Tagetes: Kukkia ja pihamaata (II)

Raparperista näkyy jo lupaavat alut.

Mei äiteen pihalla kukkii krookuksetkin puolivarjossa. Mulla ei näy ku pienet vihreät tupsut vasta, esikoista nyt puhumattakaan.

Mehitähdet jatkavat ympyrän valloitusta.

Tämän osion lopuksi: Keisarinpikarililjat 12.4.09.

Omasta vai äidin puutarhasta. Vai oliko molemmista. Hyvä kun laitoit paljaat kuvat, päästään ihastelemaan kasvua.

Molemmista oli kuvat. Tänään sain kasvihuoneen siivottua ja ekat taimet laitoin jo sinne. Tein ohuista puista kaaret ja siihen päälle moninkertaisena harsoa. Saa nähä kui taas käy. Joka vuosi yleensä jonkun taimen palellutan.

Sain myös siivottua ja kunnostettua yrttimaani, sen jonka mein Mimmi kaivoi ylös. Ei oo ihme et se oli kiinnostanu koiraa, niin paljon oli myyrän papanoita jokapaikassa. Muu ei ollut kelvannut siitä maasta kuin ilmasipulit. Silti jäi vielä sipuleita aika reilu määrä.

Aika vähän on noita myyräntuhoja meillä. Jostain pensasruusuista on vähän kaluttu ja muita tuhoja en vielä ole löytänyt. Tosin onhan niitä räpsiin jäänyt pitkin talvea ja tuo koira on pyydystäny vaikka miten monta. Sopivasti on kamerastakin taas patterit loppu, mutta pistetään kuvia sit joskus toiste lisää.

ihanaa ku kaikki alkaa kasvaa! mäki nuohosin tänään kukkapenkkejä nenä kiinni maassa ja sieltä tosiaan nousee jo vaikka mitä, krookukset kukkii jo ja tulppaanit on noussu ja se komeamaksaruoho on noussu ja se toinen keltanen maksaruoho ja kaiken huippuna ihana sinivuokko on nupulla! niin ja köynnöspinaatti, mun tartteis varmaan siirtää johonki, mut ei kait vielä, ja se keltanen mikä kukkii pienin kukin ja levii maata pitkin, pieni sipulikasvi.tartteis vähä kaivella niitä kaikkia, kunhan tietäis mikä ois paras aika siihen hommaan.

No selkee sääntöhän on et keväällä kukkivat siirretään syksyllä ja loppukesällä kukkivat keväällä. Mä siirtelen miten sattuu, joku aina joskus kuolee, mut sit taas kuolee niitä mun kasveja millon mihinkin… Nyt oon niin poikki (lue = huono kunto, koko talven maannu ja räkiny kattoon)ku vähän on ollu ulkona, mut eiköhän se tästä ala taas suttaantuu.

Voi ei, Sundaella sinivuokon nuppuja. Kun se aukeaa, on niitä parhaimpia kevätnäkymiä.

Tagetes on ansainnut kunnon yöunet tuon rehkimisen jälkeen.

Huh mikä helpotus. Kävin äsken kasvaris kattelees mitä on paleltunut ja kaikki on kunnossa. Sehän on vaan sellanen kaarihuone yksinkertaisella muovilla. Tosin harsoa on niitten kasvien päällä jonkun verran, mut ku sinne raahasin jo osan tomaateista ja kaikki kurpitsat ja meloonit. Miks niitä meloonejakin joka vuosi laittelen ku satoa tulee jotain yksi hedelmä per puska! Yöllä oli ollut mittarin mukaan jotain 2 astetta pakkasta mut vesi ei ollu aamulla puol 8 aikaan jäässä, eli se on ollut ilman lämpötila. Maakin oli ihan sulaa.

Nyt on tänne satakuntaankin luvattu pakkasöitä, jotain muutamia asteita, täytyy siis kehitellä lämmitystä sinne kasvariin.

Nonih. Sain valmiiksi pikku lahjan ystävälle.

Vähän ehkä näytää lapselliselta, mutta minähän olen! Toivottavasti kuitenkin kelpaa. Lähdenkin tästä kauppareissun ohella vääntään (ehkä) tätä sen seinään...tai sit en ja tuon ne kotiin.

Tuon verran kaikkien sopisi olla lapsellisia. Minusta ne on hienot!

Tosi nätit! Ja ei sitä ny aivan aikuinenkaan tarvi koko ajan olla ;D

Onpas hienot! Onko noi alunperin peltiset vai muoviset? Ja miten olet saanut kiinnitettyä nuo sydämet, jotta ne pysyvät pystyssä? Voi kun hyvä idea, minullakin on jossain semmoiset ällöt vihreät muovilaatikot...

Aivan ihanat, riemusta kiljuen ottaisin vastaan:)

Kelpas ne, vaikka vähän pelkäsin et on liian äklöt. Muoviset ne on, ne on ne samat ku mulla oli ikkunan alla ja katolta tippunut lumivyöry rämäytti. Nyt ne on kiinnitetty aitalautoihin ja katot on kaukana. Reunoihin porasin pienet reiät ja sama rautalanka pitää sekä helmet että sydämmet. Säänkestävyydestä tosin ei oo tietookaan, mut kestää ne nyt ees tän kesän.

Ja ens vuonna voin sit taas keksii jotain muuta.

Ne OLI upeet. Hyvä väri, ei voi yhdistää mitenkään lapselliseen, vielä vähemmän äklöön. Kai oli onnesta sekasin hän kuka saikin ne?

No ainakin iloiselta vaikutti. Se henkilö on penttiläinen, saa nähä pistääkö galleriaansa kuvan niistä paikallansa ku kerkee.

Nyt kyl loppuu, ainakin vähäksi aikaa, nää maalaushommat. Ei meinaan oo enää noita mun poikien spray-maaleja jäljellä ku kirkuvan oranssi!hymyä

Kiitos kaikille kehuista. Sillon tällön pitkin ehtoota oon aatellu autotallia siivotessani, et miten on mukavaa ku tääl pentis kannustetaan ja annetaan positiivista palautetta ja sitten loppujen lopuksi minä urpo unohdan siitä kiittää! Se on tää mun oma perusnegatiivinen luonteeni. Ja äsken ku kirjoittelin edellistä viestiäni, ni molemmat pikkutytöt huutelivat vuorotellen asioitaan sängyistään ja keskittyminen herpaantui senverran et oleellinen jäi kirjoittamatta vaikka sen ajattelinkin. Sama pää kesät talvet, ei voi mitään.

apina! aina niin vaatimaton. tietysti kelpas, maailman hienoimmat boxit. iso kiitos! mäki vääntäisin sulle jotain mut en osaa, sit sä laittaisit sen vaan säälistä esille ja kärsisit sit sen kauheudesta, joten säästän sut siltä ja ostan vaikka kaupasta jotain.