Buah hah hah haa!!! HÖPÖ HÖPÖ! Mähän oon saanu sulta vaiks mitä upeita kukkia ja tänäänki sain lisää! Ite oot vaatimaton ja ikuinen positiivinen akka. Etkä kyllä ostele mitään, kiitos!
Koska tuolla pihalla ei tapahdu mitään niin nopeasti kuin haluaisin, pistänpä teiän kiusaks vähän sisäkasvillisuutta.
Annoin muutamia tomaatintaimia ja paprikoita Raumalle parvekekasvatukseen ja sain vastalahjaksi tämän. Eiks tää oo jokin pääsiäiskaktus ? Upea se ainakin on.
Kiitos Sundae. Vauvat voi hyvin. Vielä ku muistais nimen, niin.... Aloe jotain, eikö? vai mitä häh.
Sundaelta saatu ihmekukan taimi. Ekaa kertaa mulla itellä kasvatuksessa. Minkäänlaista kokemusta ei tosta tyypistä oo, mut kai sekin siitä suttaantuu.
Ja taas uusi ville. JEEE! Upeaa. Ku sais nää viel kukkiin et tietäis minkä värisiä kukkia ne puskee, olis oikeesti jotain kehuskeltavaa. Nooo. Jollen onnistu siinä, tuon ne sulle, Sundae, takas ja sä saat kukituttaa ne. (vien ne sit täynnä kukkia taas kotiini...)
Tässä se violetiksi epäilty ville. Väänsin sille lepänoksista tollasen ympyrän ku sillä on nyt ihan mahdoton kasvukausi. Pikkasen otti nokkiinsa mullan vaihdosta, mut oli pakko ku vimesyksynen purkki oli tosiaan liian pieni jo. Eipä se paria päivää enempää jaksanu murjottaa, nyt jaksaa taas.
Joku juoru...jos joku tunnistaa oikean nimen olen tosi kiitollinen.
Pikkulehtinen juoru....mikähän lie latinaksi. Ujo ainakin on, ei sit millään suostunu pysymään niin et olis saanu kunnon kuvan!
Ja lisää juorun kuvia. Kirjavaksi tätä ollaan aina sanottu, mut mikähän sekin sit oikeelta nimeltään lienee?
Ekat pelakuut kukassa, ja mitkä muutkaan ku ne Sundaen pistokkaat. Hitto ku se ei muista niitten nimiä!
Jos oikein penteleen tarkkaan katsoo, näkee kyyneleen tos ihan keskel. Niin se Jadeliilan kalla itkee ku ei pääse kotiin, minkäs teet ku ilmat ei salli!
Joku variaatio kultaköynnöksestä. Jos joku tämänkin tunnistaa ni ois kiva tietää.
Rohtoaloe joka kasvaa liikaa joka suuntaan....
Pari vuotta sitten joku lapsista tunki jonkun (varmaankin appelsiinin tai mandariinin) siemenen tähän kukkapurkkiin ja nyt se on jo noinkin iso. En oo uskaltanu vaihtaa sitä omaan purkkiin ku näyttää hyvin viihtyvän anopinhampaan kyljessä, vaik meil on tosi pimeää talvisin.
Vaivaiset neljä vuotta sitten sain pienen pienen alun tätä palmuvehkaa. Nyt oottelen vaan millon se poksauttaa ruukkunsa. Ekat 3 vuotta se vaan olla jurnutti mut viime kesänä tuli oikea kasvuinnostus. Suon sille isomman ruukun heti ku muistan ostaa kukkamultaa.....
Keltaköynnös(?). Ja mistä muualta saatukaan kuin Sundaelta. Jurottanu tos jo pari vuotta, nyt vasta tänä keväänä on alkanu ihan oikeasti näyttää kasvun merkkejä.
Ja tämän session lopuksi ihka ensimmäinen juurrutettu kaupan selleri! KIITOS nopsis!!!! Sellerit on mein perheen herkkuja ja toinen on vesilasis jo tulemassa.
moi taas tagetes pitkästäaikaa! hei toi sun oranssi kaktus on muutes pääsiäiskaktus ja just sen värinen ku oon vähä silläsilmällä etsiskellyt, eli kun kukinta on ohi niin voisitko ystävällisesti antaa mulle pätkän siitä? olisin aikaslailla häpi.
Jaa no mikä ettei… (ees kerran mul on jotain mitä Sundaella ei oo). Mun pimeässä maailmas se tuskin kukkii uudelleen mut siel luonnonvalon luvatus huoneistossa saattaa hyvinkin viihtyä! Varhaisdementian vaivaamana (minä) joudut ehkä ihan ite tuleen repiin paloja siitä, mut luvalla saat sen tehä jos tänne metsien keskelle muka joskus eksyt!
hieno homma! tuun oikeesti ihan lähipäivinä piipahtaa