo, todennäköisesti liitettiin. Totesinkin tuossa yhtenä päivänä, että kun minä joskus jään töistä pois, kukaan ei muista, millainen työntekijä olen ollut, mutta kaikki muistavat, mitä milloinkin olen suustani päästellyt.
pikkukurpitsa - maalailit parvekkeen viidakkotunnelman liian houkuttevasti. ihan tavanomaista kesyä kesäkurpitsaa aioin eläkeläiskuvöösissäni seuraavaksi viljellä, mutta olisihan aika hyvä vaihtoehto, jos leskirouvan parvekkeella olisi oma jorma:-)
mitenkä on, liikenisikö vielä siemen tänne?
Jouluruusulle sopii tähän lausahdus: Kunnia meni, mutta maine kasvoi.
mai-lee laita yksäriä tulemaan!
Joo, tuo maine tässä harrastuksessa menee mutta vain positiivisessa mielessä… jätit tuottaa vaan puhdasta elämäniloa ympäristöönsä, minä en ole ainakaan vielä tavannut ihmistä joka olisi oikeasti paheksunut tätä hommaa, kaikilla on vaan ollut leveä hymy huulilla ja miksipä ei tämähän on IHANA harrastus
Minä sain yhtäkkiä näyn: Jormaa kasvamassa huvimajan katolla, katto täynnä lehtiä ja jormat roikkumassa katon reunalta. Olispa ihana viidakkomaja!
Siis pikkukurppa, onko sulla vileä mun osoite, vai laitanko tulemaan? Voisin ihan piruuttani kokeilla jorma-majaa, vaikka vaan naapurieden iloksi
(pitänee siis hilata pari hyvin lannoitettua multalaatikkoa sine katolle, kastueluhan hoituu letkulla. Jotain tukiviritelmää pitää myös tehdä, jotta lehdet pysyvät katolla ja jormat kauniisti roikkuvat reunalta)
Pitäisköhän vielä isännältä kysyä mielipidettä??
eltsu, tuohan on aivan huikaiseva idea
Osoitteesi on tainnut jo hävitä joten laita yksäriä… eikä näistä jormahommista kannata isännille mainita, ompahan sitten kesällä kiva seurata kun isännän naama venähtää kilpaa Jorman kanssa
Joopa…
Ensin isäntä ihmettelee, että miksi huvimajan katolle pitää kurpitsaa laittaa.
No tietysti koska tila pihalla loppuu kesken!
Sitten: mitä ihmeen pötköjä tuolla kasvaa??
No se on vaan Jorma-kurpitsa kun siellä kasvaa…
Jorma???
No siis sen nimi on Jorma, kyllähän sä pentin porukan tiedät…