Tagetes: Kukkia ja pihamaata (II)

HJELP! Nyt iski hirvee paniikki. Pitäis siivota joka nurkka ku toi hirvee “snoop-a-round” tulee tarkistuskäynnille. =DDD. Joo-o. Uskotaan ko nährään Sundaen kaara tos pihal…

joskus kun vähiten sitä odotat…

Minun Callani voi ihan hyvin kuin tuo Jadeliilan… Voisin laittaa kuvan siitä kun kotio pääsen. . En ole tappanut sitä :slight_smile: Vaikka sisäkukkaset mulla ei kauhean hyvin olekkaa säilynyt. .

moikka tagetes pitkästä aikaa… viitsisitkö laittaa mulle pari pätkää juurtumaan tota ihan snadia juorua, laittaisitko sen ihan vesilasiin vaan?

mulla ei oo sitä enää. -kiitos

Tietysti laitan! Nyt on selvinny vihdoin sen nimikin: Callisia repens, eli liisantyyny tai kääpiöjuoru (kiitos nicolae:n). Yritän muistaa ottaa sen mukaani kun taas joskus pääsen sinne asti, mitäs asut niin julmetun kaukana!

hieno homma. yritän muistutella tarpeex ahkeraan ettei unohu

Mitäs sun puutarhailuun kuuluu, vai jäitkö sinne sisälle siivoamaan.
Ei ole sun tyylistäs olla näin kauan hiljaa.Kerro nyt jotain kuulumisia, kun niitä kuitenkin on, sen tiedän. Jotain siellä puutarhassasi olet puuhaillut.

No kiva ku pistäydyit Tähdikki, siis sivuillani =D.

Juu oon mä yrittäny saada aikaan jotain tuol pihal, en oo vaan kirjoitellu siitä tänne. Kukkapenkit on kutakuinkin siivottu, melkein kaikki on säästynyt myyräntuhoilta, vaiks niitäkin vähän on. Enkeltenyrtistä on noussu vaan 3, muistaisin et viimevuonna niitä oli 8. Joku tuoksuva, olisko sulkaneilikka, on yhdest kohtaa pihaa syöty kokonaan.

Tomaatit on nyt istutettu ämpäreihin ja asuvat kasvihuoneessa. Hyvin voivat ja kasvavat. Osa muuttaa sit Mimo-san:in kasvariin, kunhan oon sen ensin sille rakentanu. Sehän lähti tänään avo-vävyni kans sin Hollantiin viikoks lomalle.

Paprikat kasvaa vauhdilla ja niis on jo nuppuja, mut ku ämpärit loppu kesken, ni ne viel asuu sisätiloissa.

Enin aika on menny ton ulkohuussin rakentamisessa. Mä aloitin sen viime syksynä, osana sellasta katosta puutarha työkaluille kuten kottikärryille jne. Sen katos-osan sain sillo valmiiks mut se huussi jäi pahasti kesken, ku mun nuorimmalla pojalla (11v.) puhkes umpisuoli ja oltiin 3 viikkoo sairaalas. Sit oliki jo joulukuu ku tultiin kotio, ja kaikki aika meni lapsiin (ku pikkutytöt asui sen 3 viikkoo mummulas, ni asiaa oli äitille tietty paljon ja poika oli talutuskunnos aika kauan).

Sitä paskhuussii on kyl hauska rakentaa. Laudat on vanhoja ja kieroja (niinku määki), ilmatteks haalittu sieltä sun täältä. Itse asiassa rahaa on tähän mennssä menny vaan nauloihin ja ruuveihin. Käsin oon sahannu melkein kaiken, on mul pöytäsaha lainas mut sillä mä sahaan vaan pituussuunnat. Joka lauta haluaa vääntyä eri suuntaa kuin minä haluan. Naulat osuu liian usein väärään kohtaan. Ja mittaamaan voisin oppia paremmin. Siis ensin mittaan ja sitten sahaan, vain huomatakseni et oon mitannu väärin. Ja eiku uudelleen mittaamaan ja sahaamaan.; DDD

Tänään oon saanu sisäosan paneelit puoleen väliin, ulko-osa oottaa maaleja. Ne on viel kaupas. Kuvia laitan sit ku se on oikeesti valmis.

Ja siemeniä kylvetty ja taimia koulittu ja uutta kasvihuonetta urakalla suunniteltu…Eiköhän tämä tästä.

moiks! oothan ahkeroinut! ja oikeen hyvää vappua! tuutteko nyt huomenna tai su käymään?

siis meillä ei oo bailuja, mutta vaan gaffelle?

