Tagetes: Kukkia ja pihamaata (II)

Kyllähän koiralle on helppo anteeks antaa, mut ei myyrille ja rusakoille. Epäilyttävän mullitettu oli kukkamaa muutamasta kohdasta.
Viel syöty muutamia kasveja puoleenväliin asti.

Oli muuten tosi komia KAKKU tuolla aiemmassa kuvassa. Pisteet äidille, kun on kasvatustyön hoitanut noin hienosti.
Mimo-sanille viel enempi pisteitä, kädentaidothan siihen kakkuun enemmän vaikutti kuin kasvatus.

Tules nyt kertomaan mitä mun kukkapenkistä on tulossa. Ei kai vaan pelkkiä rikkaruohoja?

Tullaan tullaan. Koko ehtoon oon tapellu näitten yhteyksien kans. Ei sit millään meinaa sivut aueta. Romukone vaan hokee et aikakatkaisu… On pitäny tänään kuviakin tänne omille sivuille laitta mutku ei onnistu, ei sitten millään. En edes päässy tänne omaan kuvagalleriaan ennenku sä pistit ton viestin ja sit vasta sitäkautta aukes. Huomenna koitan uudestaan. Jolset Tähdikki kuule musta tänään, ni tiädät et se johtuu ku en saa sivuja aukeemaan, ja tuun sit huomenna.

Lankalauantai valkeni sumuisena. Vielä on maailma vihreästä vapaa vaikka linnut kiljuvat kurkku suorana. Harmi kun ei voi ääntä lähettää kuvien mukana.

Sipulikukilla on uskomaton elämän halu. Läpi lumen ja jään ne puskevat, jos vaan niin niiden omiin kalentereihin on merkattu!

Kyllä rouvaa täytyy ihan kutsumaan tulla, kun ei näy ei kuulu.
Heti linjat aukeni, kun aloin sua etsimään. Jos sä oot puoltuntia pois pentistä, niin kyllä koneessa on vika.

mimmille terkkuja -hyvää työtä “mäyräkoira” jatka samaan malliin , mut tee se naapurin kukkapenkeissä älä omissa :slight_smile:

Noo mitämitämitä. Takkuillu on tyhmä romukone! Ja koko hela dagen on menny pihal, omat pojat ja ehkä-toivottavasti-tuleva vävy on kaatanu muutaman puun ja niinku arvata saattaa, joka suunnasta on kuulunu joko äitiiii tai anoppiiii. Eli omat työt viivästyy ja ite saa juosta joka asian uudelleen selvittääs. Noo, onpahan isoveli ny opettanu pikkuveljensä (11v.) vaihtamaan äitin autosta (tai siis jostain kulkuneuvosta joka kulkee bensalla…) renkaat. Oli se pikkupoika niin miestä ettei toista samalle tiellekään olis mahtunut!

Vaan pitää täs kehua (melkein)vävyäkin. Tänään tuli kaupunkilais/kerrostalossa kasvaneelle jätkälle eka kaato. Meinaan puunkaato! Ja hyvin meni eikä kukaan jääny alle. Vielä siitä kunnon mies tulee! (Kunnon nuori se jo onkin.)

Onneks Mimmi ei just ny kauheesti kaivele ku on se ranneantura vieläkin kipee. Tosin ei näytä tulehtuneelta, eikä oo kuumetta koiralla ollut.

No ol se nyt hyvä että lisäsit sen puun siihen.Aloin jo mielessäni kelaan et mitäs juttuja sieltä nyt tulee kun vävyllä vasta on eka kaato.

Ja taas lisää kevään eka merkkejä ennen pääsiäistä:

Muratista on talvehtinut talon pohjoisseinämän kukkapenkissä ainakin yksi mutaatiolehti.

Yrttimaassa, jossa koira kävi myyrien perässä kaivamassa, on kuitenkin selvinnyt erittäin hyvin piparjuuri. Se ei ole edes kelvannut nököhampaille. Seuraava riesa sen kanssa onkin kirpat!

Ilmasipulit sen sijaan ovat kelvanneet nököhampaille liiankin hyvin! Tosin muuten ne näyttivät tänään olevan tosi kivassa kasvukunnossa, joten suurta vahinkoa ei ole tapahtunut.

Syntymäpäivälahjaksi viimevuonna saamani runkoruusu näyttää selvinneen kellaritalvestaan ihan hyvin.

Kerrankin olen ajoissa paprikoiden kanssa. Niissä on jo nuppuja, tosin pienenpieniä.

Nämä keijunmekot ovat Sundaen kasvattamia mun viimekesän siemenistä. Näin se yhteistyö sujuu! Itse en perältäkään löytänyt itselleni säästettyjä siemeniä, mut ei se mitään! Näistä pikkutaimista kaksi ovat lähteneet jo Raumalle ja yksi kahden taimen potti tohon muutaman kilsan päähän tädilleni. Vielä löytävät uuden kodin Mimo-san:ilta ja mein äiteeltä ja loput jää mulle. Kiitos Sundae!!!!

Pakkohan sitä oli koittaa tuleeko "kaupan" fenkoliin juuria...Niin lujaa se huusi mulle siitä hyllystä! Tähän päivään mennessä ei oo vielä juuria, mut uutta kasvua yrittää kyllä pukata.

Ai että tuo maahumalan voima jaksaa yllättää!

Joka vuosi jokin kasvi talvehtii kasvimaalla. Tässä keltasipulireppana, joka ei ehtinyt puutarhurin laiskuuden takia kattilaan! Voi voi voi. Taitaa kompostiin joutua.

Sillävälin vain 4 kilsan päässä....lumesta ei enää tietoakaan! Kiviasetelma odottaa kesäkukkiaan.