Tagetes: Kukkia ja pihamaata (II)

Komean kukkalaatikon olet tehnyt, Tagetes. Millä kiinnitit sen seinään?

Kiitos memuli. Jos nyt oikein muistan niin 80 x 6 millin ruuveilla, 4 jokaisessa ja vielä varmuuden vuoksi pohjalautaan hyllynkannattimista kulmaraudat. Ilmankierto toimii kun on rimat seinälaudoissa. Ai niin, sen sisälateksin päällä on muutama kerros lakkaa, eihän se muuten kestä ulkona.

Tottahan naista oon sen verran oppinut tuntemaan.

Ei paha, ei ollenkaan pahahymyä varo vaan kaikki idea varkaat on jo liikkeellä.

Tagetes, uniikki kukkalaatikko sulla!!

Ja se miten tarinan kerroit oli vähintään yhtä uniikkia pomppivaa naurua

Jokos sulla on lumia sulanut?

On, Tähdikki. Pitäis kipin kapin mennä ottaa kuvia. Mut aattelin laittaa sillain kuvat et vähän nyt ja loput talvea vasten tyyliin ennen ja nyt. Ku suunnitelmia on enemmän ku pää kestää, mut jos ei aika riitäkkään…Taimia ainakin on tulossa ja uutta kasvihuonetta suunnitellaan.

Kasvimaata kävin kattelees tänään sillä silmällä ja tulin siihen tulokseen et se on pakko laittaa uudelleen. Seuraavaks on kyl muutaman ison puun kaato, meil ku on se puulämmitys ja pakko karsia hiukan nyt vielä ku mein pojat pystyy sen hoitaan. Eli ts. mitään ei kasva tai ei ole rakennettu just siihen tielle.

Sipulikukkien piippoja on noussut ja muutaman päiväliljan alkuja näkyy jo. On tää niin ihanaa, kevät.

Nyt en heti muista, kuin kauan olet asunut siinä? Valase vielä, ei tarvitse etsiä viesteistä.

No nyt syksyllä tulee 6 vuotta.

vitsi, noista kukkalaatikoista tuli hienompia kun pystyin ees kelaa sun puheitten perusteella! tosi upeen näkösiä ku vielä noi pääsiäis jutut on siinä.

Tuo mimo-sanin tekemä kakkuon kyllä todella hieno ja upea. . . :DD

Mee nukkuun…ja olis tiskivuoro seuraavaks jos kotona asuisit!..

Pöh, mä lähen nyt grillil… ku tiiät kyllä kuka töis… soitti et tulkaa tupakkaseuraks xD niin me mennää nyt sinne :slight_smile:

Voi tota nykynuarisoo…tollasex sitä on sit kasvatettu.

Taivas lyö tulta......

Aamurusko illan pasko, sanottiin joskus. No, 9.4.2009 se piti paikkansa.

Kantoja riittää. Luoja mikä homma on näitten poistossa, saa nähä mikä lähtee ja mille keksin jotain muuta. Senverran kovaa hommaa tuo on. Isoimman kannon vuosirenkaat laskin, niitä oli 52.

Pakko oli nuoki koivut kaataa, lahoa oli sisukset piukas ja sähkölaitoksen poijaat olivat tyytyväisiä. Oli näes linjat senverran liki, ettei niiden kaatumiseen olis tarvittu ku yks kunnon myrsky.

Viimevuonna joulukuus oli vielä niin lämmintä, et päiväliljat puski vihreetä. Sit tuli lunta ja pakkasta ja nyt ku tuli sulaa aikaa, ne olivat säilyneet kuin horroksessa siel lumen alla. Tostahan on hyvä jatkaa kasvua.

Ootte varmaan kuullu sanottavan, ettei koira muista mitä se on tehny edellisenä päivänä....

Joo-o. Kumoan tuon väitteen nyt. Joulukuussa tuo tuho on tehty. Tässä siis on mun yrttimaa. Ja se oli olevinaan niin hiano. Oli yksivuotista ja perennaa ja sanomalehteä katteena ja sen päällä oksasilppua. Oon kerääny noita kelta-punasia vanhoja kattiloita ja aattelin et ku niist on pohjat valmiiks puhki, et niistä saan kivat "ruukut".

Yks lauantai, ja oltiin siivoos autotallia. Mimmi oli vapaana ja se tuli ain sillo tällö kattoon meitä, et ollaan paikalla. Ihmettelin kyllä, et kui voi koira olla noi kuranen, mut aattelin vaan et siel se on taas kaivanu mettäs jottain. Seuraavana aamuna, ku menin sen "en oo mitään tehny"-koiran kans ulos , ni ihmettelin miks se ei seuraa mua tonne kasvarin viereen. Ekaks tuli mieleen et onko susia liikkeellä taas ja sit näin tän!

Vähän aikaa ihmettelin ja lopuks sanoin vaan et: Mimmi, mitä sä oot taas tehny!!! Ja kyllä meni elukka nopiaan takas sisälle! Koko ajan se oli vaan kytänny mua, et mitä se akka huutaa ku tuon näkee!

Vaan myyriä se sieltä on koittanu pyydystää, eihän sitä siitä voi torua. Mut silti ketuttaa laittaa taas kaikki kuntoon. Ja saas nähä onko lipstikka ees hengis enää.

Ompa kurjaa, tagetes!
Onneksi elukoille on aika helppoa antaa anteeksi, eikö.

Olet kyllä tehnyt tosi hienoja kukkalaatikoita!! Ja miten mukavaa kun siellä jo lumet sulaa.