Sunnuntaina ollaan tulos. Huomen väännän lankkua paikalleen viel ahkerasti ja sit mennään mummulaan syömään. Ja miten nii teil ei oo bailuja? Ainahan teil on jonkun sortin bileet menos…sää kiljut korkeelta ja ukko soittaa kännyllä =DDD. Aina on kaikki tevetulleita kirjavaan joukkoon, mikäs sen hauskempaa.

Ei mikään ihme, jos et ole kerennyt kirjoittelemaan. Kirjota sit kun on huussin kastajaiset. Kukas valokuvaa?

Onkos laastarit sit joka sormessa kans?

hienoa ku tuutte! muista ottaa ne pienet juorut mukaan! (ettet vaan unoha)

Tähdikki: En oo, kumma kyllä, tällä kertaa sahannu kertaakaan käteeni, enkä lyöny sormeeni, vaiks muuten hakkaan ku salama (koskaan en iske kahta kertaa samaan kohtaan…=DD). Kait mää sit valokuvaan, Mimo-san ja sen nuorempi pikkuveli tappeli tänään aamulla (leikillään) et kumpi sen ulkovessan sit “avaa”! Sitä kohtaa en luvannu kuvata. =DDD Hirveen huumorin ovat äiteeltään perineet!

Sundae: Teen kaikkeni muistaakseni…Laitoin jopa muistutuksen kännyyn!

kiitos ja hyvää yötä ( hoppa )

Ajattelin vain ilmoitta ettá hengissá ollaan :smiley: Tánáán ollaan kávelty ainakin 10km ja sen kyllá huomaa jaloista… mut pian meen ammeeseen ottaan kunnon kylvyn :smiley: Sun ehká-toivottavast-tuleva vávyki lupas hieroo mun jalkoja… On ollut kyllá niin kivaa ja hauskaa… Naurettu ollaa ja paljon ja toi áijá ei usko mua lainkaa ku neuvon sitá mis kuljetaan ja mihin (mul on kartta). Aina se yrittáá neuvoa mut iha pái johki ja taas onneks mun hyvánsuuntavaiston ollaan oikealla reitillá :smiley: Ostettiin jotain tulppaaneja tánáá et en sit tie mitá ja mimmosia ne on mut saa luvan kelvata :smiley: :smiley:

Nyt on kyllä kummia tapahtunu tänä keväänä mun pihallani! Nää pikku narsissit, tete-a-tete:t ovat KAIKKI hävinneet!

Tuota ulkoista kivireunaa pitkin, vielä viime vuonna, kukki tähän aikaan koko matkan leveydeltään parikytsenttinen pikkunarsissi rivi. Joka vuosi olen haalinut alennusmyynneistä näitä(kin) ja ne ovat minusta niin söpöjä keväänkukkijia. Kuten tarkkasilmäinen katsoja näkee, tulppaanit, isot narsissit ja krookukset ovat siellä kyllä (ja skillat), vaan tete-a-tetet eivät.

Ja tässä, rappujen toisella puolella, oli myös loppuun asti rivi tete-a-tete narsisseja, heti helmililjojen jälkeen.

Ja vielä kauempana, omenaanpuun ympärillä, ihan toisella puolella pihaa, oli tete-a-tete:ä. Kaivelin tänään, eikä maassa tuntunut mitään koloja, tai pehmeyttä, mikä voisi viitata esim. myyriin.

En voi ymmärtää, mikä on tuhonnut pikkunarsissit!!!! Kaikki, ihan kaikki, muut sipulikukat ovat tallella. Nää pienet ovat ainoita jotka puuttuvat. Maa oli kovahkoa, mut ei ees mätiä sipulin kappaleita tullut ylös! Käsittämätöntä. Ihan kuin kaikki pikkunarsissit olisivat haihtuneet savuna ilmaan. Ja niitä sentään oli satoja sipuleita, ja kuitenkaan ei oo muihin sipulikukkiin koskettukkaan!

Kuka tykkää narsisseista noin kovasti? Harmi.

Sitten huussin kuvaukset kastajaisista. Sinä olet pää henkilö, eli siis kuvattavana. Saat sen kastaa. Mimo-san ottaa hyviä kuvia.

Tähdikki: hymypomppivaa hymyähymyäpomppivaa nauruaallapäin. No eihän siitä kastamisesta tai kuvaamisesta tulisi yhtään mitään ku kaikki naurais oven takana. Eikä ehkä voisi niitä kuvia penttiin laittaa!